Opel Combo-e Life – Tichý priestor

Opel Combo-e Life je vynikajúca 7-miestna dodávka na čisto elektrický pohon.

Opel Combo je členom dnes už osvedčenej štvorice veľkých kombi (Opel Combo, Peugeot Rifter, Citroën Berlingo a Toyota Proace City Verso), ktorí sú ideoví nástupcovia rodinných MPV. Ich veľmi priestranná a praktická karoséria existuje v dvoch verziách. Naše Combo-e malo tú väčšiu (XL), teda s rázvorom osí náprav 2 975 mm a dĺžkou karosérie 4 753 mm.

Miesta na rozdávanie

Vonkajšie rozmery ešte nie sú príliš na úkor manévrovateľnosti, no vnútorné potešia živnostníka i rodinu. Vo verzii Life je jasné zameranie na komfortnú prepravu až 7 osôb i dostatku batožiny. Tri samostatné sedadlá v druhom rade sa síce nedajú nastavovať, ale ich poloha je v poriadku a praktické zaklopenie do podlahy je veľmi šikovné. Vznikne tým obrovský úložný priestor s takmer rovnou podlahou a využiteľnými rozmermi cca 2 × 1,2 m (po predné sedadlá). Pravda, ak v treťom rade nie sú práve osadené ďalšie dve samostatné sedadlá, tentoraz posuvné a s nastaviteľným sklonom operadiel. Práve vďaka tomu je vo verzii XL sedenie na nich azda najlepšie z tých, ktoré podobné vozidlá poskytujú. Combo-e (samozrejme, aj verzie so spaľovacími motormi a aj ostatné modely zo spomínanej štvorice) je v takejto konfigurácii ideálne rodinné auto, ktoré sa ešte ľahko zmestí do bežnej garáže a súčasne prakticky nepozná priestorové obmedzenia vo vnútri.

Elektrická verzia

Skvelé je, že elektrická verzia ani v najmenšom neuberá z týchto veľkých predností. Zvonka, ale aj vo vnútri ju sotva rozoznáte. Nabíjací konektor je tam, kde býva nalievacie hrdlo palivovej nádrže. Vo vnútri si až na druhý pohľad všimnete volič jazdných režimov a až na tretí pohľad iné „prístroje“ zobrazené na digitálnom displeji pod volantom. To všetko vo vodičovi zvyknutom na „neelektrické“ verzie vzbudzuje veľmi príjemný pocit, že sedí v známom aute. Samozrejme, markantný rozdiel pocíti pri jazde.

Relaxačné ticho

O „naštartovaní“ viac-menej informujú len prístroje. Po potiahnutí páčky voliča do polohy D stačí odbrzdiť a Combo-e sa jemne a nečujne pohne. Pri ďalšom zošliapnutí akcelerátora… ale asi nemá zmysel sa rozpisovať, opis jazdy v elektromobile ste aj v našom časopise už čítali už veľmi veľakrát. Takže len stručne a pochvalne: jazda je tichá, hladká, bez najmenších náznakov trhania, reakcie na plyn sú rýchle.

Zopár „ale“

To, že je Combo-e o čosi ťažšie (prevádzková hmotnosť 1 876 kg), si vďaka vlastnostiam elektromotora ani nevšimnete. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 135 km/h. Pri plnom nabití batérie a teplote ovzdušia okolo plus 6 °C indikovali prístroje dojazd 278 km. Reálne to bolo o čosi menej a to som jazdil sám. V propagačnom materiáli k vozidlu sa dokonca píše: „Napríklad pri ustálenej rýchlosti 130 km/h sa dojazd vášho vozidla Combo-e Life skráti na polovicu v porovnaní s WLTP.“ Čiže na otočku, bez nabíjania a veľkého ponáhľania sa dostanete na miesto vzdialené nanajvýš 120 km – keď teda chcete mať trocha rezervy. To mi celkom s komfortnou 7-miestnou dodávkou, jasne sa ponúkajúcou ako rodinné vozidlo, nekorešponduje. Položme si teda otázku: ak nemá byť rodinným autom, pre koho je vlastne tento mierne luxusný variant určený? Výrobca udáva čas nabíjania na wallboxe s 11 kW vyše 5 hodín, na verejnej nabíjačke so 100 kW na 80 % cca  32 min. Z praxe môžem povedať, že pri väčšom vybití indikuje vozidlo na 50 kW verejnej stanici nabíjanie rýchlosťou 128 km/h, s blížiacim sa plným nabitím klesá rýchlosť nabíjania na cca 70 km/h.

Zhrňme to

Opel Combo-e prináša všetky neodškriepiteľné výhody, ale aj nevýhody čisto elektrického pohonu pri súčasnom stave techniky a situácii na trhu. Pri rozhodovaní sa o jeho kúpe vrelo odporúčam poriadne naštudovať dostupné materiály a trvať na skúšobnej jazde. Ak po zrelej úvahe dospejete k názoru, že toto auto je to pravé – neváhajte, určite nešliapnete vedľa. Najmä v plnej výbave, zahŕňajúcej napr. systém ovládania trakcie IntelliGrip, možnosť čiastočne automatického parkovania a mnohé iné bezpečnostné i komfortné systémy sa úžitkovosť s pohodlím snúbia v tej najlepšej podobe.

Stručne

Čo treba uznať

  • Moderný veľkopriestorový elektromobil plní všetky reálne očakávania.

Čo nám chýbalo

  • Adaptívny tempomat.

Čo nás prekvapilo

  • Relatívne nízky dojazd a možnosť voľby len jednej batérie.

Opel Combo-e Life Elegance XL

Cena (základ/test)                                          30 990/39 930 €

Záruka                                                           5 rokov/200 000 km                                                                      

Motor

  • trojfázový synchrónny elektromotor, max. výkon 100 kW (136 k) pri 3 673 – 10 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 260 Nm. Kapacita akumulátora 50 kWh.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 11,7 s, vmax=135 km/h, dojazd vo WLTP/test 245 – 318/cca 265 km, spotreba WLTP/test 17,5 – 19,4/22,9 kWh/100 km.

 

fotoOpel Combo-e Liferecenziaskusenostitest
Komentáre (0)
Pridať komentár