Trieda E bola vždy „tým pravým mercedesom“. Jej najnovšia generácie má všetky predpoklady, aby si túto pozíciu udržala. Nie je faceliftom, je novým modelom s najnovšou technikou, ale aj filozofiou.
5- metrová karoséria ponúka až 540 litrov pre batožinu, zostáva teda verná vysokému stupňu praktickosti. Modernejšia je aj tradičná maska. Vnútri ohúri obrovský displej (MBUX) pokrývajúci takmer celú palubnú dosku. Celkom nová je aj architektúra elektroniky vozidla. Chytrý telefón môže slúžiť aj ako kľúč od vozidla. Interiér vozidla možno prispôsobovať farebne i zvukovo. O prostredie v kabíne sa už začína starať umelá inteligencia. Systém napr. neumožní sledovať vodičovi počas jazdy film na obrazovke spolujazdca.
Skvelá je nová generácia podvozkov s pružením AIRMATIC a natáčaním zadnej nápravy. Koeficient aerodynamického odporu 2,3 je dôkazom skvelej práce konštruktérov.
Vďaka systematickej elektrifikácii a inteligentnému downsizingu nastavuje nová Trieda E nové štandardy v účinnosti pohonu. Polovica všetkých modelov budú plug-in hybridy štvrtej generácie. Produktový rad dosahuje tento vysoký podiel už pri uvedení na trh: tri zo šiestich verzií triedy E kombinujú výhody vozidla so spaľovacím motorom s výhodami elektromobilu. Okrem preplňovania turbodúchadlom disponujú dieselové aj benzínové motory inteligentnou podporou integrovaného štartéra-generátora (ISG). Ide teda o mierne hybridy. Vďaka novej batérii sa zvýšil výkon elektromotora z 15 na 17 kW a posilňovací krútiaci moment na 205 Nm.
Kvantum iných noviniek na nás všetkých čaká pri odhaľovaní jednotlivých modelov a variantov. Pokochajte sa zatiaľ zopár prvými fotkami. O novom „éčku“ budeme ešte určite veľa počuť. Tešíme sa na nové zážitky so špičkovou technikou!