Postupný prechod nemeckej automobilky Audi na čisto elektrický pohon sa dostáva do ďalšej fázy a na rad tak prichádza už aj obľúbené rodinno-športové kombi, model A6 Avant. Na minuloročnom autosalóne v čínskom Šanghaji sme mali možnosť prvý raz vidieť štúdiu A6 e-tron, odhalenie verzie Avant tak bolo pre mnohých očakávaným krokom. Už na prvý pohľad je zrejmé, že ide o robustný automobil vyššej strednej triedy, čo napokon potvrdzujú aj vonkajšie rozmery: na dĺžku meria A6 Avant e-tron 4 960 mm, na šírku 1 960 mm a na
výšku 1 440 mm. Audi premiérovo použilo platformu s názvom PPE (Premium Electric Platform), ktorá je špeciálne vyvinutá nielen pre elektrické modely strednej triedy, ale myslí aj na priestorový komfort pasažierov.
Vzbudzuje rešpekt
Automobily značky Audi sa už desaťročia vyznačujú svojím mimoriadne atraktívnym dizajnom a inak to nie je ani v prípade nového elektrického kombi, aj keď zatiaľ musíme hovoriť len o koncepte. Hlavné slovo má aerodynamika a uhladené tvary karosérie, takže výsledný koeficient odporu vzduchu c x 0,24 nie je prekvapením. Všimnite si absentujúce kľučky dverí, digitálne spätné zrkadlá, strešný spojler či masívny zadný difúzor. Dosiahnuť splynutie dizajnovo atraktívnych prvkov s reálnou funkčnosťou je výsadou tých najlepších
architektov a dizajnérov. Predná maska s názvom Audi Singleframe pôsobí radikálne a športové kombi má aj vďaka nej pohľad žraloka. Oči morského dravca sú v skutočnosti Digital Matrix LED svetlá, ktoré zároveň disponujú veľkou zaujímavosťou. Sú to totiž projektory, ktoré dokážu nielen osvetľovať priestor pred vozidlom, ale tiež premietať filmy či videohry na bielu stenu, napríklad počas nabíjania. Zadný svetelný pás s trojrozmernou
architektúrou je schopný vytvárať rôzne svetelné podpisy, čím svojrázne definuje vlastnú jedinečnosť.
Prémiový charakter
Keďže ide o automobil prémiovej značky, nesmie chýbať ani špičková technika. Audi A6 Avant e-tron concept má vzduchové odpruženie, adaptívne tlmiče a absolútne plochú batériu dokonale integrovanú v podlahe auta. Samotná batéria má kapacitu 100 kWh, čo autu zaručuje dojazd na úrovni 700 km. Na palube je tiež prítomná 800 V technológia umožňujúca nabíjanie výkonom až 270 kW. Výkon elektromotorov dosahuje 350 kW a najvyšší krútiaci moment vrcholí na hranici 800 Nm.