Je sexi!
Dizajn sa zrejme v tomto prípade stane predajným argumentom prinajmenšom na takej úrovni, na akej bola ekologická technológia pod kapotou. Dizajnéri vytvoril tentokrát mimoriadne čistý dizajn s výrazným klinovitým profilom a ak by som prižmúril obe oči, tak poviem, že mi pripomína pôvodný Countach od Lamborghini. Zadná časť takisto interpretuje čistokrvné športiaky. Jediná poznámka k dizajnu je fakt, že ak chcete mať tie krajšie 19 palcové disky, musíte si zvoliť úroveň vybavenia Prestige a vyššie.
Je rýchla
V Európe sa Toyota Prius bude predávať výlučne so silnejším plug-in hybridným pohonom, ktorý nesie označenie 2,0 Dynamic Force PHEV. Kombinuje atmosférický dvojliter s výkonom 111 kW (151 k) a elektromotor s výkonom 120 kW (163 K). Celá sústava je naladená až na 164 kilowattov, čo znamená 223 koní. V akceleračnom jazyku to znamená, že Prius zvládne šprint z 0 na stovku za 6,7 sekundy. Palec hore!
Je tichá
Plug-in hybridná technológia má po novom aj silnejšie batérie. Lítium-iónová batéria má totiž kapacitu 13,6 kWh, čo je výrazne viac v porovnaní s doterajšou kapacitou 8,8 kWh. Na jedno nabitie zvládne až 75 km namiesto päťdesiatich. Okrem toho je umiestnená pod sedadlami, čo nielenže znižuje ťažisko, ale zároveň zväčší batožinový priestor. Ten má hodnotu 284 litrov. Nabíjanie prostredníctvom 3,3 kW nabíjačky trvá menej ako sedem hodín z klasickej 230 Voltovej nabíjačky a zhruba štyri hodiny zo 400 Voltového wallboxu.
Je ergonomická
Nie nechýbajú displeje, pred vodičom sa nachádza 7-palcový displej v úlohe prístrojového panelu. Infotainment tvorí obrovská 12,3-palcová voľne stojaca dotyková obrazovka, no klimatizáciu ovládate klasickými tlačidlami a také isté uvidíte aj na volante a naľavo od neho. Prirátajte si k tomu aj perfektné sedadlá a skúšobná jazda sa bude končiť vo vašej garáži.
Jazdí zadarmo
Druhá generácia solárnej strechy, ktorá nabíja batériu alebo podporuje palubné systém vrátane klimatizácie dokáže predĺžiť dojazd. Toyota tvrdí, že „slnečná“ strecha vám ročne zabezpečí 1 250 km zdarma a druhé tvrdenie je nemenej zaujímavé. Ak necháte Prius zaparkovaný na slnečnom mieste dva týždne. Batéria bude po vašom návrate plne nabitá. A to už slovo do bitky.
(Nie) je drahá
Pri pohľade na základnú cenu 44 990 Eur sa asi prežehnáte, na druhej strane má pre vás predajca vynikajúcu ponuku. Dáte na drevo zhruba 500 eur a môžete vyraziť na cesty a užívať si tiché a ekologické jazdenie. A následne zaplatiť túto sumu každý mesiac. Ide o operatívny leasing priamo od Toyoty, ktorý nesie označenie Kinto a v tejto sume má zákazník zahrnuté všetko – poistenie, pneumatiky, pravidelný servis aj náhradné vozidlo v prípade nepríjemností. Čo na to poviete – idete do toho?