Vo svojej kategórii má hneď niekoľko zdatných protivníkov – súrodeneckú Kiu Ceed, o niečo drahší Volkswagen Golf alebo obľúbenú Škodu Octavia. Konkurentov je v ponuke naozaj dosť, no práve Hyundai i30 v karosárskej verzii kombi môže byť tou najrozumnejšou voľbou. My sme sa dostali za volant modelu z roku 2018, vo verzii Family, s automatickou prevodovkou, ale tiež väčším počtom najazdených kilometrov, už cez 140-tisíc.
Bohatá výbava a dostatok miesta
Hoci výbava Family nebola vrcholom vtedajšej ponuky, auto disponuje štedrou výbavou a prakticky mu nič nechýba. Je tu napríklad automatická dvojzónová klimatizácia, vyhrievanie predných sedadiel i volantu, parkovacia kamera a senzory, tempomat či dokonca asistent udržiavania auta v jazdnom pruhu. Nemá síce dotykový displej, a preto absentuje aj zabudovaná navigácia či funkcia zrkadlenia mobilného telefónu, ale nie je problém spárovať si telefón s autom prostredníctvom bluetooth.
Vyšší počet najazdených kilometrov má na svedomí, že kožený povrch volantu je už mierne ošúchaný a známky používania na sebe dáva znať aj hlavica voliča automatickej prevodovky. Okrem týchto dvoch exponovaných miest je interiér veľmi zachovaný, zodpovedá počtu najazdených kilometrov. Látkové sedadlá sú dobre tvarované a pochváliť musíme aj posed za volantom. Čo sa týka priestrannosti, vpredu je miesta dostatok, vzadu sa bez problémov odvezú dvaja dospelí i dve deti v detských sedačkách. Kufor má objem nadštandardných 600 dm3.
Výkon aj stabilita
Pod kapotou nami testovaného auta pracoval preplňovaný benzínový štvorvalec s označením 1,4 T-GDi v spolupráci so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Ide o spoľahlivý motor s dostatočne vysokým výkonom 103 kW a aj automatická prevodovka pracuje predvídateľne. Motor má slušný ťah už od nízkych otáčok, no pri prevažne mestskej jazde treba rátať so spotrebou okolo 7,5 litra. Mimo mesta sa však dá jazdiť aj pod 6 litrov benzínu na 100 kilometrov.
Hyundai i30 kombi má komfortný jazdný prejav, vzadu má dokonca viacprvkovú nápravu a s dobrými pneumatikami je auto aj v zákrutách spoľahlivé a stabilné. Keďže v našom prípade ide o kúsok z roku 2018, platí tu ešte aj továrenská záruka. Majitelia týchto áut hlásia iba jednu vážnejšiu poruchu, ktorá sa týka motorizácia 1,4 T-GDi a to, že motor občas stráca ťah v nižších otáčkach, čo môže spôsobovať porucha na turbodúchadle, prípadne detonácia paliva v spaľovacom priestore. Odporúčame si preto daný motor pred kúpou overiť, my sme žiadny takýto problém nepostrehli.
Náhradné dielce* (€ s DPH, približné ceny) | |
Predný brzdový kotúč | 50 |
Zadný brzdový kotúč | 30 – 60 |
Tlmič pérovania – zadná náprava | 40 – 70 |
Ložisko kolesa – opravná súprava | 85 |
Spojková súprava | 350 |
Zotrvačník | 500 |
Čelné sklo | 400 |
Predný nárazník | 200-350 |
Hyundai i30 CW 1.4 T-GDi Family 7DCT
Cena: nového vozidla / súčasná cena 18 000 / 13 799 €
Motor:
- preplňovaný zážihový R4/16 V, zdvihový objem valcov 1 353 cm3, max. výkon 103 kW (140 k) pri 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 242 Nm pri 1 500 – 3 200 ot.min-1, emisie CO2: 120 – 125 g/km
Jazdné výkony a spotreba:
- 0-100 km/h za 10,5 s, vmax=194 km/h, spotreba WLTP / test 5,2 – 5,5 / 6,5 l/100 km.
Ceny* (€) | |
2018 | 18 000 |
2020 | 15 000 |
2022 | 13 799 |
*Ceny sú orientačné a závisia od výbavy a počtu najazdených km. |