Som rád, že Peugeot 308 SW je krásny a je to možno aj najkrajšie kombi na trhu. Konečne je normálny motorista odmenený za to, že chce len to najpotrebnejšie. Kombi si nekupujete, aby vás ostatní obdivovali, ale preto, lebo ho potrebujete. Francúzi k tomu pribalili aj estetiku, štýl, nádherné disky kolies, veko batožinového priestoru s nádherným integrovaným spojlerom. Konečne môžem začať test kombíka jeho estetikou. Niežeby konkurencia bola škaredá, to v žiadnom prípade, ale invencie, nápadu a proporcií má Peugeot najviac.
A nielen to, napríklad nový znak, ktorý bol prijatý s rozpakmi, ladí s novou karosériou lepšie, ako keby tam ostal ten starý. Meniť veci a nedržať sa starých receptov pomáha. Napokon za znakom sa ukrýva radar asistenčných systémov. Kombi je vlastne jedno z najstarších receptov, aké automobilový priemysel ponúka – praktický rodinný rozmer. A ja som rád, že bordová farba mu sadne. Nová generácia je o 6 centimetrov dlhšia v porovnaní s predchodcom a využíva dlhší rázvor osí kolies, ktorý pocítite najmä na zadných sedadlách.
Litre, metre
Maximum, čo Peugeot môže ponúknuť, je 1 634 litrov, základný objem 608 litrov. Je to rekord triedy? Nie, ale to ani nebola pointa. Plus-mínus pár desiatok litrov v podstate nič nemení, ale do interiéru dostanete predmety s dĺžkou 1,85 metra, takže sťahovanie nábytku si môžete odškrtnúť. Medzi tieto číselné hodnoty si napracte variabilitu vo forme sklápania sedadiel a podobne. Hoci si nemyslím, že natlačíte do interiéru všetko. Lebo by vám bolo ľúto veľmi pekne čalúneného interiéru, ktorý vnímate najmä spoza volantu. Áno, toho malého, ktorý mal Peugeot už dávno vyhodiť z interiéru, namiesto toho z neho spravil prednosť. Iný koncept by ste už asi ani nechceli. Stále nevidíte kompletný prístrojový panel, ale kašľať na to! Je to i-Cockpit a to znamená, že má vlastnú filozofiu. Nazve Volkswagen svoju palubovku? Nie! Tak vidíte, prečo sú Francúzi takí obľúbení a stále predávajú a neboja sa vyrobiť klasické kombi. Ale spravia to inak. Či som spokojný s dotykovým ovládaním klimatizácie? Vlastne áno, lebo sa mi interiér Peugeotu extrémne páči a iný by som už ani nechcel. Sedadlá? Sú perfektné, vlastne by som mal písať málo, aby sa sem zmestilo viacej fotiek.
Diesel, vďakabohu
Oddýchol som si. Nemusel som tankovať a po týždni bolo stále v nádrži ešte niekoľko litrov nafty. A to som nejazdil na spotrebu. Aj keď priemerná spotreba na úrovni 5,3 litra je tak vyššia, než by ste možno očakávali. Presne toto milujem nielen ja, ale aj množstvo motoristov motor 1,5 BlueHDi s maximálnym výkonom 96 kW (130 k) a maximálnym krútiacim momentom 300 Nm pri 1 750 ot. za minútu. Preto netreba šliapať na plyn zbesilo, preto sa opäť divím, že k osemstupňovej automatickej prevodovke dostanete aj páčky pod volantom, ktorými môžete radiť manuálne. Super. Podvozok? Vynikajúci, presný a adekvátne mäkký na to, aby ste si dokázali užiť uvoľnenú jazdu. Dáta zrýchlenia? Nie sú podstatné, ale nech sa páči. Z 0 na 100 km/h sa dostanete za 10,6 sekundy, no v realite sa to zdá byť menej, maximálna rýchlosť 207 km/h je úplne v pohode.
Poďme hodnotiť. Dobre vyzerá, dobre jazdí, málo žere a vnútri pôsobí prémiovo. Cena je za hranicou 30-tisíc eur, ale s tým sa už väčšina motoristov zmierila. Ja tiež.
Čo treba uznať
- Aj bežné rodinné kombi môže vyzerať atraktívne.
Čo nám chýbalo
- Rýchlejšie reakcie dotykového displeja.
Čo nás prekvapilo
- Komfort jazdy, ktorý je typicky francúzsky.
Peugeot 308 SW 1.5 BlueHDi EAT8 GT-Line
Cena a záruka:
- základ/test 23 890/31 790 eur
- 4 roky/80 000 km
Motor:
- prepĺňaný vznetový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 499 cm3, max. výkon motora 96 kW (130 k) pri 3 720 ot.min.-1, max. krútiaci moment 300 Nm pri 1 750 ot.min.-1
Emisie CO2 97 g/km.
Jazdné výkony a spotreba:
- 0-100 km/h za 10,6 s, vmax = 207 km/h, spotreba WLTP/test 4,5 – 4,7/5,3 l/100 km