Poteší už prvý pohľad na najnovší variant populárnej Kie. Triezvo elegantná karoséria sľubuje dostatok priestoru vnútri a žiadne problémy s vonkajšími rozmermi a manévrovateľnosťou. Decentne červenej päťdverovej karosérii dominuje niekoľko pekných dizajnérskych motívov (maska, svetlá, kolesá, spojler) korunovaných novým logom.
Interiér je rovnako pekný a primerane tvarovaný. Plasty pôsobia kvalitne a nevydávajú počas jazdy žiadne zvuky. Kožou obtiahnutý multifunkčný volant je presne taký, aký má byť. Sedadlá sú rozmerné, tvarované primerane účelu vozidla, dostatok miesta je i na zadných. Príjemným prekvapením je výbava: automatická, dvojspojková 7-stupňová prevodovka, volič jazdných módov, dokonca vyhrievaný volant! Škoda, že v druhom najvyššom stupni výbavy Extra (doplnenom o Comfort Pack) ešte stále nie je tempomat. Klimatizácia nechýbala, no bola „len“ manuálne ovládaná. To platí aj pre najvyšší stupeň výbavy. Významne pozitívnym prvkom je infotainment s 8“ centrálnym displejom, umožňujúci okrem iného aj prepojenie so smartfónom.
Pohonný reťazec pracuje koordinovane a príjemne. 172 Nm je v kombinácii so 7-stupňovým automatom úplne v pohode. Môjmu vkusu však celkom vyhovovala jeho práca až v režime Sport. V módoch Normal a najmä Eco (zapne sa po každom naštartovaní) motor pracuje často aj trochu pod 1 500 ot.min-1. Reakcie prevodovky sú rýchle a spolu s výborným riadením je auto agilné a stabilné. Predsa len mi však nedá nespomenúť trocha vyššiu hladinu hluku pri jazde na diaľnici, než som očakával.
Kia Rio s automatom je moderné, elegantné a veľmi praktické auto na každý deň, poskytujúce vysoký komfort, bezpečnosť a vyspelú techniku.
Kia Rio 1,0 T-GDi 7DCT Extra + Comfort Pack
Cena a záruka:
- Základ / test: 11 890 / 16 730 €
- Záruka: 7 rokov / 150 000 km
Motor:
- zážihový prepĺňaný, R3/12V, zdvihový objem valcov 998 cm3, max. výkon 74 kW (100 k) pri 4 500 – 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 172 Nm pri 1 500 – 4 000 ot.min-1. Emisie CO2 (WLTP) 120 – 131 g/km.
Jazdné výkony, spotreba:
- 0 – 100 km/h za 11,4 s, vmax = 185 km/h, spotreba WLTP/test 5,3 – 5,8/6,0 l/100 km.
Čo treba uznať
- Spríjemní plnenie každodenných povinností.
Čo nám chýbalo
- Tempomat je až v najvyššej výbave.
Čo nás prekvapilo
- Režim Eco aktivovaný po každom naštartovaní.