Toyota Corolla, bestseller japonskej automobilky, prišiel po rokoch s niečím novým a my sme sa na ňu už stihli pozrieť a dokonca si ju vyskúšať na španielskom pobreží v oblasti Malagy a Marbelly.
Tú svoju si nájde každý!
Klasickú Corollu ponúkajú v troch verziách, ako hatchback, kombi a sedan. A k tomu si pripočítajte aktuálne veľmi úspešný voľnočasový model Corolla Cross od ktorého si požičala niektoré kľúčové technické riešenia. Skutočne pestrý výber karosárskych verzii v praxi znamená komplexné pokrytie požiadaviek zákazníkov. Nie nadarmo sa Toyote podarilo prebojovať aj medzi najlepšie predávané značky nielen na Slovensku ale aj v Európe. A z nemalej časti za to môže aj práve legendárna Corolla.
Ako pozerám…
…tak pozerám, zmien je skutočne minimum. A to je podľa mňa dobre, lebo Corolla už pri príchode vyzerala športovo a agresívne. Teraz nanovo riešili len detaily, ktoré postrehne len šikovné oko. Zamerať sa musíte na odlišný dizajn mriežky chladiča, rámčeky hmlových svetiel, či pri vyšších výbavách hatchbacku a kombi aj na nové predné bi-LED svetlá. Rovnako mierne pozmenili aj grafiku zadných svetiel. Trošičku vylepšili aj farebnú paletu. Novou farbou pre hatchback a kombi Modrá Juniper, či pre sedan prišla nová modrozelená farba. Poslednou farbou pre všetky karosérie je nová sivá metalíza.
Modernejší a luxusný dojem v interiéri evokuje nová grafika prístrojovej dosky, teraz už však plne digitálna v podobe 12,3-palcového displeja (od výbavy Comfort), či väčší a modernejší infotainment s 10,5-palcovou obrazovkou, na ktorý už nadväzujú USB-C konektory. Samozrejme, tým to nekončí a dodali ešte pár maličkých detailov, ktoré robia prostredie kabíny príjemnejšie a útulnejšie. Ešte sa vrátim na moment k prístrojovej doske. Tá pracuje v štyroch zobrazeniach.
Verzia GR Sport je na trhu zhruba 2 roky. Napriek tomu sa jej predalo zhruba 20 000 kusov. Malé zmeny sa dotkli aj jej. Zákazníci sa môžu tešiť na nové 18-palcové zliatinové kolesá s brúsenými povrchmi a nový zadný difúzor. Sedadlá majú na hlavovej opierke reliéfne logo GR. Oči pritiahne aj červené prešívanie na mnohých dieloch, či fakt, že maličké logo GR sa po novom objavilo aj na tlačidle spúšťania motora.
Technika nezaspala!
Pod kapotou pracujú modifikované pohony, vďaka ktorým je jazda citeľne dynamickejšia, úspornejšia a hlavne ekologickejšia. Všetky verzie Corolly majú hybridné pohony, ktorých srdcom je zážihový atmosférický motor s objemom 1,8 alebo 2,0 litra. Menšia 1,8-čka má o 14 % viac výkonu, čiže 140 koní. Enormné zlepšenie nastalo pri akcelerácií. Z 0-100 km/h sa konštruktérom podarilo ušetriť neuveriteľných 1,8 sekúnd, a konečne corollka zrýchľuje tak, ako zrýchľovať má. Nebudem naťahovať, finálne číslo je 9,1 sekundy. Aj väčší dvojlitrový motor získal pár koní navyše – iba o 6 % a tak je ich teraz 196. Zrýchlenie je lepšie o 0,5 s, a vo finále trvá 7,4 s. Na moment sa zastavím aj pri emisiách, pretože paradoxne väčší dvojliter produkuje o 2 g CO2 menej ako menšia 1,8-čka. Môže za to aj vyššia tepelná účinnosť väčšieho motora. Mne sa 1,8-čkou s krátkou karosériou na pripravenom okruhu po pobreží podarilo dosiahnuť priemer 5,7 l/100 km, väčšie kombi s dvojlirom, avšak na inej trase odjazdilo spotrebu 6,0 l/100 km.
Zmeny sa dotkli aj nového hybridného pohonu, teraz označovaného ako piata generácia. Došlo k úpravám jednotky riadenia energie a elektromotora na náprave, prevodovky, lítiovo-iónová batéria je teraz výkonnejšia, avšak menšia a ľahšia. Zníženie hmotnosti je tiež markantné a klesla až o 18 kg v závislosti od pohonnej jednotky. Nové naladenie pohonu voči polohe plynového pedálu spolu zlepšilo akceleráciu. K tomu ešte považujem za potrebné podotknúť aj to, že motor sa snaží točiť nižšie otáčky, čo sa prejavuje aj pri nižšej hladine hluku počas akcelerácie.
Ovládanie už aj hlasom
Vodič môže využívať nového palubného asistenta, ktorý rozpoznáva hlasové pokyny. Ďalej je k dispozícii rad služieb diaľkového ovládania cez mobilnú aplikáciu MyT, s ktorou môžete pomocou smartfónu odomykať a zamykať vozidlo, ovládať klimatizáciu na predhriatie alebo vychladenie kabíny pred jazdou či aktivovať výstražné svetlá.
V mene bezpečnosti
Nová Corolla dostala balík Toyota Safety Sense najnovšej generácie s ďalšími aktívnymi asistenčnými systémami riadenia a parkovania s cieľom uľahčiť riadenie a zvýšiť bezpečnosť. Medzi nové zaujímavé prvky patrí funkcia potláčania zrýchlenia, ktorá reaguje na náhle použitie akceleračného pedála pri pomalej jazde, systém zmierňovania rizika kolízie na križovatkách, núdzový asistent riadenia, ktorý teraz reaguje na vozidlá prichádzajúce v protismere, ochranu pred bočným nárazom a ďalej funkciu na znižovanie rýchlosti v zákrutách. Súčasťou systému je asistent bezpečného vystupovania. Ak chcete otvoriť dvere a zozadu sa blíži vozidlo nebo cyklista, asistent aktivuje výstrahu. Užitočnou môže byť funkcia pripomínajúca zabudnuté objekty na zadných sedadlách pri opustení vozidla.