Po nedávnej upútavke si Renault pri príležitosti osláv polstoročia od vzniku prvého modelu 5 prichystal darček. Ikonický a hranatý hatchback sa prevtelil do elektromobilu Renault R5 Turbo 3E stvoreného na driftovanie!
Atraktívna štúdia má široký bodykit inšpirovaný pretekárskym vozidlom, ktorému dominuje veľké zadné krídlo a zelené detaily exteriéru. Jedná sa o automobil do zásuvky s dvoma elektromotormi, pričom každý je na jednom zadnom kolese. Uprostred v podlahe sa nachádza potom batéria s kapacitou 42 kWh. Malý, ale vrtký. Napokon posúďte sami. Elektromotory dodávajú výkon 280 kW (381 koní) a krútiaci moment 700 N.m.
Vďaka tomu dokáže koncept elektromobilu zrýchliť z pokoja na stovku za 3,5 s a vyvinúť maximálnu rýchlosť 200 km/h. Hmotnosť vozidla je 980 kg, ale s batériou auto váži 1500 kg. Vpredu nájdete 19-palcové kolesá a vzadu 20-palcové. Ako už samotný popis pohonu naznačuje, elektromobil Renault R5 Turbo 3E dokáže driftovať a na tento účel má dokonca prispôsobený jeden jazdný režim.
Nový Renault má dokonca desať úchytov pre akčné interiérové aj exteriérové kamery. Na dĺžku meria štyri metre, na dĺžku dva metre a vysoký je len 1,3 m. To všetko pri rázvore 2,54 m. Karoséria je posadená na trubkovom ráme, čo je evidentné aj na niektorých firemných fotografiách. R5 Turbo je čisto elektrický drifter s pohonom zadných kolies, ktorý je určený na výkon a pretekárske okruhy.
Rovnako ako jeho legendárny predchodca, ktorý mútil stojaté vody aj v bývalých krajinách socialistického bloku, je tento elektromobil striktne dvojmiestny. Vpredu má R5 Turbo 3E nárazník s veľkými vstupmi vzduchu, ktoré zaisťujú chladenie aj podporu terénu. Jeho vertikálne rozdelenie na tri časti priamo pripomína nárazník z modelu Renault 5 Turbo 2.
Nechýbajú ani originálne hmlové svetlomety štvorcového tvaru rovnako ako v minulosti. Tentoraz sú štyri, každá so 16 LED diódami. Vpredu a vzadu sú ďalšie LED diódy v ružovej, modrej a žltej farbe, ktoré sa rozsvecujú a blikajú vtedy, keď elektromobil driftuje. Tieto svetlá tak vytvárajú atmosféru inšpirovanú svetom videohier z 80. a 90. rokov. Retro videohry boli súčasne inšpiráciou pre maskovacie dekoračné nálepky na karosériu.
Napokon, plexisklové okná sú zdobené ružovou farbou. Pretekárke sedadlo z uhlíkových vlákien, bezpečnostné pásy a volant boli vyvinuté v spolupráci so špecializovanou spoločnosťou Sabelt1. Pôsobivý vertikálny ovládač ručnej brzdy – charakteristický znak driftových vozidiel – je umiestnený uprostred stredovej konzoly vo veľmi popovej žltej farbe.
Rovnaká žltá farba sa miesi s ružovou a zvýrazňuje šedo-čiernu tartanovú zmes aj na palubnej doske. Tartan je doplnený vizuálnym efektom vychádzajúcim z loga Renault. Ten sa zobrazuje tiež v osvetlenej verzii na pravej strane náboja volantu. Všetky tieto farebné efekty sú tiež v kontraste s čiernou korkovou podlahou a Alcantarou pokrývajúcou hornú časť palubnej dosky a dverí.
-jj-, zdroj a foto: Renault