Euroúradníci stále tlačia na to, aby sa zakázal predaj osobných vozidiel so spaľovacími motormi a do roku 2035 ich nahradili bezemisné autá. Vlak sa rozbehol, naskočili naň aj mnohé automobilky a nateraz sa zdá, že sa už nedá zastaviť. Mnohí odborníci však upozorňujú na to, že tie koľaje, po ktorých sa tento vlak rúti, nie sú také stabilné, ako by mali byť, a hoci je myšlienka elektromobility principiálne dobrá, mali by sme spomaliť. Aktuálne sa do radu tých, ktorí vyzývajú na spomalenie, pridalo aj Nemecké ministerstvo pre digitálne technológie a dopravu, ktoré prostredníctvom svojho šéfa Volkera Wissiga na stretnutí ministrov dopravy v Paríži deklarovalo, že Nemecko povolí predaj vozidiel so spaľovacími motormi aj po roku 2035. Povolenie sa však zrejme nebude týkať spaľovacích motorov na benzín či naftu, ale motorov spaľujúcich syntetické palivá. V podobnom duchu sa vyjadril aj taliansky minister dopravy Roberto Cignolani, ktorý otvorene hovoril o tom, že prakticky nie je možné, aby osobná pozemná mobilita všade v každom zákutí Európskej únie a za každých okolností stála výhradne na elektromobilite.
Nechápte ma zle, nie som apriori proti elektrickým autám, práve naopak, tvrdím, že elektromobil je pre mnohých ľudí super vecou, dokonca keby som mal v čase ukončenia nášho dlhodobého testu Renaultu Zoe voľné financie, už by mi to auto hovorilo „pane“, no zároveň tvrdím, že by sme nemali tlačiť na pílu a mali by sme dať veciam prirodzenejší priebeh. Rok 2035 je o 13 rokov a tie roky ubehnú ako voda. Keď sa pozriem späť, tak za ostatné roky nenastal žiaden revolučný posun vo výstavbe infraštruktúry, vo výrobe elektrickej energie, v stavbe a výrobe akumulátorov ani v ďalších veciach súvisiacich s akumulátormi. Pokiaľ automobilky a vývojové kancelárie nemajú pripravené niečo prevratné, potom tá bublina okolo elektromobility musí prasknúť. Skôr, ako sa ten rozbehnutý vlak vykoľají.