Honda ADV 350 – City Cross

Honda ADV 350 kríži asfaltové dobrodružstvo s pocitom väčšej motorky.

Motivácia na uvedenie modelu ADV 350 je jasná – úspech modelu X-ADV. Honda z tohto modelu predala už viac ako 44-tisíc kusov. Takže krok smerom k menšiemu a lacnejšiemu modelu bol logický. Tento skúter je určený tým, čo už namiesto 125-ky potrebujú predsa len väčší skúter do mesta, ktorý zvládne aj diaľničné tempo a v prípade cesty na letnú dovolenku ho môžete tiež využiť. To všetko dokáže ADV 350 splniť s rezervou. A pridáva k tomu aj robustnejší vzhľad, nádych off-roadu a iba trocha terénnejšie cestné pneumatiky. Príchod na štrkovú pláž zvládne v pohode, inak je do terénu určená X-ADV. Kompetencie sú v tomto smere jasne rozdelené.

Pravidlá nepustia

Je to Honda, takže z kvalitatívneho hľadiska je všetko tak, ako má byť, gény väčšieho brata identifikujete okamžite, vizuálne ho zaradíte do rodiny dobrodružných skútrov, vo veľkosti je iba minimálny rozdiel. Potvrdzujú to aj technické údaje, kde sa rozdiely pohybujú v centimetroch. Rozdiel v rázvore osí kolies je iba 7 centimetrov, výška sedadla iba 2,5 centimetra a závlek má rozdiel iba 1,5 centimetra. Takmer identické motorky, na druhej strane „tristopäťdesiatka“ vynecháva off-roadové detaily ako napríklad stúpačky na jazdu postojačky a poloha riadidiel je taktiež nižšia.

Z praktického hľadiska ponúka väčší odkladací priestor pod sedadlom a ak si priplatíte, aj praktický kufor Smart za 400 eur, tak výsledkom bude prepravná kapacita malého autíčka. Inak povedané, bez problémov si môžete zbaliť stredne veľký nákup.

Dobre jazdí

Jazdnými vlastnosťami sa tento skúter približuje skôr k motorkám než skútrom. Dokážete si ho užiť aj na okreskách, v meste využijete jeho obratnosť a o parkovanie sa prakticky nemusíte starať. Jedinou výčitkou je predsa len trocha tvrdší podvozok, ktorý pocítite najmä na nerovnostiach, ak je asfalt kvalitný, tak si ju doslova môžete užiť. Ak to budete robiť často, tak spotrebu dostanete na úroveň štyroch litrov benzínu na sto kilometrov. Je to viac, ako by ste čakali, na druhej strane na šetrenie paliva sa hodia skôr malé skútre než tie väčšie. Ak sa však upokojíte na plyne, môže to byť aj o pol litra menej.

Motor s objemom 330 kubických centimetrov poskytne solídny výkon na úrovni 21,5 kW (29 k) a maximálny krútiaci moment poskytuje 31,5 Nm. Znamená to dynamiku, ktorú asi najlepšie dokumentuje maximálna rýchlosť na úrovni 150 km/h. A to je na skúter viac ako dosť.

Poloha za riadidlami je pohodlná, opäť platí, že ako ste sa cítili na X-ADV, tak sa budete cítiť aj na ADV 350-ke. Fáza zoznamovania je krátka a na motorke sa veľmi rýchlo cítite ako doma. Displej je síce monochromatický, no dobre čitateľný aj za dňa. Všetky potrebné údaje máte k dispozícii a v odkladacej skrinke nechýba ani USB výstup, štartovanie motorky je bezkľúčové. Potrebujete viac? Asi nie. Konečné hodnotenie sa odvíja od ceny a tá je mimoriadne priaznivá. Za 5 990 eur máte dispozícii plnohodnotný skúter s talentom na všetko. Odporúčame priplatiť si za horný Smart kufor, vtedy sa cena vyšplhá na 6 390 eur, čo je vzhľadom na kategóriu skútra stále ešte prijateľná cena. Najmä ak X-ADV stojí takmer dvakrát toľko.

Čo musíme uznať

  • Univerzálny charakter, ktorý vyhovie každej povahe.

Čo nám chýbalo

  • Farebný displej a možno niektorým konektivita.

Čo nás prekvapilo

  • Príjemná cenovka vzhľadom na rozmery a dizajn.

Honda PCX 125 a Vespa Primavera 125 – Summer in the city

Honda ADV 350

Cena a záruka:

  • základ/test 5 990/6 390 €
  • 2 roky bez obmedzenia km

Motor:

  • Vodou a olejom chladený R1/4V, zdvihový objem valcov 330 cm3, max. výkon 21,5 kW (29 k) pri 7 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 31,5 Nm pri 5 250 ot.min-1, Emisie CO2 79 g/km

Jazdné výkony, spotreba:

  • pohotovostná hmotnosť 186 kg, vmax = ~150 km/h, spotreba výrobca/test 3,4/4,1 l/100 km

Foto: Marek Pauco

Honda ADV 350Honda motocyklerecenziaskútertestveľký skúter
Komentáre (0)
Pridať komentár