Alfa Romeo Tonale: Nula emisií, jedna krv (test)

Alfa Romeo Tonale vás bude baviť aj v plug-in hybridnej verzii.

V súčasnej dobe sa často stretávame so spojením kompaktného SUV a plug-in hybridného pohonu, no len málokedy je výsledkom takéhoto spojenia šoférsky zábavné auto. Alfa Romeo Tonale je však svetlou výnimkou, pričom veľa naznačuje už prvý pohľad. S verziou Veloce sa spájajú napríklad červené brzdové strmene Brembo, 19-palcové disky kolies, viaceré prvky karosérie v čiernej farbe či dvojica okrúhlych chrómových koncoviek výfuku.

Ak sa navyše budete na auto dívať pozorne, postupne budete nachádzať množstvo krásnych detailov, typických pre taliansku značku. Brutálna dávka sexepílu spôsobuje, že z auta prakticky nemôžete spustiť oči. Tonale ale nie je iba o dizajne, tromfy z rukáva vyťahuje pekne postupne. Alfa Romeo vás najskôr prekvapí komfortom v interiéri, hoci tvar sedadiel aj volantu od začiatku potvrdzujú športový charakter auta. Potom si všimnete tmavé čalúnenie prešívané červenou niťou či masívne kovové krídla pod volantom a hneď je všetko jasné. 

 

Gény nezaprieš a krv nie je voda – v tomto prípade, chvalabohu! Stále je to však ekologický plug-in hybrid, ktorý dokáže v elektrickom režime prejsť reálne vyše 60 kilometrov bez emisií a jazdiť pokojne a pohodlne. Vy len pravidelne dobíjate akumulátor s kapacitou 15,5 kWh, o všetko ostatné sa postará elektromotor s výkonom 90 kW (122 k) umiestnený na zadnej náprave. Keď však otočným ovládačom dáte pokyn na aktiváciu režimu Dynamic, prebudí sa aj 1,3-litrový preplňovaný štvorvalec s výkonom 132 kW (180 k) a občasnou nárazovou podporou 33-kilowattového motor-generátora.

Šesťstupňový automat s hydrodynamickým meničom s radosťou seká prevodové stupne a Tonale sa opiera o svoje nízko položené ťažisko a takmer ideálne rozloženie hmotnosti v pomere 53:47. Keď auto pred ostrejším prejazdom zákruty trošku rozhýbete, odmení sa a zavrtí zadkom. Riadenie je priame a podvozok, aj v komfortom režime, tvrdší, no to k Alfe Romeo patrí. Kombinovaný výkon systému 206 kW (280 k) zaručuje, že plug-in hybridné Tonale zrýchli na stovku za 6,2 sekundy a pohon všetkých kolies zas ručí za príkladnú stabilitu aj na menej kvalitnom povrchu. Až sa mi na jazyk tlačí otázka, čo viac si v danej triede želať?

Test: Alfa Romeo Tonale 1,5 e-Hybrid Edizione Speciale – Neskorší príchod

 

 

Čo treba uznať

Dizajn dotiahnutý do dokonalosti 

Čo nám chýbalo

Logickejšie ovládanie digitálneho kokpitu  

Čo nás prekvapilo

Strmé riadenie a potenciál podvozka 

 

Alfa Romeo Tonale 1,3 TURBO PHEV Q4 Veloce

Cena (základ/test) 35 500/56 920 € 

Záruka 2+3 roky alebo 100 000 km

Motor

Preplňovaný zážihový R4/16V + PHEV, zdvihový objem valcov 1 332 cm3, max. výkon 132 kW (180 k) pri 5 750 ot.min-1, max. krútiaci moment 270 Nm pri 1 850 ot.min-1. Elektromotor: synchrónny elektromotor, max. výkon 90 kW (122 k), max. krútiaci moment 250 Nm. Najvyšší kombinovaný výkon 206 kW (280 k), najvyšší kombinovaný krútiaci moment 270 Nm. Emisie CO2 26-33  g/km. 

Jazdné výkony 

0 – 100 km/h za 6,2 s, vmax=206 km/h, kombinovaný dojazd na el. energiu WLTP/test 60 – 68/59 km; spotreba paliva WLTP/test 1,1 – 1,5/6,3 l/100 km. 

Konektivita a batožinový priestor

230 V – 0×

AUX – nie 

USB-A – 2× 

USB-C – 2×  

Wi-fi – áno 

Zrkadlenie – áno 

Uhlopriečka: 10,25

Batožinový priestor: 385 dm3

Alfa RomeoAlfa Romeo TonaleAlfa Romeo Tonale PHEV Q4
Komentáre (0)
Pridať komentár