Azda nikomu, kto sa aspoň okrajovo zaujíma o autá, nemusím hovoriť, že v súčasnosti sú v kurze najmä SUV-čka. A tiež nikomu nemusím pripomínať, že v Európe trpíme akútnym nedostatkom nových áut, na ktoré sa neraz čaká aj rok. Tí, ktorí takú dlhú dobu nechcú čakať, sa zväčša rozhodnú pre kúpu jazdeného auta, ideálne s nízkym počtom najazdených kilometrov a vo výbornom stave. Presne také som si na test vybral aj ja. V bratislavskom autobazáre Cambelová som si vyhliadol Ford Kuga druhej generácie, ktorý sa vyrábal od roku 2013 do roku 2020. Testovaný kúsok má v rodnom liste napísaný rok 2018, ide teda o štvorročné auto.
Dostanete, čo potrebujete
Druhá generácia Fordu Kuga je dizajnovo podarené SUV, ktoré sa ešte aj v porovnaní so súčasnou konkurenciou nemá za čo hanbiť. Čisté tvary, ochranné oplastovanie či chrómové prvky Kuge pristanú. Priestranný interiér sa môže pochváliť použitím kvalitných materiálov a hoci je jeho koncepcia na dnešné pomery skôr konzervatívna, ľahko sa tu zorientujete a poctivé ovládače sú v tomto prípade elegantnejšie než veľké displeje.
Plusom môže byť bohatá výbava, akú má verzia Anniversary Edition. Nechýba bezkľúčové štartovanie, dvojzónová automatická klimatizácia, parkovacie senzory, vyhrievané sedadlá, tempomat, navigácia a mnoho iného. Testovaná Kuga doteraz najazdila iba 27-tisíc kilometrov, preto je jej interiér prakticky v stave nového auta.
Prevláda nafta
Na ceste si užijete hlavne výborné jazdné vlastnosti auta, pričom v ponuke sú benzínové i naftové varianty, môžete mať manuálnu aj automatickú prevodovku. Pokiaľ hľadáte skôr benzín, potom sa stretnete s dvomi motormi – starším 1,6 EcoBoost a novším 1,5 EcoBoost. Kombinované môžu byť buď s manuálom, alebo s planétovou prevodovkou GF 35. Odporúčame siahnuť po novšej jedna-päťke, starší typ benzínového motora totiž zvykol trpieť na zanesené trysky vstrekovačov. Väčšina ľudí si Ford Kuga kupovala s naftovým motorom pod kapotou, tak ako to bolo aj v prípade testovaného modelu. Pokiaľ teda pozeráte po motorizácii 2,0 TDCi, neurobíte chybu.
Ak si však zvolíte kombináciu s dvojspojkovou prevodovkou Powershift, pozor na opotrebované lamely spojok. Odporúčame pravidelnú výmenu oleja v prevodovke každých 60-tisíc kilometrov. Naša Kuga mala k dispozícii aj pohon všetkých kolies označený ako AWD. Ide o elektromagnetickú lamelovú spojku umiestnenú pred diferenciálom zadnej nápravy. Pohon všetkých kolies vyzerá byť podľa skúseností majiteľov bezproblémový. A je tu ešte jedna výhoda naftovej Kugy a to tá, že hoci od roku 2015 spĺňa emisnú normu Euro 6, nepotrebuje syntetickú močovinu AdBlue. Pri pohľade na cenníky nových áut v tomto segmente sa navyše zánovná Kuga predáva obvykle za veľmi dobrú cenu. Testovaný kúsok nie je výnimkou.
Náhradné dielce* (€ s DPH, približné ceny) | |
Predný brzdový kotúč | 45 – 65 |
Zadný brzdový kotúč | 35 – 55 |
Tlmič pérovania – predná náprava | 80 – 100 |
Ložisko kolesa – opravná súprava | 50 – 70 |
Spojková súprava | 150 – 250 |
Zotrvačník | 350 – 900 |
Vstrekovacia tryska | 200 – 300 |
Lambda sonda | 100 |
Ford Kuga 2,0 TDCi 150k AWD Anniversary Edition
Cena: nového vozidla / súčasná cena 33 000 / 24 990 €
Motor:
- preplňovaný vznetový R4/16 V, zdvihový objem valcov 1 997 cm3, max. výkon 110 kW (150 k) pri 3 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 370 Nm pri 2 000 – 2 500 ot.min-1, emisie CO2: 134 g/km
Jazdné výkony a spotreba:
- 0-100 km/h za 10,9 s, vmax=190 km/h, spotreba WLTP / test 5,2 / 7,0 l/100 km.
Ceny* (€) | |
2020 | 28 500 |
2021 | 26 000 |
2022 | 24 990 |
*Ceny sú orientačné a závisia od výbavy a počtu najazdených km. |