Skladá sa z udržateľných palív, ktoré sa získavajú z biologického odpadu, a syntetických e-palív. Tieto pretekárske palivá sa vyrábajú pomocou obnoviteľných zdrojov energie elektrolýzou zo „zeleného“ vodíka a CO₂ získaného zo vzduchu a z priemyselných procesov. Z týchto zložiek sa v laboratóriu vyrába 100 % obnoviteľný benzín bez fosílnych zložiek.
Už cestou na podujatie Škoda RS Days sme v aute ako štvorica redaktorov polemizovali na tému syntetický benzín. Nedalo nám to takpovediac spávať. Napokon sa nám nemôžete čudovať, elektrinu mnohí z nás nepovažujeme ako riešenie pre každého. Poďme však k veci. Vedeli ste, že syntetický benzín sa už riadne používa v niektorých pretekárskych autách? Zbehlejší vedia, že v „bežnej“ civilnej sfére sa v tom angažuje Porsche. Nepodarilo sa nám zistiť veľa, ale niečo páni z vývoja predsa len prezradili. Tou prvou vecou je, že syntetický benzín leptá o čosi viac, ako klasický, resp. ak chcete, tak benzín určený pre motoršport, takže niektoré tesnenia a vedenia museli prejsť úpravami.
Škoda RS Days – Špeciál, staré vs nové eresky a na záver sánka dolu!
Druhou vecou je, že tento benzín vraj smrdí. Otázne je, či ten pán pri rozhovore myslel naozaj silný aromatický zážitok alebo vyslovene zapách, osobnú skúsenosť zatiaľ nemáme. Treťou vecou je cena. Vyrába sa, to je pravda, ale nie je to jednoduché a nie je to lacné. V porovnaní s palivom pre motoršport to nie je výrazný rozdiel v cene, ale pre bežného používateľa to je zatiaľ cena niekoľkonásobne vyššia ako v prípade klasického fosílneho benzínu. Ďalším, z môjho pohľadu asi najväčším problémom, čo asi nepoteší majiteľov starých áut, je to, že aj keby sa s ním manažment vstrekovania a spaľovania dokázal vyrovnať, problémom bude predovšetkým jedna vec. Údajne veľmi ľahko pri procese spaľovania prejde zo spaľovacej komory pomedzi piestne krúžky do olejovej náplne a nestihne sa odparovať. V motošporte to pravdepodobne nebude prekážať, lebo auto je pravidelne servisované, ale pri používaní v bežných podmienkach obyčajného spaľovacieho motora môže dôjsť k degradácii oleja, alebo ak je nedajbože rozvod riešený remeňom v olejovom kúpeli, tak oveľa rýchlejšie môže dôjsť k oslabeniu remeňa a jeho náhlemu prasknutiu, alebo jednoducho jeho rozleptané zvyšky zabijú sitko sacieho koša olejového čerpadla, a to sa môže rýchlo skončiť poškodením motora.