Na vývoji novej firemnej identity sa pod vedením marketingového oddelenia podieľali zamestnanci
naprieč celou spoločnosťou. Okrem toho sa 2 200 respondentov zo šiestich kľúčových trhov – Českej
republiky, Nemecka, Talianska, Nórska, Indie a Izraela – vyjadrilo k vybraným návrhom z celkovo 165
verzií loga, aby spoločne definovali jeho budúcu podobu.
Martin Jahn, člen predstavenstva spoločnosti Škoda Auto za oblasť predaja a marketingu, hovorí:
„S našou novou firemnou identitou posúvame vzhľad celej značky na vyššiu úroveň. Vyvíja sa nielen
naše produktové portfólio, ale vyvíjajú sa aj naši zákazníci. My to vnímame ako ideálnu príležitosť na
to, aby sme značku prispôsobili desaťročiu transformácie a jej vzhľad upravili potrebám
a očakávaniam zákazníkov. Naša nová korporátna identita podčiarkuje moderný a osobitý dizajn
a jasne ukazuje náš prístup, ktorý je v prvom rade digitálny.“
Nový nápis ŠKODA bude používaný omnoho častejšie
V marketingovej komunikácii sa v porovnaní s firemným logom bude klásť výrazne väčší dôraz na
nápis ŠKODA. Nová štylizácia okrem toho využíva celkom inú typografiu, ktorá pracuje so symetriou
a kombináciou oblých tvarov s hranami. Najväčšiu výzvu podľa očakávaní predstavovala integrácia
mäkčeňa, ktorý reprezentuje dôležitú súčasť českého historického dedičstva značky Škoda. Mäkčeň
nad písmenom S je po novom integrovaný do prvého písmena. Z prieskumu vyplynulo, že práve
typografické logo je vhodnejšie z pohľadu rozpoznateľnosti a identifikácie.
Nové logo: Dôraz na digitálnu komunikáciu
Zmenou, aj keď nie tak zásadnou ako v prípade typografického loga, prešiel aj symbol okrídleného
šípu. Na prvý pohľad je viditeľné jeho zjednodušenie. Po novom bude logo značky Škoda vykreslené
bez plastickej 3D grafiky. Automobilka tak reaguje na posun k ešte silnejšej digitalizácii komunikácie.
Jednoduchšie dvojrozmerné logo je omnoho pôsobivejšie hlavne na mobilných zariadeniach
a flexibilnejšie ho možno integrovať do rôznych formátov.
Nová korporátna identita: Farby symbolizujúce elektromobilitu a udržateľnosť
Vo farebnom prevedení bude Škoda Auto po novom používať dva rôzne odtiene zelenej:
smaragdovú a elektricky zelenú. V prieskumoch si ich mnohí respondenti spájali s ekológiou,
udržateľnosťou a elektromobilitou.
Nová firemná identita bude postupne zavádzaná na všetkých platformách – najskôr v informačných
a komunikačných materiáloch a od roku 2024 sa začne objavovať aj na novo uvádzaných modeloch.
Nový dizajn sa premietne do infotainmentu a ďalších prvkov vozidiel Škoda. Súčasťou modernizácie
budú aj dizajnové úpravy prevádzok autorizovaných partnerov.