Test: Mazda CX-60 2,5 e-Skyactiv PHEV Takumi – V bielych rukavičkách

Mazda CX-60 v najvyššej výbave Takumi poskytuje to, čo od veľkého luxusného auta očakávate.

Nedávno som testoval Mazdu CX-60 vo výbave Homura. Vďaka čiernemu interiéru kombinovanému s lešteným hliníkom a textúre na stredovom tuneli a dverách som celý čas mal pocit, že sedím v športovo orientovanom SUV. A tento pocit vo mne utvrdzovali aj plug-in hybridný pohon a podvozok. S výbavou Takumi je rovnaká CX-60-ka celkom iná. Už samotná biela metalická farba karosérie a pochrómovaná maska chladiča navodzujú celkom iný pocit. To podstatné je však v interiéri, pretože exteriérovú farbu si aj pri výbave Takumi môžete zvoliť podľa vašich preferencií.

V interiéri však bez ohľadu na exteriérovú farbu dominujú svetlé tóny. Biela koža Nappa na sedadlách, ktorú však ozvláštňuje intarzia pripomínajúca tmavý mramor… Biela stredná časť prístrojovej dosky, stredového tunela a výplní dverí… Biela látka na prístrojovej doske s unikátnym prešitím uprostred… Svetlé drevo na dverách a na stredovej konzole, plus pochrómované detaily… To všetko vytvára jedinečný pocit noblesy a pokoja, ktorý od takéhoto veľkého SUV požadujete. K tomu všetkému výborne pasuje aj plug-in hybridný pohon, pretože umožňuje zhruba 50 km jazdy na elektrickú energiu. A to už v reálnych podmienkach.

Popri tom, že CX-60-ka s PHEV pohonom vo výbave Takumi navodzuje pocit pokoja a noblesy, je veľmi dobrá pri dynamickej jazde. Má peknú charakteristiku s rastom výkonu až k najvyšším otáčkam, pritom má krásny dravý zvuk a pri dobrzďovaní do zákruty si krásne podradí a dá štipľavý medziplyn, pri akcelerácii zasa počas radenia nahor na zlomok sekundy motor stíchne, s autom jemne sekne a potom sa motor znova rozozvučí a ťahá…

Hoci sa aj v obyčajnej reštaurácii najete rovnako dobre, v takej, kde vám čašník v bielych rukavičkách pekne rozloží príbor, vloží do rúk otvorené menu, naleje víno do pohára… máte predsa len iný pocit. Presne taká je Mazda CX-60 vo výbave Takumi.

Stručne

Čo treba uznať

  • Pocit luxusu a noblesy.

Čo nám chýbalo

  • Dlhší dojazd.

Čo nás prekvapilo

  • Prejav PHEV systému.

MAZDA CX-60 3,3 e-Skyactiv D – Na toto sa čakalo! Prvá jazda

Mazda CX-60 2,5 e-Skyactiv PHEV Takumi

Cena (základ/test)                                          44 390/64 410 €

Záruka                                                            6 rokov alebo 150 000 km

na VN akumulátor 8 rokov alebo 160 000 km

Motor

  • Atmosférický zážihový R4/16V + PHEV, zdvihový objem valcov 2 488 cm3, max. výkon 141 kW (192 k) pri 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 261 Nm pri 4 000 ot.min-1. Elektromotor: max. výkon 129 kW (175 k), max. krútiaci moment 250 Nm. Najvyšší kombinovaný výkon 241 kW (327 k), najvyšší kombinovaný krútiaci moment 500 Nm. Emisie CO2 33 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 5,8 s, vmax=200 km/h, energetická spotreba WLTP/test 23,0/23,8 kWh/100 km, dojazd na el. energiu WLTP/test 60/~50 km; spotreba paliva WLTP/test 1,5/8,5 l/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

  • 230 V – 2×
  • AUX – nie
  • USB-A – nie
  • USB-C – 4×
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 12,3
  • Batožinový priestor: 570 dm3
5 e-Skyactiv PHEV TakumifotoMazdaMazda CX-60 2recenziaskusenostitest
Komentáre (0)
Pridať komentár