BMW Group dodala v roku 2022 zákazníkom na celom svete celkovo 2 399 636 vozidiel značiek BMW, MINI a Rolls-Royce (- 4,8 %). Išlo o rok, v ktorom všetky odvetvia čelili protivetru v dôsledku prekážok v zásobovaní, uzatvorenia Číny z dôvodu pandémie a vojny na Ukrajine. Hlavný vplyv sa prejavil v prvých šiestich mesiacoch roka, pričom dodávky sa v porovnaní s predchádzajúcim rokom znížili. Predaj sa v druhej polovici roku 2022 intenzívne zvýšil. Vo štvrtom štvrťroku vykázala spoločnosť BMW Group výrazný nárast predaja o 10,6 %, pričom zákazníkom bolo dodaných 651 798 vozidiel.
Spoločnosť BMW Group vidí začínajúci sa rok optimisticky. „V roku 2023 si udržíme smer ziskového rastu. Jasné zameranie bude smerovať na pokračovanie v naštartovaní elektromobility. Ďalším míľnikom pre rok 2023 je, že 15 % nášho celkového predaja vytvoria plne elektrické vozidlá. Uvedením modelu BMW i5 na trh koncom tohto roka robíme ďalší dôležitý krok na ceste k elektrifikácii našej modelovej ponuky,“ uvádza Nota.
Budúcnosť spoločnosti BMW Group je elektrická, cirkulárna a digitálna. Jeden vrchol na ceste k NEUE KLASSE sa predstavil minulý týždeň na veľtrhu CES v Las Vegas: BMW i Vision Dee predstavuje víziu spoločnosti BMW Group o digitálnom zážitku budúcnosti vo vnútri aj mimo vozidla. Spoločnosť BMW Group v priebehu roku 2023 poskytne ďalšie poznatky a pohľady na revolučný koncept vozidla NEUE KLASSE.
Značka BMW si udržuje pozíciu číslo 1 v globálnom prémiovom segmente
Značka BMW predala v minulom roku na celom svete celkovo 2 100 692 vozidiel (- 5,1 %) a udržiava si pozíciu číslo 1 v globálnom prémiovom segmente. Automobilka BMW zaznamenala silný rast aj v oblasti elektrifikovaných vozidiel. Predaj elektrifikovaných vozidiel (vrátane plug-in hybridov) za celý rok vzrástol o 35,6 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom na celkových 372 956 vozidiel.
BMW M oslavuje 50. výročie s rekordným rokom
Napriek problémom s prekážkami v dodávkach ukončila divízia BMW M GmbH svoj jubilejný rok novým historickým maximom. Divízia BMW M vykázala predajom 177 257 vozidiel nárast o 8,4 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom s. Divízia BMW M zároveň urobila výrazný pokrok v elektrifikácii svojho produktového portfólia. K úspešnému roku výrazne prispelo uvedenie prvých dvoch plne elektrifikovaných modelov BMW M Performance, i4 M50* a iX M60*, úplne prvého elektrifikovaného vysokovýkonného modelu BMW XM* a nového modelu M240i Coupé*. K rastu predaja v minulom roku výrazne prispela aj nová edícia modelu BMW M2 a nedávno uvedený model BMW M3 Touring.
ta.
Spoločnosť BMW Group dodala v roku 2022 zákazníkom na celom svete celkovo 2 399 636 vozidiel značiek BMW, MINI a Rolls-Royce (- 4,8 %). Išlo o rok, v ktorom všetky odvetvia čelili protivetru v dôsledku prekážok v zásobovaní, uzatvorenia Číny z dôvodu pandémie a vojny na Ukrajine. Hlavný vplyv sa prejavil v prvých šiestich mesiacoch roka, pričom dodávky sa v porovnaní s predchádzajúcim rokom znížili. Predaj sa v druhej polovici roku 2022 intenzívne zvýšil. Vo štvrtom štvrťroku vykázala spoločnosť BMW Group výrazný nárast predaja o 10,6 %, pričom zákazníkom bolo dodaných 651 798 vozidiel.
Spoločnosť BMW Group vidí začínajúci sa rok optimisticky. „V roku 2023 si udržíme smer ziskového rastu. Jasné zameranie bude smerovať na pokračovanie v naštartovaní elektromobility. Ďalším míľnikom pre rok 2023 je, že 15 % nášho celkového predaja vytvoria plne elektrické vozidlá. Uvedením modelu BMW i5 na trh koncom tohto roka robíme ďalší dôležitý krok na ceste k elektrifikácii našej modelovej ponuky,“ uvádza Nota.
Budúcnosť spoločnosti BMW Group je elektrická, cirkulárna a digitálna. Jeden vrchol na ceste k NEUE KLASSE sa predstavil minulý týždeň na veľtrhu CES v Las Vegas: BMW i Vision Dee predstavuje víziu spoločnosti BMW Group o digitálnom zážitku budúcnosti vo vnútri aj mimo vozidla. Spoločnosť BMW Group v priebehu roku 2023 poskytne ďalšie poznatky a pohľady na revolučný koncept vozidla NEUE KLASSE.
Spoločnosť zároveň napreduje s ďalšou digitalizáciou predaja a marketingu. V budúcnosti sa BMW Group bude na 24 európskych trhoch spoliehať na priamy predaj, pričom predajcovia budú pôsobiť ako obchodní zástupcovia – to vytvára nevyhnutné podmienky pre bezproblémový prechod medzi online a offline zákazníckou skúsenosťou. Jasným cieľom nového agentúrneho modelu je zvýšiť spokojnosť zákazníkov a umocniť zážitok z prémiovej značky, ako aj osloviť nové cieľové skupiny zákazníkov s online zameraním. Nový model zastúpenia BMW Group tiež vytvorí cenovú transparentnosť a zabezpečí zákazníkom rovnakú konzistentnú ponuku vo všetkých predajných kanáloch. V tomto roku vzniknú podmienky, ktoré umožnia štart pre značku MINI v roku 2024 a značka BMW bude nasledovať v roku 2026. Implementácia sa bude odvíjať v úzkej spolupráci s maloobchodnými partnermi.
Základný prvok preskupenia predaja tvorí aplikácia My BMW/MINI. Vďaka mnohým funkciám a intuitívnemu používateľskému rozhraniu prevedie používateľov najlepšími zákazníckymi skúsenosťami v odvetví. Aplikácia My BMW/MINI každý deň slúži ako rozhranie pre personalizovaný zákaznícky dialóg s približne dvoma miliónmi používateľov na približne 50 trhoch.
Značka BMW si udržuje pozíciu číslo 1 v globálnom prémiovom segmente
Značka BMW predala v minulom roku na celom svete celkovo 2 100 692 vozidiel (- 5,1 %) a udržiava si pozíciu číslo 1 v globálnom prémiovom segmente. Automobilka BMW zaznamenala silný rast aj v oblasti elektrifikovaných vozidiel. Predaj elektrifikovaných vozidiel (vrátane plug-in hybridov) za celý rok vzrástol o 35,6 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom na celkových 372 956 vozidiel.
Zákazníci si mimoriadne obľúbili atraktívne produktové portfólio značky. To sa odráža vo vysokých nových objednávkach modelov ako BMW X1, iX1*, i4, iX a i7*. Spoločnosť BMW Group rozšíri koncom tohto roka svoj elektrický rad o model BMW i5.
BMW M oslavuje 50. výročie s rekordným rokom
Napriek problémom s prekážkami v dodávkach ukončila divízia BMW M GmbH svoj jubilejný rok novým historickým maximom. Divízia BMW M vykázala predajom 177 257 vozidiel nárast o 8,4 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom s. Divízia BMW M zároveň urobila výrazný pokrok v elektrifikácii svojho produktového portfólia. K úspešnému roku výrazne prispelo uvedenie prvých dvoch plne elektrifikovaných modelov BMW M Performance, i4 M50* a iX M60*, úplne prvého elektrifikovaného vysokovýkonného modelu BMW XM* a nového modelu M240i Coupé*. K rastu predaja v minulom roku výrazne prispela aj nová edícia modelu BMW M2 a nedávno uvedený model BMW M3 Touring.
Súbežne s týmito novými prírastkami do produktového radu zaznamenala divízia BMW M aj v roku svojho 50. výročia pokračujúci silný dopyt po svojich špičkových vysokovýkonných derivátoch M3 a M4 a svojich dlhodobo etablovaných modeloch X. Výsledkom je, že výhľad na rok 2023 je pre divíziu BMW M GmbH veľmi pozitívny s prísľubom ďalších rekordných výsledkov.
MINI Electric* zostáva najpredávanejším variantom modelu MINI
Prémiová automobilová značka MINI predala v minulom roku 292 923 vozidiel (- 3,0 %). Predaj elektrifikovaných modelov MINI sa vyvíjal pozitívne. Počet predaných elektrifikovaných modelov MINI (vrátane plug-in hybridov) sa vyšplhal o 14,3 % na 60 839 vozidiel, a teda tvoril približne 21 % z celkového predaja vozidiel značky MINI v roku 2022.
Plne elektrický model MINI Cooper SE* zostal v roku 2022 najpredávanejším modelovým variantom značky. V minulom roku sa na celom svete predalo celkovo 43 744 vozidiel MINI Cooper SE* – čo predstavuje medziročný nárast o 25,5 %.
Rok 2023 bude pre značku MINI veľmi dôležitý. Oslavuje 110 rokov automobilovej výroby vo svojom hlavnom závode v Oxforde a predstaví prvé dva plne elektrické modely novej rodiny MINI.
Značka Rolls-Royce Motor Cars vykázala najvyšší predaj vo svojej 118-ročnej histórii
V roku, keď automobilka Rolls-Royce Motor Cars predstavila model Spectre, prvé ultraluxusné elektrické super kupé na svete, vykázala aj najvyšší predaj vo svojej 118-ročnej histórii, pričom zákazníkom na celom svete dodala 6 021 motorových vozidiel (+ 7,8 %). Mnoho regiónov pritom dosiahlo historicky najvyššie predaje.
Každé z týchto vozidiel bolo vyrobené na mieru v rámci programu Bespoke: podľa presných želaní klienta, a to do posledného detailu. Hodnota vytvorená bezkonkurenčnou ponukou Bespoke bola vyššia ako kedykoľvek predtým, pričom klienti teraz za svoj jedinečný Rolls-Royce platia v priemere okolo pol milióna eur.
Globálny dopyt zostáva na vzostupe v rámci celého portfólia produktov na čele s modelmi Cullinan a Ghost – banka objednávok naprieč všetkými modelmi siaha ďaleko do roku 2023 s veľmi silnými predobjednávkami na nový plne elektrický model Spectre, čo je následok veľmi úspešnej októbrovej svetovej premiéry. Výnimočne pozitívna reakcia klientov na Spectre prichádza v čase, keď sa značka pripravuje na to, že od konca roka 2030 bude vyrábať iba plne elektrické vozidlá.
BMW Motorrad zaznamenáva najvyšší predaj v histórii spoločnosti
S celkovým počtom 202 895 motocyklov a skútrov dodaných zákazníkom, čo predstavuje medziročný nárast o 4,4 %, vykázala divízia BMW Motorrad svoj najvyšší predaj v histórii spoločnosti. Najmä regióny Európa, Amerika a Ázia zaznamenali nové predajné maximá a zásadne prispeli k rekordnému predaju BMW Motorrad. Pôsobivý rad značky s úspešnými produktmi, ktoré formujú svoje segmenty a uvedenie populárnych nových modelov na trh, ako napríklad plne elektrické BMW CE 04, boli silnými faktormi úspešného výsledku pre rok 2022.
Predaj vozidiel značiek BMW a MINI podľa regiónov/trhov
4. štvrťrok 2022 | Medziročné porovnanie v % | Ku koncu decembra 2022 | Medziročné porovnanie v % | |
Európa | 247 551 | + 10,9 % | 877 369 | – 7,5 % |
Nemecko2) | 67 401 | + 6,9 % | 252 087 | – 6,0 % |
Ázia | 260 355 | + 12, 1 % | 1 028 105 | – 3,5 % |
Čína | 199 112 | + 12,7 % | 791 985 | – 6,4 % |
Amerika | 131 632 | + 8,9 % | 439 585 | – 2,3% |
USA | 112 057 | + 11,1 % | 361 892 | – 1,3 % |