Hovoríte si, že Ford Explorer je predsa veľké SUV amerického štýlu s poriadnym spaľovacím motorom pod kapotou? Áno, doteraz bolo. Po novom pôjde o “súrodenca” Volkswagenu ID.4 či Škody Enyaq, ktorý stojí na podvozkovej platforme MEB. Môže za to spolupráca Fordu práve s koncernom VW Group, pričom Explorer je len prvým z chystanej trojice elektromobilov.
Našťastie, Ford nekopíruje všetko od Volkswagenu 1:1, ale ide vlastným štýlom. Explorer si zachováva mohutnú karosériu, americký štýl a úplne odlišný interiér. Tak napríklad veľkú 15-palcovú centrálnu dotykovú obrazovku môžete vo Forde otáčať v rozsahu až 30-stupňov a do 20-tich rôznych polôh.
Akumulátor v základnej verzii s pohonom len jednej nápravy má kapacitu 55 kWh, takže dojazd by mohol atakovať hranicu 350 kilometrov. Výkon elektromotora je v takom prípade 125 kW. V ponuke ale bude aj silnejší variant s výkonom elektromotora až 210 kW a batériou s kapacitou 82 kWh. Tento akumulátor bude následne využívať aj vrchol ponuky – verzia s pohonom oboch náprav a výkonom dvojice elektromotorov až 250 kW.
Viac podrobností zatiaľ Ford nezverejnil, no situáciu okolo nového elektrického Exploreru naďalej pozorne sledujeme.
Ford Explorer 3,0 V6 EcoBoost PHEV A10º Platinum – Kulturista – vegán