Hyundai je v Európe na koni, predávajú autá ako teplé rožky

Napriek mnohým výzvam, ktorým v súčasnosti čelí celý automobilový priemysel, ukončila spoločnosť Hyundai Motor Europe tretí štvrťrok roku 2022 so silnými predajnými číslami. Potvrdzujú to najnovšie údaje Európskeho združenia výrobcov automobilov (ACEA).

Celkovo sa za prvých deväť mesiacov roka 2022 podarilo automobilke Hyundai predať 395 649 kusov vozidiel v EÚ, EFTA a Spojenom kráľovstve. Ide o 3,2-percentný rast oproti rovnakému obdobiu minulého roka.

Počas prvých troch kvartálov tohto roka si Hyundai v Európe zabezpečil trhový podiel 4,8 percenta, čo predstavuje medziročný nárast o 0,6 percentuálneho bodu. Vďaka tomu je Hyundai jednou z mála automobiliek, ktoré v roku 2022 vykazujú konzistentný rast.

Elektrické autá tvoria už 16% predaja

Hyundai za prvých deväť mesiacov roka predal už 64 192 vozidiel s čisto elektrickým pohonom. Elektromobily tak tvoria až 16 percent celkového predaja značky Hyundai v Európe! Pozíciu najpredávanejšie elektromobilu v portfóliu Hyundai si udržala KONA Electric, z ktorej sa od januára tohto roku predalo 30 981 kusov. Výborné výsledky dosiahlo aj elektrické CUV IONIQ 5, z ktorého sa tento rok predalo už 28 014 kusov a stihlo získať aj viacero prestížnych cien, vrátane ocenenia Svetové auto roka 2022.

Tieto čísla poukazujú na pokrok, ktorý Hyundai v Európe dosiahol, najmä vzhľadom na výzvy, ktorým v súčasnosti čelí celý priemysel. Pokračovali sme v rozširovaní nášho vedúceho postavenia v oblasti elektrifikácie, keď sme v premiére predstavili IONIQ 6. Náš elektrifikovaný streamliner nielenže ďalej diverzifikuje náš predajný mix, ale zaujme aj nové publikum,“ povedal Michael Cole, prezident a generálny riaditeľ Hyundai Motor Europe.

Hyundai Tucson N Line+ spája rodinu so športom

Rekordné trhové podiely na európskych trhoch

Okrem 4,8-percentného trhového podielu v EÚ, EFTA a Spojenom kráľovstve dosiahol Hyundai v prvých deviatich mesiacoch roku 2022 významný rast aj na svojich kľúčových trhoch v Španielsku a Spojenom kráľovstve.

V Španielsku zaznamenal Hyundai za prvé tri kvartály tohto roka 14-percentný medziročný nárast predaja a zabezpečil si rekordný trhový podiel 7,5 percenta, čo je o 1,4 percentuálneho bodu viac ako v roku 2021.

V Spojenom kráľovstve Hyundai tiež dosiahol nový rekord, keď získal trhový podiel 5,3 percenta, čo je o 1,3 percentuálneho bodu viac ako v roku 2021. V porovnaní s rovnakým obdobím od januára do septembra minulého roka predaja značky vrástli o 21 percent.

Medziročný rast predajov zaznamenáva Hyundai aj na ďalších veľkých európskych trhoch. V Nemecku rástol v porovnaní s minulým rokom o štyri percentá a vo Francúzsku o jedno percento.

 

Vyrobené v Európe a pre Európu

Úspech Hyundai v Európe možno pripísať vývoju a výrobe orientovanej na európskeho zákazníka. Viac ako 70 percent automobilov Hyundai sa vyrába v Európe a pre Európu vo výrobných závodoch spoločnosti HMMC v Českej republike a HAOS v Turecku. Český závod, ktorý ročne vyrobí až 350-tisíc áut, navyše nedávno prešiel radom vylepšení a je jedným z najmodernejších závodov na výrobu automobilov v Európe. Začiatkom roka 2022 sa stal prvou továrňou Hyundai na svete, ktorá využíva elektrinu z obnoviteľných zdrojov.

HyundaiHyundai i30hyundai predajhyundai slovenskoHyundai Tucson
Komentáre (0)
Pridať komentár