Bol to človek, ktorému vďačíme za mnoho skvelých modelov z dielne Ferrari a Bugatti. Nicola Materazzi je určite jedným z ľudí, ktorí zmenili históriu automobilového priemyslu tým, že nám poskytli nezabudnuteľné, mimoriadne vzrušujúce modely, ktoré mal nejeden z nás vylepené na plagáte alebo na ploche počítača. Talian počas svojej kariéry pracoval na desiatkach pôsobivých projektov a za dva z nich zodpovedal osobne.
Materazziho kariéra začala v Lancii, kde pomáhal pri vývoji Flavie, Fulvie a Stratosu. Neskôr prešiel do motoršportovej divízie Lancie a Fiatu, potom ho angažovalo Ferrari. Jeho umenie ocenil aj samotný Enzo, ktorý mu zveril pozíciu vývoja turbodúchadla. Najprv v pretekárskych autách a potom v cestných modeloch značky.
V polovici 80. rokov bol povýšený na projektového manažéra modelu F40, ktorý je dodnes považovaný za jedno z najikonickejších Ferrari v histórii. So svojím debutom na trhu však Materazzi opustil Maranello a presťahoval sa do Bugatti.
Tam mu zverili dizajn monštra so štvornásobne plnenou V12. Hovorím o EB110. Materazzi bol tiež nápomocný pri vytváraní EB110 SS, ľahšej a ostrejšej verzie tohto ikonického stroja.
Až do konca svojej kariéry bol priamo spojený s týmto dizajnom, ktorý potom vyvinula spoločnosť Engineering Edonis. Toto je spoločnosť, ktorá po bankrote Bugatti vytvorila výrazne prepracovanú verziu EB110.
Talian odišiel šťastne do dôchodku v roku 2006 a venoval sa svojej druhej vášni, ktorou bola literatúra. Zanechal po sebe nielen skvelé autá, ale aj pôsobivú knižnicu diel vrátane zberateľských publikácií starých aj niekoľko sto rokov.
Zdroj a foto: Ferrari, DriveExperience, sfcriga.com