Aktuálne najpredávanejšie SUV na našom trhu si už môžete objednať a kúpiť aj v takpovediac vrcholnej verzii. Ide o plug-in hybrid, no s prívlastkom N Line+, ktorý z neho robí sebavedomého, ale pritom ekologického dravca. Základom pohonu je aj v tomto prípade benzínový štvorvalec 1,6 T-GDi s výkonom 132 kW, doplnený o elektromotor s výkonom 67 kW. Kombinovaný výkon hybridnej sústavy tak dosahuje hodnotu až 195 kW (265 k) a najvyšší krútiaci moment je 350 Nm. Auto sa môže oprieť o pohon všetkých štyroch kolies a aj vďaka tomu zrýchli z nuly na stovku za 8,2 sekundy. Motor pritom spolupracuje so 6-stupňovou automatickou prevodovkou, verzie so spaľovacím motorom majú 7-stupňovú dvojspojkovú.
Do mesta
Plug-in hybridné SUV patrí do rúk tomu, kto má možnosť auto pravidelne nabíjať a jeho revírom je často mesto. Platí to aj v prípade Tucsonu a dôkaz na seba nenechá dlho čakať. Pri plnom nabití má Hyundai papierový elektrický dojazd 60 kilometrov podľa metodiky WLTP. A dobrou správou je, že to dokáže aj v praxi. Samozrejme, iba za ideálnych podmienok, ale s dojazdom 50 km môžete počítať kedykoľvek. V meste je Tucson PHEV výborný, bezemisný a šetrí vašu peňaženku.
Len čo ho vytiahnete na diaľnicu, dáte mu 140 na tempomate a hltáte stovky kilometrov, elektromotor si vyberie prestávku a spaľovací motor odhalí apetít. Nemá problém vypýtať si viac ako 8,5 litra benzínu. Na okresných cestách je to však v hybridnom režime úplne iná pesnička. Bez problémov môžete jazdiť aj pod 6 litrov, čo je výborné. V priemere som sa tak vedel dostať na 6,5 litra, no ako vravím, diaľnica znamená vír v nádrži aj v peňaženke.
Hlavne dobíjať
Keďže Tucson PHEV potrebuje pravidelne dobíjať (inak jeho kúpa nemá pre vás význam), je dôležité spomenúť palubnú nabíjačku s výkonom 7,2 kW. Práve vďaka nej sa totiž auto dokáže nabiť doplna už za 2 hodinky, čo je vo svete súčasných plug-in hybridov solídny čas. Logicky z toho teda vyplýva, že kapacita akumulátora je 13,8 kWh. Prečo však kupovať N Line+, keď vo výbave Style je v podstate rovnaké auto o 4 600 eur lacnejšie?
Lebo nie je rovnaké. N Line+ sa môže pochváliť predným a zadným športovým nárazníkom, unikátnymi 19-palcovými diskami kolies, dvojitou koncovkou výfuku, športovými sedadlami, kontrastným prešívaním v interiéri, športovým volantom či kovovými pedálmi. Skrátka vám N Line+ dá pocit výnimočnosti. Záruka 5 rokov bez obmedzenia kilometrov a 8 rokov alebo 160-tisíc km na batériu platí pre všetky elektrifikované modely značky Hyundai rovnako.
Takmer prémiový
Nový Hyundai Tucson sme už v redakcii testovali niekoľkokrát, mali sme možnosť vyskúšať si rôzne verzie. Ja sám som už na Tucsone odjazdil pár stoviek kilometrov, no musím povedať, že ma aj vo verzii PHEV a výbave N Line+ opäť prekvapil.
Alebo možno nie prekvapil, skôr utvrdil v tom, aký je komfortný a kvalitne vypracovaný. Nielenže prémiovým značkám dýcha na krk, on ich v mnohom už dorovnáva. Nečudujem sa, že Hyundai je najpredávanejšou značkou medzi súkromnou klientelou na Slovensku a Tucson je najpredávanejšie SUV na našom trhu.
Stručne
Čo treba uznať
Vo verzii N-Line+ je auto prudko atraktívne.
Čo nám chýbalo
Ešte výkonnejšia palubná nabíjačka.
Čo nás prekvapilo
Vysoká spotreba benzínu na diaľnici.
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi PHEV N Line+
Cena (základ/test) 30 890/42 190 €
Záruka 5 rokov bez obmedzenia počtu km
na VN akumulátor 8 rokov alebo 160 000 km
Motor
Preplňovaný zážihový R4/16V + PHEV, zdvihový objem valcov 1 598 cm3, max. výkon 132 kW (180 k) pri 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 265 Nm pri 1 500 – 4 500 ot.min-1. Elektromotor: synchrónny elektromotor, max. výkon 67 kW (91 k), max. krútiaci moment 304 Nm. Najvyšší kombinovaný výkon 195 kW (265 k), najvyšší kombinovaný krútiaci moment 350 Nm. Emisie CO2 31,4 g/km.
Jazdné výkony
0 – 100 km/h za 8,2 s, vmax=191 km/h, dojazd na el. energiu WLTP/test 60 – 55 km; spotreba paliva WLTP/test 1,4/6,5 l/100 km.
Konektivita a batožinový priestor
230 V – 0×
AUX – nie
USB-A – 4×
USB-C – 0×
Wi-fi – áno
Zrkadlenie – áno
Uhlopriečka: 10,25
Batožinový priestor: 558 dm3