Čísla z nadpisu neudávajú rozmer pneumatík, ale sú to čísla, ktoré by ste si mali zapamätať v spojení s testovaným Renaultom Kangoo E-Tech – 230 km je reálny dojazd, ktorý som dosahoval počas testu, 45 je kapacita akumulátora v kilowatthodinách a 22 je výkon príplatkovej nabíjacej jednotky v kilowattoch. Toto silnejšie nabíjanie už má vodné chladenie, základné s výkonom 11 kW ho nemá.
Možno až zbytočne tvrdý
Teritóriom tohto vozidla bude takmer určite mesto, prípadne priľahké okolie. Vzhľadom na to, že domovom auta bude mesto, kde máme horšie cesty a tiež na to, že remeselníci či kuriéri, ktorí ho budú využívať, sa často presúvajú aj po horších cestách, privítal by som, keby podvozok bol mäkší. Zaujímavé, že súrodenecký Mercedes-Benz Citan Tourer a trieda T majú podvozok mäkší. Na nerovnostiach, či už priečnych, alebo klasických jamách na prázdno, či s ľahkým zaťažením, je totiž Kangoo Van E-Tech menej komfortný ako spomínané autá. A s tým súvisí aj brzdenie. Na roletách totiž kolesá stratia priľnavosť a skoro začína cvakať ABS. Chápem, s baterkami v podlahe dosiahnuť kompromis medzi stabilitou, bezpečnosťou a pohodlím je niekedy veľmi ťažké. Privítal by som, keby lakťové opierky boli mäkšie. Viem, Kangoo Van je pracant, ale aspoň takúto malú dávku komfortu by si ten vodič a spolujazdec zaslúžili.
V interiéri ma prekvapil aj prakticky štvorcový displej, ktorý nahrádza spätné zrkadlo. Mali by ste vedieť, že priestor za vozidlom sníma z plutvy na streche a auto za vami je oveľa ďalej, než sa v displeji zdá.
Skoro netrieska
Bol som nesmierne zvedavý na kombináciu elektromotora a polootvoreného ložného priestoru, najmä z hľadiska hluku. Elektromotor negeneruje žiaden hluk ani vibrácie, takže všetko počuť o trochu viac než vo verzii so spaľovacím motorom. Otváracia stredová mreža síce trochu rezonovala, ale za vyslovene rušivý element by som to nepovažoval. Rovnako do priestoru kabíny neprichádzal ani veľký hluk od zadných zvnútra ničím nevytlmených blatníkov. Obe spomenuté oblasti generovania hluku je síce počuť, ale na to, že je to užitkáč, tak hladina zvuku nebola vôbec rušivá, ba dokonca som ostal príjemne prekvapený.
Postačujúce čísla
Lítiovo-ionový akumulátor pozostáva z 8 nezávislých modulov, ktoré sa dajú ľahko vymeniť. Vďaka nim dokáže prekonať papierovo 300 km. Realita je však už tradične trochu odlišná. Bezpečných 205 km v hlavnom meste sa mi podarilo opakovane prekonať v chladnejšom jesennom počasí aj s malou záťažou. Prakticky prázdnemu sa mi po opätovnom nabití v rámci mesta podarilo najazdiť 230 km. Ak by ste chceli ísť na maximálny dojazd, hrali sa s tromi stupňami rekuperácie, keď režim B1 spomaľuje podstatne menej ako štandardný režim D a vo všeobecnosti minimálne stláčali brzdový pedál, tak v kombinácii s aktivovaným Eco režimom pár kilometrov navyše určite ešte nazbierate. Mimochodom, v Eco režime klesá výkon na 55 kW (75 k) a maximálna rýchlosť je limitovaná na 110 km/h. Výhodou je, že so zapnutým režimom kolesá pri prudšom pohýnaní na mokrej ceste zbytočne neprešmykujú.
Mimochodom, užitočné zaťaženie je maximálne 610 kg, čo v podstate zodpovedá spaľovacím verziám, ale zvýšené užitočné zaťaženie nad hranicu 800 kg po vzore spaľovákov si nemôžete priobjednať.
Čo treba uznať
- Dvere bez „B“-stĺpika sú nielen praktické, ale zvyšujú aj užitočné zaťaženie.
Čo nám chýbalo
- Pár mäkkých exponovaných miest v interiéri.
Čo nás prekvapilo
- Štvorcový displej miesto spätného zrkadla.
Renault Kangoo Van E-Tech EV 45 22 kw Extra Open Sesame By Renault
Cena (základ/test) 29 700/36 835 €
Záruka 5 rokov alebo 100 000 km
na VN akumulátor 8 rokov alebo 160 000 km
Motor
- Synchrónny elektromotor s vinutým rotorom, max. výkon 90 kW (122 k), max. krútiaci moment 245 Nm. Kapacita akumulátora využiteľná 45 kWh.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 11,6 s, vmax=135 km/h, dojazd vo WLTP/test 300/230 km, spotreba test 17,2 kWh/100 km.
Konektivita a batožinový priestor
- 230 V – nie
- AUX – 0×
- USB-A – 3×
- USB-C – 0
- Wi-fi – nie
- Zrkadlenie – áno
- Uhlopriečka: 10
- Batožinový priestor: 3,8 m3