Rovnako ako pri menšom Ioniqu 5 tak aj pri Ioniqu 6 sa Hyundai nechal inšpirovať nie tak dávnou minulosťou. Pri oboch dizajnéri našli múzu v youngtimeroch. Ioniq 5 vo mne evokuje staršiu Lanciu Detla a pri Ioniq 6 zarúbali do ešte cennejšej legendy automobilového priemyslu. Bočná línia, či zadné partie mi totiž pripomínajú automobilový kult – Porsche 911 a to do verzie 993. Akurát, že Ioniq 6 má podstatne viac svetelných segmentov. Zozadu svieti prakticky celé spojené svetlo, vrátane masívneho spojleru po celej jeho šírke. Predné partie za zadkom svojou nápaditosťou trošku zaostávajú, ale na štvorčeky či geometrické útvary pri detailoch vôbec nezanevreli.
Moderné retro
Čo by ste mali vedieť o interiéri? Hlavne to, že vzadu je na nohy extrémne veľa miesta. Ako správne predpokladáte, s priestorom na hlavu to je už kvôli znižujúcej sa streche horšie. Čo ďalej? Na predných dverách z vnútornej strany nenájdete žiadne tlačidlá. Ovládanie sťahovania okien je na stredovom tuneli, nastavovanie zrkadiel zasa na palubnej doske v oblasti ľavého kolena. Interiér vo mne tak podvedome vyvolal pocity 80. – 90. rokov so silným vplyvom moderny, keďže na jednu stranu sa snaží byť extrémne čistý, na stranu druhú niektorými obyčajnými tlačidlami ma vracia v čase o pár desiatok rokov späť.
Čo azda za mrzí najviac na dizajnovo zaujímavom aute je extrémne jednoduché a lacné prevedenie ľahkého kľúča. Vyzerá skôr ako diaľkové ovládania k elektrickej bráne. Jedno je však isté, v bare na stole ho takmer určite nezabudnete, lebo ho ani radšej nevytiahnete a ani vám ho teda nikto neukradne.
Ioniq 6 môže mať klasické rozmerné zrkadlá, alebo digitálne zrkadlá využívajúce kamery a obrazovky. Ak sa rozhodnete pre tie, či oné, hlavné kontúry palubnej dosky ostávajú rovnaké. Akurát pri zrkadlách je namiesto displeja jednoduchý plastík. Popravde, mne sa viac páči tradičná technológia založená na odraze.
Na výber z troch
Najslabším modelom je verzia s batériou 53 kWh, ktorá poháňa elektromotor s výkonom 111 kW (151 k), integrovaný do zadnej nápravy. Dojazd je 429 km. Silnejšie verzie majú vždy 77,4 kWh batériu. Ekonomickejšia verzia s dlhším dojazdom a pohonom len zadnej nápravy má výkon 168 kW (228 k) a dojazd 614 km. Vrcholnú verziu s pohonom všetkých kolies poháňajú dva elektromotory integrované do prednej a zadnej nápravy a celkovo majú 239 kW (325 k), pričom normovaný dojazd je 583 km. Nezabúdajte, čím väčšie kolesá, tým menší dojazd! Navyše, všetky Ioniq 6 majú rovnakú maximálnu rýchlosť 185 km/h, akurát časy zrýchlení z 0-100 km/h sa výrazne líšia, a to od 5,1 po 8,8 sekundy.
Za volantom
My sme si na pár hodín vyskúšali výkonovo zlatý stred. A popravde si myslím, že práve táto verzia má najväčší význam, keďže dojazd je pri elektromobiloch nielen pre Slovákov kľúčovým prvkom. My sme si vybrali trasu, ktorá zahrňovala asi 70 % okresky, zvyšné percentá tvorila diaľnica. Výsledná spotreba bola 20 kWh/100 km. Tento údaj si však ešte poriadne overíme pri riadnom redakčnom teste.
Za zmienku ešte stojí, že Ioniq 6 má tiež technológiu e-ASD, ktorá do kabíny pridáva zvuk podobný kozmickej lodi, pričom štruktúra zvuku sa mení v závislosti od režimu jazdy. Inteligentný tempomat pomáha udržiavať vzdialenosť od vozidla pred vami a pričom sa zároveň učí váš jazdný štýl a potom zrýchľuje a brzdí taký štýlom, aký je vám prirodzený.
Najzákladnejší Hyundai Ioniq 6 môže byť váš už za 46 690 eur.