VOLKSWAGEN Multivan T7 2,0 TSI – Jeho poslaním je rodina

Volkswagen Multivan T7 mení pravidlá hry. Jeho jediným poslaním je totiž rodina, nič iné.
Nový Multivan financovaním cez VOKLSWAGEN FINANCIAL SERVICES

Zažite viac jazdného komfortu, viac prémiovejšieho charakteru, viac konektivity, viac dizajnu a viac multifunkčnosti s výhodným financovaním bez poplatkov, s nízkou splátkou a akontáciou od 10% do 40%.

Model: VW Multivan T7 2.0 TSI Style

Cena testovaného vozidla: 65.900 €
Typ financovania: VW NEXT (3 možnosti ukončenia financovania)
Akontácia: 40% (26.360 €)
Výška úveru: 39.540 €
Spracovateľský poplatok: 0%
Dĺžka splácania: 36 mesiacov
Posledná navýšená splátka: 40.035 €
Značkové VW poistenie v splátke (Allianz-SP a.s.) : PZP, HP, GAP, poistenie čelného skla, náhradné vozidlo

Výška mesačnej splátky: 449 € vrátane poistenia*

* Kalkulácia platí pre právnickú osobu. Viac info o možnostiach financovania vozidiel zn. VW nájdete na stránkach koncernovej lízingovky www.vwfs.sk alebo u autorizovaných predajcov zn. VW úžitkové vozidlá./small>

Vypočítajte si Vašu splátku

Žiadne kompromisy medzi tým, čo potrebuje firma, a tým, čo vyžaduje rodina. Nový Multivan s prívlastkom T7 sa zrodil len preto, aby čo najlepšie splnil nároky viacčlenných rodín, rodín s aktívnym životným štýlom a vôbec všetkých ľudí, ktorí ku svojmu životu potrebujú priestor a presuny z jedného miesta na druhé si chcú užívať ako rodina alebo priatelia, nie ako pracovníci a zároveň chcú byť počas tých presunov v najväčšom bezpečí. Nový Multivan T7 už nie je rodinný derivát z úžitkového auta. Je to čistokrvné rodinné auto postavené na celkom novej platforme a na celkom iných princípoch ako úžitkové autá. A zatiaľ je jediný, dokonca aj luxusné „véčko“ od Mercedesu, vrátane plne elektrického EQV, sú osobné deriváty z úžitkového vozidla Vito.

Ako v osobnom aute

Prístrojová doska pôsobí elegantne, tvorcovia použili hodnotné materiály, dokonca aj drevený dekor, ktorý mal testovaný exemplár, pôsobil mimoriadne hodnoverne. Rozhranie medzi autom a vodičom je prakticky komplet elektronické. Okrem tlačidiel na volante a tlačidiel na ovládanie posuvných dverí všetko ovládate dotykovými tlačidlami, dotykovými „slidermi“ a cez samotný dotykový displej. Je to všeobecný trend a hoci všeobecne celý VW Group má menu, v ktorom sa človek ľahko orientuje, ja osobne sa s takýmto trendom absolútne nestotožňujem. Chýba mi priame ovládanie aspoň základných a často používaných funkcií. Aby som to uzavrel, v novom Multivane T7 sa cítite úplne ako v osobnom aute. Niečo si však nový Multivan predsa zachoval z „poloúžitkového“ predchodcu – a to sú odkladacie priestory. Sú všade, kde sa len dali umiestniť. Navyše sú dobre využiteľné, nielen preto, aby boli. Chválim aj posed za volantom, výborné sedadlo a v rámci neho výklopné a nastaviteľné lakťové opierky z oboch strán. Sklon opierok sa navyše nastavuje veľmi jednoducho a rýchlo – stačí zatlačiť tlačidlo zo spodnej strany opierky. Tlačidlo je presne tam, kde bola v predošlej generácii otočná ružica.

Konštruktéri výborne vyriešili stredový modul s výklopným stolíkom. Môžete si ho totiž posunúť až úplne dopredu medzi predné sedadlá a využiť tak celkom praktické odkladacie poličky. Sedadlá v druhom rade sú otočné a môžete si urobiť konferenčné alebo ak chcete jedálenské usporiadanie, no na samotné otočenie treba sedadlá vybrať a otočiť. Našťastie, sedadlá nie sú veľmi ťažké, takže to priemerne zdatný človek zvládne osamote. Nepotrebuje pomocníka. Zaujímavosťou je, že hoci sú sedadlá v druhom a treťom rade vyberateľné, všetky majú varovanie na zapnutie bezpečnostného pásu, ktoré vyvolá zvukový alarm a zobrazí sa vodičovi priamo na prístrojovom štíte. Pritom nemusíte nikam zasúvať žiaden konektor, sedadlá komunikujú s autom bezdrôtovo.

Plusy – mínusy

Prínosom toho, že Multivan T7 je čisto osobné auto, je, že s osobnými autami zdieľa elektronickú architektúru. Inými slovami, že môže mať všetky komfortné, bezpečnostné a asistenčné systémy osobných áut. Testovaný exemplár mal napríklad adaptívne LED svetlá IQ.Light, ktoré vyrezávali premávku, adaptívny tempomat s aktívnym vedením v jazdnom pruhu, asistenta úspornej jazdy, ktorý vám pred rýchlostným obmedzením, pred obcou, križovatkou, kruhovým objazdom, ostrou zákrutou včas povie, aby ste dali nohu z plynu, ale aj ambientné osvetlenie interiéru, zrkadlenie smartfónu, wi-fi atď. Druhá strana toho, že Multivan T7 je čisto osobné auto, je, že má iba jeden rázvor osí náprav – 3 124 mm. Vybrať si však môžete spomedzi dvoch previsov, pričom my sme mali tú kratšiu alternatívu, s ktorou je dĺžka auta 4 973 mm. S dlhým previsom by meral 5 173 mm. Pre informáciu, T6.1 má dva rázvory – 3 000 alebo 3 400 mm a dĺžku 4 904 alebo 5 304 mm. Pravda je aj to, že vzhľadom na celkom novú úroveň pasívnej bezpečnosti je celá kabína posunutá smerom dozadu a vo vnútri je tak menej miesta než v T6-ke. Toho miesta je však stále vysoko nad pomery akéhokoľvek SUV či MPV, a to v každom smere

.

S benzínom

Určením takéhoto auta sú diaľky – kilometre diaľnic a okresných ciest – a ako takému sa asi najviac hodí dieselový agregát, no my sme mali verziu s benzínovým motorom 2,0 TSI, s výkonom 150 kW (204 k) a krútiacim momentom 320 Nm. Multivan s týmto motorom ide energicky, cítiť, že má silu, v stúpaniach nestráca rýchlosť, ale pravda je taká, že nástup výkonu je utlmený emisnými limitmi a na zrýchlení, napríklad pri predbiehaní, sa podpíše aj vysoká hmotnosť. Na druhej strane má oveľa príjemnejšiu charakteristiku ako diesel – je tichší, pri bežných rýchlostiach a pokojnom zrýchľovaní o ňom prakticky ani neviete, pri silnej akcelerácii má zasa pekný dravý zvuk, nie tvrdý dieselový a mne sa vlastne páči aj to, že nástup výkonu je plynulejší, ako má diesel. Akurát spotrebou sa dieselovému nevyrovná, hoci mojich priemerných 8,7 l/100 km pri najazdení 745 km treba považovať za výbornú hodnotu. Pritom na okreskách som predpisovou rýchlosťou jazdil v okolí 6 l/100 km, na diaľnici za 9 – 10 l/100 km, no 140-ka už znamenala navýšenie o takmer 2 litre na 100 km. Samozrejmosťou je automatická prevodovka – ako inak dvojspojkový robot, no zaujímavo je umiestnený jeho volič. Nachádza sa totiž medzi displejom prístrojového štítu a centrálnym displejom.

To, že sa nový Multivan orientuje na rodiny a ľudí s aktívnym životným štýlom, cítiť aj na jazdných vlastnostiach. Jednak, že je ľahší a jednak, že má celkom inak koncipovaný podvozok. Ten zabezpečuje sebavedomejšie jazdné vlastnosti a aj lepšie tlmenie nerovností. Pokiaľ si však myslíte, že jazdí ako loď a na ceste krásne pláva, tak sa mýlite. Možno s adaptívnym podvozkom v komfortnom režime áno, ale so štandardným „oceľovým“ podvozkom nie, pretože ten je naladený tak, aby sa mu nepodlomili kolená, keď to zalomíte rýchlejšie do zákruty. Inak, v súvislosti s podvozkom musím vyzdvihnúť riadenie, pretože je veľmi príjemné. Nie je preposilované, vo volante máte dobrý pocit.

Nový Volkswagen Multivan s prívlastkom T7 mení pravidlá hry v tejto veľkostnej triede áut a musím povedať, že pozitíva vysoko prevažujú nad negatívami. Predpokladám, že sa čoskoro dočkáme podobného auta aj od konkurentov, minimálne od Mercedesu.

Čo treba uznať

  • V T7-ke sa cítite ako v osobnom aute.

Čo nám chýbalo

  • Adaptívne svetlá IQ-Light nevyrezávajú dopravné značky.

Čo nás prekvapilo

  • Motor dokáže jazdiť prekvapivo úsporne.

Volkswagen Multivan T7 2,0 TSI 150 kW krátky previs Style

Cena (základ/test)                                          34 090/65 900 € vrátane DPH

Záruka                                                           2 roky bez obmedzenia km

Motor

  • Preplňovaný zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 984 cm3, max. výkon 150 kW (204 k) pri 5 000 – 6 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 320 Nm pri 1 600 – 4 300 ot.min-1. Emisie CO2 175 g/km.

Volkswagen Multivan T6.1 – Multitalentovaný spoločník

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 9,4 s, vmax = 200 km/h, spotreba WLTP/test 7,7/8,7 l/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

  • 230 V – nie
  • AUX – nie
  • USB-A – nie
  • USB-C – 6×
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 10,0

 

Nový Multivan financovaním cez VOKLSWAGEN FINANCIAL SERVICES

Zažite viac jazdného komfortu, viac prémiovejšieho charakteru, viac konektivity, viac dizajnu a viac multifunkčnosti s výhodným financovaním bez poplatkov, s nízkou splátkou a akontáciou od 10% do 40%.

Model: VW Multivan T7 2.0 TSI Style

Cena testovaného vozidla: 65.900 €
Typ financovania: VW NEXT (3 možnosti ukončenia financovania)
Akontácia: 40% (26.360 €)
Výška úveru: 39.540 €
Spracovateľský poplatok: 0%
Dĺžka splácania: 36 mesiacov
Posledná navýšená splátka: 40.035 €
Značkové VW poistenie v splátke (Allianz-SP a.s.) : PZP, HP, GAP, poistenie čelného skla, náhradné vozidlo

Výška mesačnej splátky: 449 € vrátane poistenia*

* Kalkulácia platí pre právnickú osobu. Viac info o možnostiach financovania vozidiel zn. VW nájdete na stránkach koncernovej lízingovky www.vwfs.sk alebo u autorizovaných predajcov zn. VW úžitkové vozidlá./small>

Vypočítajte si Vašu splátku

fotorecenziaskusenostitestVolkswagen Multivan T7
Komentáre (0)
Pridať komentár