Do redakcie nám prišlo množstvo komentárov na tému “Nové testy na vodičák”. Pôvodný článok si môžete pozrieť tu. Pozbierané komentáre a príspevky sme zámerne neupravovali a neopravovali ani gramatické chyby, aby boli 100% hodnoverné, autentické a prinútili kompetentných sa trošku aj zamyslieť hoci len nad stavbou viet a nieto ešte nad chytákmi a zbytočnosťami.
Aby sa však nepovedalo, že len kritizujeme a nemáme riešenie
V redakcii si myslíme si, že pôvodné testy úplne postačovali. Naozaj tam nebolo nič ťažké, ani komplikované. Stačilo ich však nahodiť do systému a sám počítač by ich náhodne generoval. Aby sa ľudia nemohli pripraviť len na správne odpovede podľa šablóny. Zároveň ak by zapracovali aj na nepísanom pravidle “najdlhšia odpoveď je často správna odpoveď”, pre uchádzačov by to úplne stačilo.
Testy nenaučia uchádzačov myslieť… Je to len záverečná etapa kurzu (jej vážnosť nespochybňujeme), ale uchádzačov v prvom rade treba pripraviť na premávku ako takú, nie len na úspešné zloženie skúšky a tým to pre autoškoly padne…
A teraz už vaše reakcie:
- Súhlasím s autorom článku. Tie otázky v testoch sú ozaj kladené komplikovane a nijako sa tým nevyrieši lepšia bezpečnosť na ceste. Tí čo tie testy robili by to mali pochopiť a niečo s tým urobiť. Neviem prečo ale tu ide skôr o ťahanie peňazí od ľudí.
- Uplne suhlasim s autorom clanku.
Ucil som autoskolu na strednom ucilosti s maturitou. Na skuskach som mal na prvy krat vzdy okolo 90% uspesnost. Uz vtedy boli zavadzajuce otazky co sa museli doslova nabiflit.
Teraz je to este horsie…myslim ze urcite pride k zmene ..ludia sa budu búriť.
- Máš pravdu , som zvedavý ti naši Rómovia koľkí urobia teraz vodicak .U nad v Kežmarku ma každý druhý ,a skončil 7ročnik zak.školi.Prečo ich nezoberú na preskúšanie ,a potom uvidia že zo 100 budú jazdiť 3
- No, ono robili tie testy práve tí ktorí na našich cestách práve robia tú pravú bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky 😉💪😁😁
Inak áno autor má pravdu.
Nuž úprimne pomaly mám niekedy strach vôbec jazdiť po cestách najmä D1 Trnava Bratislava, to je iné rodeo 🤦😂😂
- Komu sú prednejšie tablety, smartfóny a virtuálna realita, nech nesada za volant a využíva MHD, taxi, uber adt.. Som bývalý šofér z povolania a to čo som zažil nebudem ani komentovať. 70%nema za volantom čo hľadať. Aj tak po 2035 si už auto nebude mať polovica ľudí za čo kúpiť tak môžete byť kľudný. Ale súhlasím že aj sťažené testy musia mať hlavu a pätu.
Ten, kto vymýšľal nové testy na vodičák si asi musel niečo dokázať
- Klasika Slovensko…co takto si vybrat z tho najlepsieho co uz uxistuje a nie vymyslat davno dobre vymyslenr a to nie len v testoch na autoskolu! Lebo Nemci, Americania, Anglicania, Francuzi atd. nie su vacsi ako my a oni nejazdia kazdodenne po XYkrat zlozitejsich komuniaciach ako my. A tie ŠPZky to je normalne graficky vysmech…este aj rozmer do povodnej podlozky nesedi. Banda imbecilov
- O ťahanie peňazí tu ani tak nejde, na to sme si už zvykli, ale, adekvátne k sťaženiu testov sa navýši aj počet hodín teórie, o koľko dlhšie bude trvať kurz a naviac, kto novým adeptom vysvetlí paragraf po paragrafe, otázku po otázke, tak aby to ten adept aj správne pochopil?
Titulok k článku presne sedí!
- Konečne sa niekto,kto sa v tom vyzná aj rozumne vyjadril.A niekto,kto je na to kompetentný by to mal aj dopodrobna preriešiť.Nehovorím o tom,že ľudia,ktorím bolo sľúbené,že vodičák budú robiť “po starom” sa môžu teraz dodatočne rozčuľovať na to, že si to všetko musia v hlavách prestaviť a stresovať sa nad blbými otázkami,namiesto sústredenia sa na samotnú jazdu autom…
- Máte pravdu. Bolo by dobré, aby sa do toho obul nejaký schopný právnik a napadol to. Je to podľa mňa neobyčajné šikanovanie a terorizovanie uchádzačov o vodičské oprávnenie. Už aj v tých pôvodných testoch bolo dosť nezmyselných a zavádzajúcich otázok, ale toto je na psychiatra. Môže sa vôbec takéto niečo v dnešnej dobe schváliť? A kvôli čomu sa majú vlastne testy robiť na polícii? Policajti podľa mňa vôbec sa nemajú zaoberať nejakými autoškolami. Tieto nové testy by ešte pred uvedením do praxe mali povinne absolvovať všetci zamestnanci ministerstiev – verejnou skúškou. Kto neprejde – odobrať vodičák. Aj policajti. To by bolo zaujímavé. Ďakujem, že ste o Tom začali písať.
- Zaujímalo by ma koľko € stáli tie testy. Pretože to čo vytvorili je extrém.
Načo potrebuje obyčajný vodič vedieť ktorá je 2. doba v motore.
Otázka čo robíme na Zelenú? Odpoveď : Máme byť pripravený zastaviť.
A mnoho ďalších nezmyslov…
- Dal by som preskúšať všetkých policajtov a tomu čo to napísal a vymyslel poslal by som ho makať na stavbu
- vyborny clanok, ale ono to je este komplikovanejsie. sudruhovia, co tvorili testy stale este ziju v casov vyhlasky 100. pytat sa dnes na rozvodovku, chladic, rozdiel medzi zazohom a vznetom. viem, ale nezaujima ma to. mam elektriku. len sudruhovia tvorcovia by asi nedokazali (a bolo by to pre vodiča aj zbytocne) vysvetlit rozdiel v napatovych sustavach, rozdielnych typoch baterii (lithiova, sodikova, …) hustota baterii … brzdenie vs. rekuperacia. 100 rokov za opicami. maju sa pytat a naucit adeptov zakladne veci – poznat znacky, zasady soferovania, orientácia v premavke, najskor smerovka potom brzda a podobne. ale zial, testy robil technicky uchylak z minuleho storocia.
ad mlaka – a co ked mam na suv snorchel? 😉
- Úplne súhlasím, príliš veľa nelogickych otázok o zbytočnosti ani nehovorím…..po Európe najazdené cez 3 000 000 km!!!!
- Podľa mňa, to nie je vymyslené, ale “odkukané”. A ešte zďaleka nie sú tieto nové testy tak ťažké, ako v Nemecku. Viem, o čom hovorím, pred dvomi rokmi som si robila nemecký vodičák a úplne som počítala s tým, že ho urobím až na tretí krát. Podarilo sa mi to našťastie už na druhý krát, ale len preto, lebo som to mala riadne “nabifľované”. A mimochodom v tých 1300 otázkach, z ktorých bolo na teste 30, bola správna odpoveď nie jedna, ale niekedy aj všetky. Takže zase až také ťažké to nemáte. A všetko sa dá, keď sa chce.
- Plne súhlasím s autorom. V testoch je aj otázka: Výstupný hriadeľ prevodovky sa otáča voči hriadelu motora rýchlejšie, rovnakou rýchlosťou, alebo pomalšie? To je čo za hlúposť? Záleží od zaradeného prevodového stupňa.
- Ten čo toto stvoril nemal v detstve detskú izbu a nemohol sa hrať s autíčkami, tak sa chcel teraz pohrať, idiotizmus najväčšieho zrna tak ako všetky debility,ktoré sa za poslednú dobu schvaľujú
- Súhlasím s autorom textu. Niektoré otázky v testoch sú skôr pre právnikov, alebo mechanikov v servise než pre vodiča. Bolo by vhodné to prehodnotiť a niečo s tým spraviť.
- Nemozem si pomoct, ale nerozumiem tomu, preco vlastne musia byt testy tazke a preco v nich musia byt chytaky. Ucelom testov je, aby potencionalnych vodicov pripravili na situacie, ktore sa mozu na ceste stat a aby informovali o zakladnych pravach a povinnostiach vodicov, nie? Nevravim, ze bolo dobre, ked sa dalo naucit naspamet znenie kazdeho testu a nerozmyslat nad nimi. Ale preco chytat za slovicka, preco neformulovat veci jasne?
– pred volbami je na kazdom kroku billboard s kandidatmi. preco nevedia byt popri pouzivanejsich cestach bilboardy s informaciami o zmenach a pridanych znackach tak, aby boli jasne zretelne kazdemu vodicovi? Preco sa tam jasne nenapise, ako sa jazdi na trojprudovej dialnici, ako sa zipsuje a pod.? Temy, ktore su vecnym problemom?
– som za pravidelne preskusavanie vodicov, napriklad pri predlzovani platnosti vodicskeho preukazu, ktory by kludne mohol platit 5 rokov. Ale zadarmo / za “normalnu” sumu. Sucastou procesu predlzenia by bol test, taktiez s moznostou 2 opravnych… ale napriklad v “cakarni” by mohli byt letaky s informaciami o novinkach a spravnymi odpovedami. Ved test je len potvrdenie o tom, ze som sa oboznamil s aktualne platnymi znackami a zakonmi, nie stresujuci chytak na odoberanie vodicakov.
Osobne mam vodicsky preukaz vyse 20 rokov, nepozeram TV, necitam bulvar, venujem sa inym veciam. Nemam sa teda ako dozvediet, co sa za ten cas zmenilo a co si zle pametam a priznam si to. Preto si zcasu nacas z vlastnej iniciativy robim online testy a este sa mi nestalo, aby som nepresiel. Ten skusobny test na minv.sk som nedal nad 90 percent ani raz. Veci sa daju robit tak, aby sa dali, alebo tak, aby sa nedali. Dakujem za pochopenie.
- Štylistika v slovenskom jazyku je velmi nepresna a nezrozomitelna Ako ale bude vypadat odborný preklad napr do madarskeho alebo anglickeho jazyka? Pracuje je sa v autoskolach aj s mensinami bral na to niekto ohĺad?
Marek
- … nehovoriac o čase, keď 40 otázok treba zvládnuť za 30 minút… kým si niekto prečíta otázku a tri odpovede, môže to trvať minútu a ešte nemusel rozumieť textu a ešte neodpovedal, alebo stihne odpovedať len 30 otázok a zvyšných 10 mu spraví chýbajúce body…
Foto: archív
PROSTE CHUJI
Ale však tie testy sú oveľa jednoduchšie ako staré a vôbec to nefunguje ako sľubovali nevyberá to random otázky ale random testy ktorých je 100 dokonca tam nieje ani toľko otázok ako malo byť. Ak má človek trochu inteligencie tak spraví tie testy 10 krát a napíše to na 100% minimálne na 95 zo 100 bodov. Dokonca sa dá spraviť aj šablóna na odpovede stačí si len pozrieť do databáze testov ktorá je verejná.Pritom tie otázky sú celkom jasné z dôvodu že dve odpovede sú skôr vždy totálny nezmysel a jedna je správna a dáva celkom zmysel. Všetky sa dajú vyriešiť aspoň vylučovacou metódou.
Vymyslieť niečo nové čo už je dávno vymyslene a tak blbé otázky je choré na hlavu.Banda magorouv čo vymýšľala tie otázky sa musela veľmi zapotit že niečo také nenormálne stvorili.
Používať nelogický test na skúšky,je ako používať telefón počas jazdy.V obidvoch prípadoch,hrozí krach.
Testy ? Nikomu nepridaju vedomosti je to iba buzeracia nikto pri soferovani nema 3 moznosti ale na prvu musi vediet co ma robit tito sucasny rychlokvasni vodici neovladaju a vedome ignoruju dopravne znacenie jazdu v pruhoch aj v krizovatke pretoze nevedia dokonca ani vetsina neovlada pravidlo pravej ruky z autoskoly ma vychadzat upeceny vodic a nie iba kvasok autoskola nema trvat 3 tyzdne ale minimalne 6 mesiacov ako za sociku vtedy boli ovela lepsi vodici a ovladali aj fungovanie a mensie opravy vozidla pretoze sa to tam naucili a mali ovela viac najazdene
,,,zase si niekto,,,omastil,,,kapsy a čo si ten,,, chytrák,,chcel dokázať,,,zrejme tie vtipy o našich,,, ochrancov,,, sú pravdivé,,,
Tieto nove testy neovplyvnia to co ma kazdy clovek v hlave a ako sa bude spravat na ceste. Ked bude jazdit ako blbec je to na jeho vlastnom rozhodnuti a ziadny novy test to nedokaze zvratit. A po dalsie vela zbytocnych technickych otazok, kedze v tejto dobe v aute uz pomaly nic nemozes nespravit.
A čo dislektici ty majú problém s rýchlosťou čítania textu, ale to neznamená že sú hlúpi.
To teraz pri týchto testoch môžme čakať možno aj to že popri vodičáku dostaneme výučný list “vyučený automechanik”. Nemyslite??!!!!!!!!!
Nové testy iba strážia život ľuďom a uchádzačom o vodičské preukazy. Zároveň znížia aj možnosti potencionálnych vodičov nielen pre nákladnú ale aj osobnú dopravu( vodiči autobusov,električiek a trolejbusov). Nebolo by od veci oprášiť povinné preskolovacie kurzy na konci ktorých by sa robili testy za prítomnosti príslušníkov dopravného inšpektorátu. Bolo by to ďaleko jednoduchšie a hlavne lacnejšie lebo počas školenia by sa mohla prebrať aj legislatíva o dobe jazdy a odpočinkom ako aj BOZP aj za prítomnosti NIP. Takto by sa v jednom balíku jednoducho a rýchlo dalo zvýšiť nielen povedomie ale aj samotnú právnu znalosť vodičov,ktorý sú vďaka takýmito zbytočnými admistritavnymi a legislatívnymi úpravami doslova šikanovaniu a zneužívaní. Nové testy okrem stresu,napätia a nervozity prinesú aj zvýšenú aktivitu ľudí ktorí na nich budú chcieť iba profitovať jednoducho a rýchlo. Skôr alebo neskôr sa objaví kľúč ktorý povedie k vzniku ďalších nových ťahákov na obídenie tohoto nezmyslu.