Nová predná časť
Škoda Vision 7S je prvým modelom, ktorý sa vyznačuje novým výrazným dizajnovým jazykom značky Škoda. Nový dizajnový jazyk sa prezentuje maskou Tech-Deck Face, robustnou spodnou časťou karosérie a aerodynamickými líniami strechy, ktoré zabezpečujú nízku spotrebu. Predĺžený priestor pre cestujúcich na prvý pohľad naznačuje veľkorysú ponuku miesta v interiéri. Predná časť automobilu má známe dizajnové prvky s typickou líniou vozidiel Škoda. Novo navrhnutý nápis Škoda nahrádza logo značky. Dopĺňa ho nová ambientná svetelná lišta, ktorá sa tiahne pozdĺž horného okraja prednej časti po celej šírke vozidla a vytvára svetelný efekt. Napriek podobnej línii je maska Tech-Deck Face výrazne plochejšia a širšia ako doterajšia maska chladiča. Rebrá sú nahradené tmavým sklom, ktoré zakrýva senzory vozidla.
Nová grafika predných a zadných svetiel v tvare písmena T
Úzke predné svetlomety so štvorokou tvárou zasahujú hlboko do bokov a sú usporiadané v dvoch radoch nad sebou. Svetlomety majú dizajn v tvare písmena T. Svetlá pre denné svietenie zasahujú až k blatníkom a tvoria ostro ohraničenú hornú líniu písmena T, čo opticky vymedzuje prednú časť vozidla. Tvar písmena T majú aj LED zadné svetlá. Aj tu horná línia svetiel zasahuje až k blatníkom. Tento dizajnový prvok sa nachádza aj na vonkajších spätných zrkadlách s kamerou a na zapustených vertikálnych kľučkách dverí so senzormi.
Robustné nárazníky s výraznými otvormi pre prívod vzduchu
Veľmi výrazným prvkom štúdie Škoda Vision 7S sú robustné predné a zadné nárazníky, ktoré sú vyrobené z odolných recyklovaných kusov starých pneumatík. Rovnaký materiál bol použitý aj na obloženie podbehov kolies a vytvára tak robustný vizuálny akcent. V prednom nárazníku sa nachádza sedem vertikálne usporiadaných otvorov pre prívod vzduchu, ktorými je vzduch vedený ku chladiču a k brzdám. V zadnom nárazníku má Vision 7S deväť vertikálnych výduchov vzduchu. Uprostred predného a zadného nárazníka je umiestnený ovládací prvok lakovaný v žiarivo oranžovej farbe. Možno ho vytiahnuť ako háčik a v prípade potreby zvonku bezpečne prerušiť tok vysokonapäťového prúdu vo vozidle.
Vysoko umiestnená Tornado línia a zvažujúca sa strecha zabezpečujú dobrú aerodynamiku
Vysoká pozícia Tornado línie oddeľuje robustnú spodnú časť karosérie od bočných okien a svojím rozsahom zdôrazňuje mohutnú a výraznú bočnú linku. Pod ňou sa nachádzajú rozšírené, výrazné, štvorcové podbehy kolies. Kolesá majú aerodynamické ráfiky a sú takmer celkom uzatvorené. Medzi podbehmi kolies, nad bočnými prahmi, sú ďalšie otvory pre výduch vzduchu, ktoré majú krycie mriežky. Slúžia aj ako stúpadlo pre nastupovanie do portálových dverí s protismerným otváraním. Týmito mriežkami je von odvádzaný teplý vzduch vznikajúci pri chladení vysokonapäťovej batérie. Plochá línia strechy sa smerom dozadu mierne zvažuje a prechádza do výrazného strešného spojlera, ktorý zabezpečuje výbornú aerodynamiku. Výrazným prvkom je trojuholníkový D-stĺpik zasahujúci do zadnej časti vozidla, ktorý má v spodnej časti nový nápis Škoda. Prednú časť vozidla a piate dvere zdobí osvetlený nápis Škoda. Matná metalická farba vo svetlom odtieni zelená Explorer podčiarkuje minimalistický vzhľad štúdie Vision 7S. Ide o vôbec prvé vozidlo Škoda s matnou farbou karosérie.
Interiér ponúka udržateľné materiály a ešte intuitívnejšie ovládanie
Ako je pre automobily značky Škoda typické, minimalistický interiér je priestranný a navodzuje pocit bezpečnosti, ktorý ešte viac umocňuje kombinácia svetlých a tmavých materiálov. Použité materiály neobsahujú kožu, väčšina z nich pochádza z udržateľných zdrojov a vďaka šikovným kombináciám materiálov sú aj veľmi odolné. Jedným z príkladov je podlaha štúdie Vision 7S, ktorá je vyrobená z recyklovaných kusov starých pneumatík. Udržateľné sú aj ozdobné prvky v interiéri. Tie sú natreté jemnou matnou kovovou vrstvou a šetria tak cenné prírodné zdroje. Použité látky sú vyrobené zo 100% recyklovaných polyesterových priadzí. Zvláštny dôraz bol kladený na ďalšie vylepšenie ovládania. Štruktúra menu ovládania funkcií vozidla a infotainmentu bola ešte viac zjednodušená. Veľmi intuitívne je ovládanie pomocou voľne stojacej centrálnej dotykovej obrazovky a tlačidiel s haptickou odozvou, ktorými sa ovládajú dôležité alebo často používané funkcie.
Dve konfigurácie interiéru pre jazdu a odpočinok
Vision 7S ponúka cestujúcim dve rôzne konfigurácie interiéru. Otočná centrálna dotyková obrazovka a posuvné ovládacie prvky poskytujú správnu atmosféru pre riadenie a odpočinok. V režime Jazda sú všetky ovládacie prvky v základnej polohe blízko šoféra a centrálny dotykový displej je otočený vertikálne. To všetko tak, aby bol v dosahu a aby bolo možné ľahko pracovať s informáciami. Režim Relax možno aktivovať pri nabíjaní alebo pri zastávke na odpočinok stlačením tlačidla v stredovej konzole. Pri tomto režime prichádza elegantným synchrónnym pohybom k premene interiéru. Volant a prístrojová doska sa posunú dopredu a ďalej od vodiča i spolujazdca, vďaka čomu sa vytvorí veľkorysý priestor. Sedadlo vodiča i spolujazdca sa otočí smerom dovnútra a sklopí sa dozadu, čo zabezpečuje viac pohodlia a rovnako tak aj voľný výhľad na centrálnu obrazovku pre cestujúcich na zadných sedadlách. Sedadlá v druhom rade sa takisto sklopia dozadu. Cestujúci tak môžu sedieť ešte pohodlnejšie a lepšie sledovať obrazovku, ktorá sa v tomto režime pre optimálne zobrazenie zábavného obsahu otočí do horizontálnej polohy.
Kompletná premena prirodzeného ovládania
Pri modeli Vision 7S tím Škoda Design od základov prepracoval rozhranie HMI, a to s dôrazom na vyvážený pomer medzi haptickým, teda manuálnym, a digitálnym ovládaním prostredníctvom obrazovky vozidla. Všetko bolo navrhnuté s cieľom zjednodušiť užívateľský zážitok. Ovládacie prvky sú intuitívne, takže šofér vždy ľahko nájde a použije funkciu, ktorú potrebuje. V režime Jazda má vodič k dispozícii pokročilý head-up displej s virtuálnou realitou, ktorý zobrazuje najdôležitejšie informácie o jazde. Ďalšie informácie poskytuje virtuálny kokpit.
Nový volant má dve masívne priečky na dvanástej a šiestej hodine. Nový nápis Škoda je umiestnený uprostred. Veniec volantu má sploštenú hornú a spodnú časť, čo zaručuje dobrý výhľad na virtuálny kokpit . Pre najdôležitejšie funkcie potrebné počas jazdy sú k dispozícii špeciálne rolovacie kolieska s haptickou odozvou, ktoré sú pre ľahkú orientáciu označené farebnými akcentmi v žiarivo oranžovej farbe. V režime Relax môže vodič prostredníctvom integrovaného touchpadu na spodnej priečke volantu ovládať aj zložitejšie funkcie.
Nová stredová konzola je vybavená šiestimi ďalšími tlačidlami, ktorými sa vodič dostane priamo do ponuky infotainmentu, telefónu, nastavení vozidla, navigácie a aplikácií. Šieste tlačidlo môže byť priradené samotným užívateľom. Pod nimi sú tri veľké otočné ovládače, pričom dva krajné sú určené pre ovládanie klimatizácie, prostredný ovláda obsah obrazovky, možno ním približovať mapu navigácie či prechádzať zoznamy a podobne. Pod nimi sú dve tlačidlá slúžiace na prepínanie medzi režimami Jazda a Relax, ako aj rolovacie koliesko vyhradené pre ovládanie hlasitosti. Rovnako ako ovládacie prvky na volante sú v záujme jednoduchšej orientácie farebnými akcentami v žiarivo oranžovej farbe označené aj tlačidlá a ovládače.