Nie je znižovanie rýchlosti v predstihu zbytočné?
Odpoveď je jednoznačná – určite nie. Práve znižovanie rýchlosti v úsekoch, kde sa kongescia ešte nevytvorila, je jednou z kľúčových vlastností líniového riadenia dopravy. Zamedzuje, aby v tom istom okamihu prišlo do existujúcej zápchy množstvo áut, čím by sa kongescia ešte zväčšovala. Ak sa maximálna povolená rýchlosť spomalí ešte pred kongesciou – oddiali sa príchod k potenciálne zaťaženejšiemu úseku, čím sa zápcha nerozrastá a dokonca vzniká priestor na jej zmenšenie a elimináciu.
Má to však jednu podmienku – zúčastnení motoristi musia zníženú rýchlosť aj dodržiavať. V tejto súvislosti by sme ich chceli poprosiť o rešpektovanie tohto dopravného značenia. Ide predovšetkým o zachovanie bezpečnosti ich samých a ďalších motoristov na diaľnici.
Téčkové križovatky na zjazde z diaľnice – To je také slovenské
V čom nám ešte líniové riadenie pomáha?
Šetrenie času motoristov, zníženie výskytu kongescií či nehôd, varovanie napríklad pred vlhkosťou vozovky či podobnými javmi ešte stále nie je úplne všetko. Vďaka smart riadeniu dopravy vieme motoristov upozorniť aj na plánované udalosti. Ako príklad môžeme uviesť servisnú odstávku tunela Sitina alebo nedávnu komplexnú opravu mosta Lamač na D2.
Kde všade je líniové riadenie dopravy zavedené?
Nový systém riadenia dopravy funguje aktuálne na bratislavských úsekoch diaľnic D1 a na diaľnici D2 od Maďarska do Bratislavy. Líniové riadenie existuje aj na obchvate Bratislavy v zodpovednosti koncesionára PPP projektu D4R7, pričom obchvat by sme chceli integrovať do líniového riadenia mesta Bratislava. Ďalším úsekom, ktorý pribudne do bratislavskej rodiny diaľnic s líniovým riadením bude križovatka diaľnic D1 a D4 v rámci úseku D1 Bratislava – Triblavina, rozšírenie. Aktuálne je táto časť vo výstavbe.