Hneď na úvod dodáme, že nejde o skúšku vykonanú na ceste určenej pre autá. Ich význam, funkčnosť, či zmysel sa bude overovať na „chodníku“ určeného pre chodcov tak aj pre cyklistov.
Možno by ste mali vedieť, že vodorovné dopravné značenie je vyhotovené zo špeciálneho materiálu. Ten sa cez deň nabije zo slnečného žiarenia a v noci vyžarujú jemné zelenkavé svetlo. V závislosti na konkrétnom prechádzajúcom dni, a to s ohľadom predovšetkým na napr. počasie, dĺžku samotného dňa a pod., by mali byť schopné tieto značky emitovať jemné svetlo približne 8 až 12 hodín.
Navyše, na takého zaujímavého pomocníka nepotrebujete žiadnu špeciálnu externú technológiu. Stačí na to špeciálna farba. V jej neprospech však hrá cena. Jedno 25 kg vedro farby stojí vysoko cez 1000 eur, a to nie je málo. Správcovia ciest budú určite dôkladne rozmýšľať, ktorý úsek komunikácie bude ten správny a vhodný.
Prečo práve najprv na chodník a nie hneď na cestu? Sú na to rôzne dôvody. Prvým je predpoklad, že toto vodorovné dopravné značenie vydrží o trochu dlhšie na chodníku, nakoľko po ňom nebudú prechádzať kolesá áut. Ďalším dôvodom je, že naše právne a technické predpisy materiál na moderné značenie zatiaľ nepozná.
Ešte moja malá úvaha. Mnohé moderné svetlomety automobilov ponúkajú tzv. funkciu vykrývania a automatického prepínania diaľkových svetiel. Môže sa stať, že snímače by na ceste tento zdroj svetla vyhodnotili ako dostatočne silný a jednoducho plný diaľkový režim by auto nepustilo, čo môže byť mimo obce veľkou nevýhodou. Uvidíme, čo prinesie realita a ako sa tieto systémy po rozšírení týchto čiar na cesty upravia.
A kde toto značenie vlastne nájdeme? V Senci na Bratislavskej ulici, ale do pilotného projektu sa chystá zapojiť aj ďalšia obec v tomto najrýchlejšie sa rozvíjajúcom slovenskom okrese.
Syntetický benzín v praxi, prečo zatiaľ v bežnom aute narobí problémy?