Automobilka MG patrí do koncernu SAIC, takže ho môžeme považovať za Anglo-Číňana pri pohľade naň nebudete tušiť, že ide o model z ďalekej Ázie, ale to je teraz vedľajšie. Je to práve MG, ktoré vstupuje na európsky trh s väčšou vehemenciou a sebaistejšie než napríklad americké značky. Tým sa v Európe nedarilo tak, ako si predstavovali, a dôvod bol pomerne jednoduchý – modelová ponuka. A to je prvá pointa – obliecť si karosériu typu SUV, pridať plug-in hybridnú technológiu je v EÚ, ktorá je momentálne emisiami doslova posadnutá, dnes stávka na istotu.
Dizajn? Veľmi vydarený a poukazuje na to, že Ázia sa historicky učila rýchlo a vie, že auto sa musí páčiť. MG EHS sa bude väčšine pozorovateľov páčiť. Výnimku budú tvoriť iba skalní fanúšikovia MG. Tí si pamätajú dvojmiestne roadstre. Aj v Británii sa MG darí a to je signál toho, že filozofia funguje. Podobnosť s Mazdou je očividná aj vďaka výraznej červenej metalíze, tvaru masky chladiča a predným svetlometom. Rozmerovo sa EHS radí presne medzi Karoqa a Kodiaqa, čo je jeden z faktov, ktorý si treba uvedomiť pri hodnotení ceny.
Čistota aj vnútri
A nielen zvonka, ale aj zvnútra cítiť tento veľkostný benefit. Funguje to výborne, označenie rodinné auto získa MG ihneď po nasadnutí za volant a zároveň zistíte, že orientácia v menu je trocha komplikovaná. Nie naschvál, len to zrkadlí odlišnú filozofiu. Najskôr na klavíri tlačidiel musíte nájsť tlačidlo klimatizácie a potom na takmer monochromatickom, rozumej dvojfarebnom, displeji vykonať vašu zmenu. Inak je displej plnofarebný a má aj vysoké rozlíšenie, takže jednoduchá grafika prekvapila. Spočiatku to bude komplikované, no zvyknete si na to. A zistíte, že základný displej ponúka možnosť prepnúť na režim ovládania klimatizácie. Osobne však túto možnosť akceptujem, no nepreferujem ju pri autách. Naopak, to, čo ma potešilo, bola kvalita spracovania, ktorá je vyslovene prekvapujúca. V pozitívnom slova zmysle. Kožou potiahnutý volant, čalúnenie stredovej konzoly, kvalitná imitácia kože, chrómované rámiky, detail ako farebné odlíšenie ovládačov na páčkach pod volantom. A nezabudnime na športový tvar sedadiel či mäkkú lakťovú opierku. Atmosféra za volantom je rozhodne príjemná.
A podobne ako EHS nešetrí priestorom, tak nešetrí ani informáciami. Digitálny displej s uhlopriečkou 12,3 palca poskytne skutočne množstvo informácií. Informuje nielen o tlaku v pneumatikách, ale aj o ich teplote alebo centimetroch od prekážky. Sú to detaily, ale ilustrujú iný a zároveň svedomitý prístup konštruktérov. Spomínať konektivitu Apple Carplay a Android Auto je už asi aj zbytočné, podobne ako perfektne zvládnutú 360º kameru. Stupeň Exclusive má skutočne k dispozícii všetko vrátane obrovského strešného okna.
Dobrý podvozok
Dynamika je vskutku pôsobivá. Najmä ak sú plne nabité batérie, čo vám bude trvať maximálne 7 a minimálne 4,5 hodiny. Prvý údaj sa týka domáceho nabíjania z klasickej 230-voltovej zásuvky, ten druhý sa týka 400-voltového nabíjania, ktoré nabíja výkonom 3,7 kW. Ak však budú batérie s kapacitou 16,6 kWh nabité, môžete rátať so systémovým výkonom rovných 190 kW (258 k) a 370 Nm maximálneho krútiaceho momentu, čo znamená, že z 0 na 100 km/h zrýchlite za 6,9 sekundy. Samotný spaľovací motor 1,5 Turbo poskytuje maximálny výkon 119 kW (162 k) a 250 Nm, doping elektromotora je maximálne 90 kW (122 k) a 230 Nm. Paradoxne, maximálna rýchlosť je obmedzená na 190 km/h.
Unikátnym technickým riešením je 10-stupňová automatická prevodovka, pričom 4 prevody sú určené pre elektromotor a 6 rýchlostí má k dispozícii spaľovací motor. Prevodovka je v podstate robotizovaná manuálna, ktorá by omeškanie výkonu pri preradení mala vykrývať elektromotorom. Udávaný dojazd 52 kilometrov v režime WLTP je reálny v lete, pri klesajúcich teplotách to je logicky o niečo menej. Kombinovaná spotreba pri svedomitom nabíjaní každých 60 kilometrov by mala predstavovať 1,8 l/100 kilometrov. Realita závisí od toho, koľko najazdíte cez deň. Ak je to zhruba 50 kilometrov a v noci nabíjate, ste v pohode. Ak jazdíte viac, no nabíjate pravidelne, dokážete spotrebu udržať na úrovni 4,5 litra benzínu na 100 kilometrov. To, čo musíme pochváliť, je komfortný podvozok, ktorý však poskytuje dobrú oporu v zákrutách a športová jazda nie je problém.
Verdikt
Verzia Exclusive ponúka úplne všetko vrátane LED svetlometov, kompletnej výbavy asistenčných systémov, ktoré fungujú veľmi dobre a spoľahlivo. Cena 39 190 eur s DPH je stále ešte prijateľná vzhľadom na veľkosť a technológiu auta. Otázne je, či to budú akceptovať zákazníci. Asi áno, napokon ZS sa stal okamžite bestsellerom.
Stručne
Čo treba uznať?
- Dospelý charakter auta bez detských chýb.
Čo nám chýbalo?
- Rýchlejšie nabíjanie batérie.
Čo nás prekvapilo?
- Vnútorný priestor a kvalita spracovania.
MG EHS Plug-in Hybrid Exclusive
Cena (základ/test) 35 590/39 190€
Záruka 7 rokov alebo 150 000 km
na VN akumulátor 7 rokov alebo 150 000 km
Motor
- Preplňovaný zážihový R4/16V + PHEV, zdvihový objem valcov 1 490 cm3, max. výkon 119 kW (162 k) pri 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 250 Nm pri 1 700 – 4 300 ot.min-1. Predný elektromotor: 3-fázový synchrónny elektromotor, max. výkon 90 kW (122 k), max. krútiaci moment 230 Nm. Najvyšší kombinovaný výkon 190 kW (258 k), najvyšší kombinovaný krútiaci moment 370 Nm. Emisie CO2 43 g/km.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 6,9 s, vmax=190 km/h, energetická spotreba WLTP/test 24/26 kWh/100 km, dojazd na el. energiu WLTP/test 52/46 km; spotreba paliva WLTP/test 1,8/4,3 l/100 km.
Konektivita a batožinový priestor
- 230 V – 1×
- AUX – nie
- USB-A – 4x
- Wi-fi – áno
- Zrkadlenie – áno
- Uhlopriečka: 10,1
- Batožinový priestor: 448 dm3