Je jedinečný a naplno vystihuje dnešnú dobu. Perá dizajnérov trafili klinček po hlavičke, páči sa skutočne každému. Navyše, istotne rýchlo nezostarne. Vyzdvihnem však zadné partie. Konkrétne kaskádovitý profil kufrových dverí, hlavne integrovanú decentnú parapetnú dosku pod zadným sklom. Kufrové dvere, mimochodom, nie sú z plechu, Peugeot to tak pri niektorých modeloch robí už dlhé roky. Ak ste fanúšikom ručných umyvárok, umývanie kefou v oblasti tabuľky s evidenčným číslom vás privedie k malému šialenstvu. Do prelisu sa na výšku jednoducho nezmestí a motkanie na šírku už žerie čas. To je však banálny detail, ktorý som objavil pri starostlivosti o auto. A aj tak mám radšej vlastnú špongiu s dvomi vedrami na umývanie. Peugeot 308 SW má komplikované kombinácie oblín s ostrými hranami a mne sa to páči. Je to podľa mňa pekne a moderne spravená karoséria, jemná a zároveň dynamická.
Veľa či málo?
Na krátkej 308-čke mi prekážal menší, no stále priemerný kufor v triede. Pre rodinné alebo pracovné využitie by som preto radšej siahol po verzii SW. A navyše, sa mi o trochu aj viac páči. Kufor je nadpriemerný, ale plug-in hybridná verzia sa musela vzdať šesťdesiatich litrov. Pri tom množstve stále voľných litroch je to však irelevantné obmedzenie.
Zima tradične trápi
V lete sa mi bez problémov s krátkou verziou podarilo dosiahnuť papierový dojazd 51 km z deklarovaných 59 km, v chlade pod 10 ˚C som ostal zarazený. Na prvé nabitie som prešiel v plnom meste poobede len 25 km a displej ukazoval spotrebu 34,5 kWh/100 km od posledného štartu. Priznám sa, že z merania spotreby som mal malý hokej, lebo to, že po každom štarte začína vždy od údaju 50 kWh/100 km, výrazne skresľuje spotrebu pri krátkych trasách, ale hocikedy akoby zabudol po štarte počítať spotrebu a zobudil sa až vtedy, keď som nastavil v menu štatistiku. Následne sa dojazdy v typickom jesennom meste opakovane pohybovali na trochu lepšej hodnote, priemerne na úrovni 34 km a 23,5 kWh/100 km.
Väčší pohoďák
Kombi je podľa mňa na jazdu výrazne príjemnejšie, než krátka verzia. V porovnaní s ňou totiž lepšie žehlí nerovnosti, podvozok je istejší a dospelejší, neodskakuje tak pri svižnejšom tempe ako krátka PHEV verzia. Lenže pri jazde je dôležité aj brzdenie. A tu PHEV pohon v porovnaní so spaľovacími verziami nie je odladený tip-top. Predstavte si situáciu, že dochádzate do križovatky, pribrzďujete, máte aktivovaný „B“ stupeň rekuperácie a jedno koleso náhle skočí jemne do jamy alebo na mokrý priechod pre chodcov a vy dobre, že nedáte čelovku volantu, lebo prechod medzi brzdením aj elektropohonom a brzdami je zladený ostrejšie ako pri klasickom spaľovacom aute, kde brzdí buď motor, alebo brzdy. Bohužiaľ, to je problém viacerých vozidiel s pohonom PHEV na trhu.
Čo treba uznať
- Lepšie naladený podvozok ako v prípade krátkej 308 PHEV.
Čo nám chýbalo
- Priaznivejšia cena najvyššej výbavy a motorizácie, vzdušnejší interiér.
Čo nás prekvapilo
- Menší dojazd na elektrinu v jeseni, ako som čakal.
Peugeot 308 SW 1,6 Hybrid 225k e-EAT8 GT Pack
Cena (základ/test) 22 690/43 690 €
Záruka 6 rokov alebo 100 000 km, záruka na akumulátor 8 rokov alebo 160 000 km
Motor
- Preplňovaný zážihový R4/16V + PHEV, zdvihový objem valcov 1 598 cm3, max. výkon 132 kW (180 k) pri 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 250 Nm pri 1 750 ot.min-1. Predný elektromotor: 3-fázový synchrónny elektromotor, max. výkon 81 kW (110 k), max. krútiaci moment 320 Nm. Najvyšší kombinovaný výkon 165 kW (225 k), najvyšší kombinovaný krútiaci moment 360 Nm. Emisie CO2 134,25 – 150,27 g/km.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 7,6 s, vmax=235 km/h, energetická spotreba WLTP/test 15,6-15,8/23,5 kWh/100 km, dojazd na el. energiu vo WLTP/test 58 – 59 /32 km, spotreba paliva WLTP/test 5,94 – 6,65/6,0 l/100 km.
Konektivita a batožinový priestor
- 230 V – Nie
- Bluetooth – Áno
- Wi-fi – Áno
- Aux – Nie
- USB-A – nie
- USB – C – 4×
- Zrkadlenie – Áno
- Uhlopriečka: 10,0
- Batožinový priestor: 548 dm3