Kruhový objazd je špecifickým druhom križovatky, ktorého úlohou je zvýšiť bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky zo všetkých smerov. Veľkou výhodou je vysoká priepustnosť, a teda kratšie prestoje, čo je nielen efektívne, ale aj ekologické. Každý kruhový objazd má svoju kapacitu, ktorá ak sa prekročí, tak sa kruhový objazd zahltí. Z toho vyplýva, že cesty s viacerými jazdnými pruhmi v jednom smere potrebujú adekvátne viacpruhové kruhové objazdy. Stačí však jedna malá chyba, ktorá sa končí len pokrčenými plechmi, a zrazu môže ostať stáť celé mesto. Preto je veľmi dôležité včas sledovať príslušné dopravné značenia, aby ste vedeli, ktorý výjazd je ten váš. Často je lepšie zvoliť si správny jazdný pruh ešte pred vjazdom na „kruháč“. Ak sa náhodou pomýlite, stále sa viete rýchlo dostať do východiskového bodu, aj keď niektoré viacpruhové kruhové objazdy sú špecifické. Samostatnou kategóriu sú ešte turbo-okružné križovatky, o ktorých však budeme písať niekedy nabudúce.
Na štandardné viacpruhové kruhové objazdy sa vzťahujú tie isté zásady ako na jazdu v obyčajných jazdných pruhoch. To znamená, že pri vychádzaní z kruhového objazdu, keď pretínate susedný jazdný pruh, musíte dávať v prvom rade pozor na pozdĺžnu súvislú čiaru a tiež na možný mŕtvy uhol v spätnom zrkadle. Na miestach, kde je pozdĺžna prerušovaná čiara, platí jednoduché pravidlo, že vodič pri prechádzaní z jedného jazdného pruhu do druhého jazdného pruhu je povinný dať prednosť v jazde vodičovi jazdiacemu v jazdnom pruhu, do ktorého prechádza, pritom je povinný dávať znamenie o zmene smeru jazdy. Kruhové objazdy však môžu byť aj väčšie, takže dôležité je ustanovenie, že na kruhovom objazde s troma rovnocennými vyznačenými jazdnými pruhmi je vodič prechádzajúci z ľavého jazdného pruhu do stredného jazdného pruhu povinný dať prednosť vodičovi prechádzajúcemu do stredného jazdného pruhu z pravého jazdného pruhu. Ak sa jednoducho neviete pichnúť medzi autá z dôvodu vyššej hustoty premávky, tak máte na to prakticky ďalších 360º, resp. ďalšie „kolečko na kruháči“ a to dokonca opakovane, len si uvedomte, že autá v pruhu bližšie k stredu prekonávajú kratšiu dráhu, to znamená, že pri tej istej rýchlosti sa zdá, že jazdia rýchlejšie a vo vzdialenejšom pruhu zas naopak