Lexus NX 350h 4×4 E-Four F Sport Top – Svieži vietor segmentu

Lexus NX350h je vynikajúcou alternatívou, ak chcete okoliu prezentovať, že máte vycibrený vkus a viete, čo je nie len dobré, ale rovno výborné!

Vonkajšie kľučky dverí reagujú na dotyk, z vnútornej strany majú zamaskované tlačidlo. To znamená, že pri odomykaní a zamykaní nie je počuť vôbec žiadne cvaknutie klasického centrálneho zamykania, fungujú nádherne potichu. Vnútorné kľučky fungujú aj ako mechanické ťahadlo – stačí potiahnuť.

Slastne od prvopočiatku

Po otvorení dverí ma doslova opantal červený, teraz už viac uprataný a ergonomickejší interiér. Páči sa mi, má príjemné materiály, vynikajúce spracovanie a naozaj pôsobí čisto, hodnotne a honosne. Chyby sa hľadajú len ťažko a sú to nepodstatné detaily. S patričnou dávkou kritiky mi trochu vadila až príliš jednoduchá grafika displejov napr. pri zobrazení toku energie alebo pohonu kolies. Pár jednoduchých čiar a je vybavené. Ak bude displej fungovať dekády, tak si na to veľmi rád zvyknem. Spodky dverí z tvrdých plastov mi tiež napočudovanie nevadia, lebo všetko zvyšné je prosto dokonalé. Pobavila ma jednoduchá krytka nahradzujúca spodný reproduktor v zadných dverách. A pritom v aute je prémiovejšie audio Mark Levinson so 17 reproduktormi, z toho 12 je pre predných pasažierov.

Tlačidlá na volante sú na pohľad jednoduché a nezaujímavé, ale reagujú aj na dotyk a pohyby prsta sa zobrazujú na head-up displeji. Navyše, cez volant napríklad môžete zavrieť jedným kliknutím aj otvorené okná, systém túto možnosť sám ponúkne, ak sú otvorené okná viac na škodu ako na úžitok. Veľmi zaujímavou funkciou je aj automatický režim na vyhrievanie alebo odvetrávanie sedadiel. Opäť to vyhodnotí systém sám, čo je lepšie a kedy. Mimochodom, aj predné sedadlá sú iné pre F Sport a spoznáte to podľa hlavovej opierky, ktorá sa tu dá nastaviť aj vodorovne.  Lexus NX poskytuje pomerne vysoký stupeň umelej inteligencie, auto samo od seba ponúka, čo je lepšie, a je len na vodičovi, či súhlasí s návrhmi auta.

Pýta málo, dáva veľa

Všetci vieme, že full-hybrid sa cíti doma v meste. E-CVT prevodovka príjemne pracuje s otáčkami motora a simuluje radenie prevodových stupňov. Je pozoruhodné, ako idú Japonci s touto technológiou dopredu. Pri plnom plyne sa vysávačového zvuku, žiaľ, ešte nezbavili, no nie je to nijako nepríjemné, pretože auto je príkladne odhlučnené. Bodaj by nie, veď na akustickom komforte si Lexus stavia reputáciu od samého vzniku.

Hybridné NX-ko akceleruje oveľa lepšie ako predchodca, je rozvážne, no útočiť na najlepšie čísla z 0 – 100 km/h v segmente vôbec nechce. Na druhej strane mu nechýba dynamika na bezpečné predbiehanie a ani nemusíte rozmýšľať. Full-hybrid je naozaj prijateľne svižný, nakoľko zadný elektromotor je vždy v prevádzke. Zvláda však aj diaľnicu? Bravúrne, a hoci spotreba presahuje 8 litrov, vzhľadom na veľkosť a hmotnosť auta, ale aj na komfort je to plne akceptovateľné. Čo som rád a milo prekvapený, tak aj na 20-palcových diskoch sa týždenný priemer ustálil na hornej hranici papierovej hodnoty, keď spomínaná diaľnica tvorila tretinu celkovej prejazdenej vzdialenosti.

F Sport výbava nie je len o vzhľade, ale aj o technike. Je výnimočná v tom, že ponúka adaptívne tlmiče a rozšírené jazdné režimy, keď si vodič okrem bežného režimu môže zvoliť režim Sport S, Sport+ a Custom. Pri najradikálnejšom nastavení volant a podvozok príjemne stuhnú, ale v žiadnom prípade si nepredstavujte tvrdú motokáru, ktorá si pýta a plače len po kvalitnom povrchu. Čo je však nemenej dôležité, táto verzia ako jediná ponúka technickú špecialitu. Našepkám, že túto technológiu priniesla Yamaha a Toyota ju používa pre niektoré modely už cca 20 rokov. Princíp spočíva v tom, že Japonci pred dekádami vykonali merania, keď zistili, že vyššia tuhosť karosérie neodstráni jemné vibrácie. Preto sa snažili nájsť riešenie a priniesli tak priečne tlmiče karosérie, ktoré pohlcujú drobné vibrácie karosérie a zlepšujú ovládateľnosť auta vo verzii F Sport.

Čo  treba uznať

  • Lexus robí autá po svojom a robí ich vynikajúco!

Čo nám chýbalo

  • Modernejšia grafika infotainmentu.

Čo nás prekvapilo

  • Režim Auto pre tepelný komfort predných vyhrievaných a vetraných sedadiel.

LEXUS NX 450h+ 4×4 e-Four Luxury Top – Telom aj dušou Lexus

Lexus NX 350h 4×4 E-Four F Sport Top

  • Cena (základ/test)                                          52 900/75 855 €
  • Záruka                                                           3 roky alebo 100 000 km.

Motor

  • Atmosférický zážihový R4/16V + HEV, zdvihový objem valcov 2 487 cm3, max. výkon 141 kW (192 k) pri 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 210 Nm pri 4 400 ot.min-1. Predný elektromotor: synchrónny s permanentným magnetom, max. výkon 134 kW (182 k), max. krútiaci moment 270 Nm. Zadný elektromotor: synchrónny s permanentným magnetom, max. výkon 40 kW (54 k), max. krútiaci moment 121 Nm. Najvyšší kombinovaný výkon 178 kW (242 k), najvyšší kombinovaný krútiaci moment 450 Nm. Emisie CO2 133 – 146 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 7,7 s, vmax=200 km/h, spotreba WLTP/test 5,9 – 6,4/6,4 l/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

  • 230 V – 0
  • AUX – nie
  • USB-A – 1
  • USB-C – 3×
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 14,0
  • Batožinový priestor: 549-554 dm3
Lexus NX 350h 4×4 E-Four F Sport Toprecenzia fotoskusenostitest
Komentáre (0)
Pridať komentár