Dacia završuje zmenu identity

Dacia po novom logu a novej vizuálnej identite samotných áut uvádza novú identitu showroomov.

Minulé leto Dacia predstavila novú vizuálnu identitu, ktorá je sofistikovanejšia, modernejšia, atraktívnejšia pre zákazníkov, ale značka ako taká naďalej ostáva na zemi oboma nohami. Zjednodušene povedané: vozidlá Dacia budú mať naďalej len tie najnutnejšie prvky, ktoré majitelia potrebujú a sú pre nich reálne užitočné, nie drahé zbytočnosti.

 

Nové autá

Všetko sa to začalo vlastne striktným oddelením značiek Renault, Dacia, Alpine a vytvorením novej divízie Mobilize. Pre Daciu to zároveň znamenalo zmenu identity a tá sa začala vlastne novým logom. Nový emblém je spojením písmen „D“ a „C“ značky Dacia, dvoch symetrických častí ako články reťaze, ktoré symbolizujú pevnosť a spojenie. Okrem toho Dacia prešla z modrej na khaki zelenú a úplne novú farebnú schému, ktorá vyjadruje pocit otvorených priestorov a outdoorového ducha značky. Zmenou identity prešli všetky modely Dacia – Duster, Jogger, Sandero, Sandero Stepway aj Spring – prakticky naraz. Mimochodom, Dacia je zrejme prvou značkou v automotive priemysle , ktorá novú vizuálnu identitu zaviedla súčasne vo všetkých modeloch svojho portfólia a slovenskí zákazníci si autá s novou identitou mohli objednávať už od leta. Samotné autá začali prichádzať do dílerstiev nedávno a my sa už tešíme na testovacie vozidlá.

Nové showroomy

Aktuálne prebieha druhá fáza zmeny identity automobilky – dílerstvá menia svoj dizajn aj technolgické vybavenie. Veľký totem, ktorý zvonku označuje vchod do predajne je vyrobený z dreva a vrchná časť je z kovu vo farbe khaki. Samozrejmosťou je nový emblém v bielej farbe. Totem bol zámerne navrhnutý tak, aby bol vysoký a pevný, čím stelesňuje robustnosť značky, rovnako ako čierny obrys na písmenách svetelného poľa. Použitie dreva v spodnej časti totemu vnáša do miesta autentickosť. V spojení s khaki farbou, ktorá je použitá všade, evokuje nádherné exteriéry, ktoré má Dacia tak rada. Napokon, použitie kovových a podsvietených nápisov prináša nádych modernosti a dodáva celkovému dizajnu ďalšiu výhodu. Druhý totem v blízkosti vstupu poskytuje praktické informácie. Okolo obrysov fasády sa tiahne hrubá línia khaki farby. V hornej časti fasády je logo značky s čiernymi okrajmi. Počas dňa má logo khaki farbu a pri nočnom osvetlení je biele.

Transformáciou prechádza aj interiér dílerstiev. Zákazníci sa môžu tešiť na príjemnejšie prostredie s ekologickými materiálmi, ale tiež na viac informácií. V konečnom dôsledku sa im uľahčí prvé fyzické stretnutie s vozidlami Dacia. Mimochodom, díleri nie sú nútení nakupovať všetko od jedného dodávateľa, ktorého predpísala značka pre celú Európu, ale môžu využiť lokálnych dodávateľov. Z technologických zaujímavostí by som spomenul aplikáciu Dacia AR s virtuálnou realitou, vďaka ktorej si svoje vysnívané auto môžete pozrieť aj keď priamo na predajni nemajú vašu farbu, alebo ho majú s inými kolesami… Prvým slovenským dílerstvom s novou identitou je TT-Car Trnava, kde sme sa boli pozrieť aj my. Musím povedať, že je to obrovský pokrok a máte sa na čo tešiť.

Dacia Manifesto: Elektrická štúdia off-roadu

Daciadacia nová identitaDacia Slovensko
Komentáre (0)
Pridať komentár