Produkčná verzia sa ukáže už v roku 2025 a máme tajné informácie, že sa od konceptu nebude veľmi líšiť. A to je dobre. Model ID.2all (v preklade „ID. to all – ID. pre každého“) prezentuje nový dizajnový jazyk a chce dokázať, že elektromobil môže byť skutočne cenovo dostupný pre každého.
Navyše sa Volkswagen ide sústreďovať na to, aby sa z neho pod novým vedením Thomasa Schäfera opäť stal „love brand“. „Koncept ID.2all ukazuje, kam sa chceme so značkou dostať,“ hovorí. „Chceme byť blízko k zákazníkovi a ponúkať top technológie v kombinácii s fantastickým dizajnom. Na tejto transformácii úporne pracujeme, aby sme elektromobilitu sprístupnili masám.“
Volkswagen ID.2all je prvý elektromobil z rodiny ID., ktorý využíva náhon na predné kolesá. Platforma MEB je natoľko modulárna, že to umožňuje. Voľba predného náhonu má svoj zmysel: mnohí zákazníci mu dôverujú viac a vzadu zároveň vzniká priestor pre veľký batožinový priestor. Táto verzia platformy môže navyše využívať jednoduchú zadnú nápravu s torznou priečkou, ktorej zástavba je extrémne nenáročná na priestor.
Nový elektromobil s dĺžkou iba 4 050 mm má batožinový priestor s objemom až 490 litrov! Po sklopení zadných sedadiel sa zväčší až na 1 330 litrov. Kabína navyše poskytuje naozaj štedrý priestor pre svojich pasažierov. Aj keď ID.2all je dĺžkou podobné modelu Polo, v šírke ho výrazne prekračuje až o 6 centimetrov (1 812 mm). Priestor nad hlavou zas zabezpečuje výška 1 530 mm, čo je opäť viac, než ponúka model Polo.
Koncept má kolesá vytiahnuté až do rohov karosérie, takže nezasahujú do priestoru pre pasažierov. Rázvor dosahuje hodnotu až 2 600 mm.
Z dizajnu interiéru oceňujeme samostatné ovládanie klimatizácie a množstvo príjemných, mäkkých materiálov. Vyzerá to tak, že sa pozeráme na návrat konvenčnejšej formy ovládania, čo je len plus.
Dizajn je extrémne podarený a nepodobá sa na žiadneho iného člena rodiny ID.. Je konvenčnejší – dizajn C-stĺpika sa dokonca inšpiroval prvým VW Golf – a zároveň využíva moderné, svieže prvky. Obliny ustúpili ostro rysovaným hranám a zvýrazneným blatníkom. Na prvý pohľad vyzerá ID.2all ako trojdverák, pretože kľučky zadných dverí sú ukryté. Má správny postoj, priateľskú tvár a už teraz je jasné, že ide o nadčasový dizajn.
Predné aj zadné svetlomety sú navzájom prepojené LED pásom. Vpredu ho dopĺňa aj kontrastne lakovaná maska chladiča. Zadok je spracovaný vyslovene v štýle retro. Jednoduché hranaté svetlomety sa tiahnu až k podsvietenému logu VW. V spodnej časti zadného nárazníka však nájdeme difúzor, ktorý optimalizuje prúdenie vzduchu okolo karosérie a spolu so strešným spojlerom znižuje aerodynamický odpor.
Napriek zameraniu na prijateľnú cenu Volkswagen nezaháľal v oblasti pohonu. Elektromotor poháňajúci predné kolesá má maximálny výkon až 166 kW (226 k)! Zrýchlenie z 0 na 100 km/h by malo trvať menej než 7 sekúnd. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 160 km/h.
Veľkosť batérie zatiaľ Volkswagen nezverejnil, ale prezradil nám údaje o nabíjaní: z 10 na 80 % by to malo trvať iba približne 20 minút. A maximálny dojazd? Ten sa pohybuje na úrovni 450 km.
O dôraze na dynamiku hovoria aj obuté pneumatiky. Miesto ekologicky orientovaných plášťov obúva ID.2all vysokovýkonné pneumatiky Continental ContiPremiumContact 6, ktoré sú známe športovými jazdnými vlastnosťami a priamymi reakciami na riadenie.