O Hyundai Ioniq 6 sme už počuli všeličo, videli sme fotky, videá… a písali sme o ňom niekoľkokrát. Osobné stretnutie je však vždy niečo iné ako sprostredkované informácie v podobe tlačových správ, fotiek a videí. V priestoroch bratislavskej spoločnosti Autopolis Hyundai Centrum na Panónskej ceste, najväčšieho autorizovaného dílera značky Hyundai na Slovensku, som mohol po prvýkrát na vlastné oči vidieť Hyundai Ioniq 6, sadnúť si doň, vyskúšať posed za volantom aj vzadu, ohodnotiť priestorové pomery, kvalitu materiálov a spracovania…. Proste získať prvé dojmy a urobiť si vlastný názor.
Ešte pred odhalením však Chang Beom Park, šéf značky Hyundai na Slovensku, a riaditeľ Autopolis Hyundai Centrum prestrihli pásku a symbolicky otvorili prvý EV Showroom Hyundai na Slovensku. V takýchto vyhradených priestoroch sa budú predávať elektrické vozidlá Hyundai. Postupne ich budú mať všetci díleri značky.
Po krátkom kultúrnom programe a základných informáciách o aute tanečníčky stiahli z dvoch Ioniqov 6 plachty a my sme sa na ne konečne mohli „vrhnúť“. Ešte keď boli autá zakryté plachtou mi hlave vŕtala jedna myšlienka, ktorá sa mi po odhalení Ioniqu 6 potvrdila. Ioniq 5 pôsobil na fotkách kompaktne, podľa fotiek som ho radil ku VW Golf, no keď som ho videl naživo, pochopil som, že v skutočnosti je oveľa väčší. Takpovediac ešte raz taký veľký ako Golf. Ioniq 6 pôsobil na fotkách ako velikánske auto, no v skutočnosti nepôsobí takým mohutným dojmom. Aj keď ono v skutočnosti má rázvor 2 950 mm a dĺžku karosérie 4 855 mm, pôsobí kompaktnejšie. Na porovnanie: Ioniq 5 meria v rázvore rovné 3 metre a na dĺžku má 4 635 mm. Zaujímavé je, že na fotkách pôsobí Ioniq 6 ako nízke auto, no v skutočnosti je 1 495 mm vysoký, čo je bežná hodnota limuzín.
Auto je postavené na podlahovej platforme E-GMP vyvinutej pre čisto elektrické autá, akumulátor je teda v podlahe. Z toho vyplýva veľký vnútorný priestor. To však platí iba pre nohy, pretože zvažujúca sa strecha vzadu výrazne obmedzuje priestor na hlavu. Ja s výškou 178 cm som s tým ešte v pohode, no vyšší ľudia už nebudú.
Posed vpredu je príjemný, sedadlá mi sadli, na všetkých dôležitých miestach sú na dotyk príjemné materiály. Z volantu zmizlo logo značky v tvare písmena H, namiesto neho sa tam objavili štyri malé štvorčeky. A viete čo? Tie štyri štvorčeky predstavujú štyri bodky, a štyri bodky sú v morzeovke symbolom písmena H. Takže to „háčko“ je tam, akurát trochu inak. Páči sa mi stredový tunel s dvoma poschodiami a kvantom odkladacích priestorov, ale tiež dvojfarebné ambientné osvetlenie interiéru.
Na výber sú dve veľkosti akumulátora – 53 alebo 77,4 kWh. Menší akumulátor sa kombinuje s jedným motorom, ktorý má výkon 111 kW (151 k) a 350 Nm. Dojazd tejto verzie je 429 km. Väčší akumulátor sa kombinuje s jedným alebo dvoma elektromotormi. V prípade jednomotorovej verzie má výkon 168 kW (228 k), resp. 350 Nm a dojazd 614 km. Poháňaná je samozrejme zadná náprava – rovnako ako pre slabšej verzii. V prípade dvojmotorovej verzii, teda verzii s pohonom 4×4, je kombinovaný výkon 239 kW (325 k) a 605 Nm, pričom dojazd je 583 km. Samozrejme, v závislosti od veľkosti kolies, v ponuke sú totiž 18 a 20 palcové. Vystavené modely mali 20-palcové a poviem, že sú mimoriadne pekné. Po vzore Ioniqu 5 je aj v modeli Ioniq 6 úplnou samozrejmosťou 800-voltová sieť, ktorá umožňuje extra rýchle nabíjanie s výkonom až 232 kW. Z 10 na 80 percent viete nabiť akumulátor za 18 minút. Za menej ako 5 minút vrátite do akumulátora energiu postačujúcu na dojazd 100 km.
A nechýba ani systém V2L, teda Vehicle-to-Load, vďaka ktorému dokážete z Hyundaia Ioniq 6 napájať externé spotrebiče – elektrický gril, pílu, audiosystém, osvetlenie stanu… principiálne všetko čo ide na 220 V. Jedinou podmienkou je, že ich výkon musí byť do 3,6 kW. Zaujímavosťou sú LED pixelové parametrické svetlomety – vpredu aj vzadu. Budeme sa tešiť na to, ako fungujú.
A budeme sa vlastne tešiť na celý redakčný test a možno aj na porovnávací test s Mercedesom EQE, Porsche Taycanom či Audi e-tron GT. Cenovo bude Hyundai Ioniq 6 veľmi zaujímavá alternatíva. Základná verzia Family s 53 kWh akumulátorom a motorom so 111 kW stojí 46 490 eur, so 77,4 kWh akumulátorom a 168 kW motorom 51 490 eur. Stredná výbava Style vo verzii 53 kWh a 111 kW je za 48 840 eur, vo verzii 77,4 kWh a 168 kW je za 53 840 eur a vo verzii 77,4 kWh a 239 kW stojí 57 840 eur. Top verzia Premium vo verzii so 77,4 kWh akumulátorom a výkonom 168 kW stojí 59 990 eur, s dvoma motormi a výkonom 239 kW stojí 63 990 eur.
Bonbónikom akcie bol koncept Hyundai N Vision 74, unikátne športové auto s vodíkovým hybridným pohonom. Koncept je plne funkčný, aj keď v Bratislave bola iba nefunkčná maketa. Aj tak však treba vysloviť obrovský obdiv slovenskému importérovi značky – jednak pretože to určite stálo kopec peňazí a jednak pretože to vlastne vôbec nemusel robiť. Ostáva nám iba dúfať, že čo najviac z dizajnu tohto modelu sa niekedy pretaví do reality a snáď si na niečom takom vzrušujúcom zajazdíme.