Už na začiatku musím prehlásiť, že facelift Karoqu pomohol. A pritom všetci vieme, že nie všetky modernizácie sa Škode za celú jej históriu podarili. Nová šesťuholníková maska, užšie predné svetlomety, nový agresívnejší nárazník, čierne prvky nielen zboku, nový zadný spojler. To všetko sa podpísalo pod lepšie aerodynamické vlastnosti, odpor poklesol o neuveriteľných 9 %, a patrí tak medzi najlepšie v triede. Zozadu zaujmú nové užšie svetlá s modernejšou grafikou. Mimochodom, predné LED svetlá sú matrixové, svietia príjemne, no medzi stretávacím a diaľkovým režimom je malé tmavšie miesto. Žeby mi to vadilo nemôžem povedať. Priznám sa ale, že slovenskí vodiči na mňa pri jazde v noci s automatickými diaľkovými svetlami dosť vyblikávali, predovšetkým na rovinkách, alebo v miestach, keď som bol v zákryte za iným autom. Senzor na detekciu svetiel z áut pracoval trošku necitlivo a ostatným vodičom to bolo zjavne nepríjemné.
„Šicko jak ma buc“
V interiéri je tiež pár zmien, o ktorých sa musím zmieniť. Verzia Sportline má štandardne 10-palcový prístrojový panel, ktorý sa dá prispôsobiť podľa vašej chuti. Nič navyše, nič menej, proste presne tak akurát. Nový je aj volant. Kým bežné verzie majú dvojramenný, Sportline sa hrdí trojramenným vyhrievaným volantom. Osobne sa mi zdal trošku viac zošikmený, ale padne do ruky. Dominantou celého interiéru sú športové predné sedadlá s príjemným bočným vedením.
V Škode mysleli aj na zadných cestujúcich a za príplatok im môžete dopriať vyhrievanie. Opticky sa mi páči aj mix čalúnenia Suedia/koža za príplatok približne 1 000 eur. Poteší aj malý detail, akým sú interiérové ozdobné lišty, teraz s ambientným osvetlením aj vzadu, na ktoré sa viaže aj vonkajšie welcome logo s nápisom Škoda. Farebné osvetlenie interiéru si viete nastaviť manuálne, alebo môže byť prepojené s jazdným režimom. Som nesmierne rád, že si Karoq ponechal klasické usporiadanie ovládacích prvkov – tlačidlová plne elektrická klimatizácia, ktorej sekunduje displej infotainmentu s príjemnou grafikou. V časoch plnej digitalizácie je toto riešenie balzamom na dušu. Jedine čo mi nebolo v interiéri príjemné je miesto na telefón pred riadiacou pákou. Pri zaradenom P bolo pre mňa vydolovať mobil priam nadľudský výkon.
Parádny agregát!
Mnohých určite zaujíma motor. Plnotučný zážihový dvojliter sa za svoj prejav v sile a ťahu hanbiť nemusí. Vychválili sme ho už v rôznych autách, počnúc Arteonom až po Octaviu. Mne tu osobne trošku vadí sterilnejší zvukový prejav a nezachraňuje to ani syntetizátor v športovom režime. Dokonca mi prišiel trošku rušivý k štýlu auta. To je však jediná výčitka k jazde ako takej. Tento motor spárovali len s DSG prevodovkou a pohonom 4×4. Kombinácia mimoriadne výhodná, príjemne naladená a funkčná. Každopádne, ak s ňou chcete jazdiť dlhšie trasy, spotreba sa bude pohybovať na úrovni 8,5 l/100 km, čo na vyššiu karosériu a pohon všetkých kolies nie je určite veľa. Výlučne v meste po takmer 300 km sa nám spotreba ustálila na hodnote 9,7 l/100 km a medzimestská premávka po prejdení 100 km zobrazovala 7,1 l/100 km. Podotýkam, teploty sa už blížili k nule a na aute boli obuté zimné pneumatiky.
Čo treba uznať
- Prudko atraktívna farebná kombinácia červenej a čiernej.
Čo nám chýbalo
- Asistent mŕtveho uhla.
Čo nás prekvapilo
- Nešiahali na to, čo funguje a čo je dobré!
Škoda Karoq 2,0 TSI 140 kW (190k) 7°AP 4×4 SportLine
Cena (základ/test) 23 130/41 174 €
Záruka 5 rokov alebo 100 000 km
Motor
- Preplňovaný zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 984 cm3, max. výkon 140 kW (190 k) pri 4 200 – 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 320 Nm pri 1 400 – 4 100 ot.min-1. Emisie CO2 172 – 177 g/km.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 7,0 s, vmax= 221 km/h, spotreba WLTP/test 7,6 – 7,8/8,5 l/100 km.
Konektivita a batožinový priestor
- 230 V – áno
- AUX – nie
- USB-A – nie
- USB-C – 4×
- Wi-fi – áno
- Zrkadlenie – áno
- Uhlopriečka: 8,0
- Objem kufra: 500 dm3