Minulé leto Dacia predstavila novú vizuálnu identitu, ktorá je sofistikovanejšia, modernejšia, atraktívnejšia pre zákazníkov, ale značka ako taká naďalej ostáva na zemi oboma nohami. Zjednodušene povedané: vozidlá Dacia budú mať naďalej len tie najnutnejšie prvky, ktoré majitelia potrebujú a sú pre nich reálne užitočné, nie drahé zbytočnosti.
Nové autá
Všetko sa to začalo vlastne striktným oddelením značiek Renault, Dacia, Alpine a vytvorením novej divízie Mobilize. Pre Daciu to zároveň znamenalo zmenu identity a tá sa začala vlastne novým logom. Nový emblém je spojením písmen „D“ a „C“ značky Dacia, dvoch symetrických častí ako články reťaze, ktoré symbolizujú pevnosť a spojenie. Okrem toho Dacia prešla z modrej na khaki zelenú a úplne novú farebnú schému, ktorá vyjadruje pocit otvorených priestorov a outdoorového ducha značky. Zmenou identity prešli všetky modely Dacia – Duster, Jogger, Sandero, Sandero Stepway aj Spring – prakticky naraz. Mimochodom, Dacia je zrejme prvou značkou v automotive priemysle , ktorá novú vizuálnu identitu zaviedla súčasne vo všetkých modeloch svojho portfólia a slovenskí zákazníci si autá s novou identitou mohli objednávať už od leta. Samotné autá začali prichádzať do dílerstiev nedávno a my sa už tešíme na testovacie vozidlá.
Nové showroomy
Aktuálne prebieha druhá fáza zmeny identity automobilky – dílerstvá menia svoj dizajn aj technolgické vybavenie. Veľký totem, ktorý zvonku označuje vchod do predajne je vyrobený z dreva a vrchná časť je z kovu vo farbe khaki. Samozrejmosťou je nový emblém v bielej farbe. Totem bol zámerne navrhnutý tak, aby bol vysoký a pevný, čím stelesňuje robustnosť značky, rovnako ako čierny obrys na písmenách svetelného poľa. Použitie dreva v spodnej časti totemu vnáša do miesta autentickosť. V spojení s khaki farbou, ktorá je použitá všade, evokuje nádherné exteriéry, ktoré má Dacia tak rada. Napokon, použitie kovových a podsvietených nápisov prináša nádych modernosti a dodáva celkovému dizajnu ďalšiu výhodu. Druhý totem v blízkosti vstupu poskytuje praktické informácie. Okolo obrysov fasády sa tiahne hrubá línia khaki farby. V hornej časti fasády je logo značky s čiernymi okrajmi. Počas dňa má logo khaki farbu a pri nočnom osvetlení je biele.
Transformáciou prechádza aj interiér dílerstiev. Zákazníci sa môžu tešiť na príjemnejšie prostredie s ekologickými materiálmi, ale tiež na viac informácií. V konečnom dôsledku sa im uľahčí prvé fyzické stretnutie s vozidlami Dacia. Mimochodom, díleri nie sú nútení nakupovať všetko od jedného dodávateľa, ktorého predpísala značka pre celú Európu, ale môžu využiť lokálnych dodávateľov. Z technologických zaujímavostí by som spomenul aplikáciu Dacia AR s virtuálnou realitou, vďaka ktorej si svoje vysnívané auto môžete pozrieť aj keď priamo na predajni nemajú vašu farbu, alebo ho majú s inými kolesami… Prvým slovenským dílerstvom s novou identitou je TT-Car Trnava, kde sme sa boli pozrieť aj my. Musím povedať, že je to obrovský pokrok a máte sa na čo tešiť.