Ako základ pre nové Ferrari SP51 poslúžil sériový model 812 GTS, ale ostatné už je o otázkou objednávky a želenia bohatého zákazníka. Limitovaná edícia s jediným kusom poputuje k majetnému nadšencovi z Taiwanu.
Automobilka z Maranella sa zase raz blysla svojim jedinečným exemplárom vyrobeným na mieru. Výsledkom je roadster bez strechy s upraveným dizajnovým jazykom, lepšou aerodynamiku, trojvrstvovým lakom, športovými pruhmi a špeciálnymi svetlometmi.
Štýl SP51 je vďaka plynule svalnatým, zvlneným povrchom mohutný a harmonický zároveň. Jeho tvary sú moderné, ladné a zmyselné zároveň, z veľkej časti vďaka rozsiahlemu použitiu holých uhlíkových vlákien ako na exteriéri, tak v kabíne.
Obzvlášť nápadné je obloženie kapoty, ktoré dynamicky rámuje dva otvory pre prívod vzduchu. Originálny športiak je dielom dizajnéra Flavia Manzoniho z Ferrari Styling Centre. Premenou prešli takmer všetky časti karosérie – nárazníky, svetlomety aj kolesá.
Očividné zmeny sú najmä na zadnej časti, ktorú je možné rozpoznať len podľa svetiel. Jedinečný je špeciálny trojvrstvový lak Rosso Passionale doplnený o bielo-modrý pruh pripomínajúci legendárny model 410 S z roku 1955. Zaujímavosťou je fakt, že vozidlo nemá sťahovaciu strechu.
Lak Rosso Passionale dodáva vozidlu elegantný a zároveň impozantný charakter. Rovnakú krvavú farbu dostalo aj alcantarové čalúnenie sedačiek, ktoré k tomu má modré prešívanie. Tiež časti výplní dverí a spodok palubnej dosky sú v novej, špeciálne vyvinutej červenej farbe.
Pod kapotou nájdete atmosférický dvanásťvalcový motor, ktorý na zadné kolesá posiela 789 koní. Podľa neoficiálnych zdrojov atakuje maximálna rýchlosť hodnotu 340 km/h. V týchto sférach je nesmierne poznať akékoľvek zmeny aerodynamiky, ktorá s prestavbou karosérie z uzatvorenej na otvorenú zákonite prebehne.
-jj-, zdroj a foto: Ferrari