ID.7 je založený na platforme MEB a má pôsobivý rázvor. 2969 mm je o 94 mm viac ako Tesla Model 3 a o 20 mm viac ako Ioniq 6 . Oproti spaľovaciemu Passatu je to tiež o 165 mm viac, čo znamená skutočne priestrannú kabínu. Typicky pre elektrické Volkswageny však bude celkom minimalistický.
Súdiac podľa prezentovanej grafiky, Volkswagen vsadil na obrovskú, 15-palcovú multimediálnu obrazovku a minimálny počet fyzických tlačidiel. Treba však podotknúť, že – ako bolo avizované – sa vrátia klasické tlačidlá na volante.
Ďalšou novinkou v interiéri je systém „Smart Air Vents“, ktorý už na diaľku rozpozná prítomnosť kľúča a podľa podmienok spustí proces vykurovania alebo chladenia interiéru ešte pred príchodom vodiča. Umožní tiež presnejšie riadenie jednotlivých zón medzi vodičom a cestujúcimi.
Bohužiaľ, napriek mnohým zobrazeným detailom sme sa stále nedozvedeli ten najdôležitejší. Volkswagen o pohone mlčí, pýši sa len vysokou účinnosťou a sľubuje dojazd 700 km. Znie to dobre, ale detaily sa ešte uvidí. ID.7 sa bude ponúkať na troch kontinentoch: v Európe, Ázii a Severnej Amerike. Výroba v nemeckom Emdene sa začne v roku 2023.