Dnešnému európskemu trhu dominuje rastúci podiel SUV a elektrifikácie, pričom tento trend by mal pokračovať aj do budúcnosti. Európa stojí na čele nových štandardov a zákazníci od svojich vozidiel očakávajú stále viac. Pre značku dôležité uvedenie ASX novej generácie je tak správne načasované.
ASX novej generácie je postavené na podvozkovej platforme CMF-B automobilovej Aliancie Renault-Nissan-Mitsubishi, a využíva tak synergické výhody Aliancie, ktoré zahŕňajú aj širšiu ponuku pohonov vrátane plug-in hybridu (PHEV), full-hybridu (HEV) a mild- hybridu, pokročilé bezpečnostné systémy a funkcie infotainmentu a digitalizácie, dnešnými zákazníkmi očakávané. Nové ASX sa bude vyrábať v závode automobilky Renault v španielskom meste Valladolid.
ASX novej generácie prichádza s bohatou ponukou elektrifikovaných pohonných ústrojov. Všetky druhy pohonu sú zladené s nastavením podvozku, vždy s dôrazom na príkladné jazdné správanie a možnosti prenastavenia podľa potrieb vodiča pomocou troch ponúkaných jazdných režimov.
Základom je moderný benzínový trojvalec 1,0 litra s preplňovaním (1,0 l MPI-T), ponúkaný v kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Uvedená jednotka poskytuje dostatočné jazdné schopnosti s maximom výkonu 67 kW a krútiaceho momentu 160 Nm; pre agilnú jazdu v meste je dôležitý aj parameter akcelerácie z miesta na 100 km/h za 14 sekúnd. Dobrý výkon však neznamená kompromisy v otázkach hospodárnosti prevádzky: podľa oficiálneho testovacieho cyklu WLTP je spotreba 5,7* l/100 km pri emisiách CO2 iba 130*g/km.
Pre zákazníkov požadujúcich vyšší výkon je v ponuke preplňovaná zážihová jednotka 1,3 litra
DI-T s priamym vstrekovaním paliva a mild-hybridným systémom. Technológia zahŕňa štartér/generátor energie s remeňovým pohonom a 12V lítium-iónovú batériu pre rekuperáciu energie pri spomaľovaní a brzdení, ako aj elektrický „posilňovač“ krútiaceho momentu k spaľovaciemu motoru. Zákazníci môžu voliť medzi šesťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo sedemstupňovým dvojspojkovým automatom (7DCT). Maximálny výkon motora je 103 kW s manuálnou prevodovkou a 116 kW v prípade dvojspojkového automatu; maximálny krútiaci moment je 260 Nm, resp. 270 Nm. Vo vyhotovení s manuálnym radením vozidlo akceleruje na 100 km/h iba za 10,3 sekundy, resp. za 8,5 sekundy s prevodovkou 7DCT. Spotreba paliva a emisie CO2 potom činí 5,7* l/100 km a 130*g/km, resp. 5,8 l/100 km a 132 g/km.
ASX novej generácie bude v Európe vôbec prvým modelom Mitsubishi Motors s plne hybridným ústrojenstvom (HEV), čím vychádza v ústrety vyššiemu dôrazu na trvalú udržateľnosť a dopytu zákazníkov po ešte hospodárnejšej prevádzke a znižovaní emisií. Full-hybrid kombinuje atmosféricky plnenú benzínovú jednotku 1,6 litra s dvoma elektromotormi a automatickou prevodovkou podporujúcou viac režimov. Jednotka s výkonom 105 kW ponúka viac ako dostatočný výkon a pridáva elektrickú výpomoc na zníženie spotreby paliva aj emisií CO2 – ktoré tvoria len 104*g/km. Plne hybridný ASX novej generácie spotrebuje len 4,6* l/100 km (na základe oficiálneho testovacieho cyklu).
Elektrifikácia modelového radu však týmto nekončí. Vrcholom modelovej ponuky bude plug-in hybridné prevedenie (PHEV). Systém PHEV, zahŕňajúci benzínový atmosféricky plnený motor 1,6 litra v spojení s dvoma elektromotormi a batériou s kapacitou 10,5 kWh, je v segmente malých SUV v rámci aliancie Renault-Nissan-Mitsubishi jedinečný. ASX novej generácie tak kráča v šľapajach plug-in hybridných SUV Outlander PHEV a Eclipse Cross PHEV od Mitsubishi Motors.
Spojenie spaľovacieho motora a technológie elektrického pohonu prináša úplne odlišný prístup k riadeniu s možnosťou prepínať zdroje hnacej sily v prospech prevádzkovej hospodárnosti a pohodlia. Vysokokapacitný batériový modul pre ASX novej generácie od Mitsubishi Motors umožňuje v meste absolvovať čisto na elektrinu až 62 km. A vďaka rýchlemu systému dobíjania vozidlo načerpá novú energiu už za 3 hodiny. K pohodliu a všestrannosti prispieva aj podpora nabíjania z bežnej domácej zásuvky.