Aprilia SR GT 125 – Hocikedy hocikam

Aprilia SR GT 125 vás prinúti poriadne sa zamyslieť nad tým, či v teplých mesiacoch roka ešte potrebujete auto.

Atraktívnym športovým voľnočasovým dizajnom s puncom talianskeho šarmu sa to všetko len začína. Za zmienku stojí, že skúter využíva full LED technológiu a pri pohľade spredu zaujme centrálny diaľkový svetlomet, presne po vzore športových motocykloch značky. Dominantné jednoliate zadné koncové svetlo integruje aj smerovky. Páčia sa mi aj detaily, kde sa po pravej strane vôbec nesnažili zamaskovať chladič, doplnený na tej istej strane aj o mohutný výfuk. Celkovým postojom je skúter v premávke dominantný a od zeme podvozkovo trochu vyššie – 175 mm. Sedadlo je vysoko „rovných“ 799 mm, pričom ja, so svojimi 178 cm, dočiahnem na zem bez problémov, nižší ľudia či ľudia s kratšími nohami sa zeme budú dotýkať len špičkami.

Jazdu na tejto Aprilii zvládne aj úplný začiatočník a ani manipulácia či postavenie na centrálny stojan nevyžadujú veľa sily. Na bežné klopenie zákrut si trúfne amatér určite behom prvých pár kilometrov. Tento skúter však nie je naviazaný len na asfaltový mestský povrch. Tým, že patrí medzi tzv. Urban Adventure skútre, čo sú v podstate akési SUV medzi skútrami, tak ani poľné, prašné a šotolinové cesty mu nie sú cudzie a to aj vďaka univerzálnym pneumatikám či odpruženiu s dlhým zdvihom. Ani rýchlejšie presuny po panelovej ceste alebo mačacích hlavách zo mňa nevytriasli dušu, práve naopak, mašina sa cítila sebaisto a ja ako jazdec veľmi komfortne.

Pod sedadlom je už tradične skrytý odkladací priestor a má objem 25 litrov. Otvára sa tlačidlom pri spínacej skrinke, prípadne mechanicky, cez tiahlo skryté pod uzamykateľným tankovacím hrdlom. Do útrob zmestíte dosť, aj integrálnu prilbu, no mojej vyklápačke sa tam veľmi nechcelo a chýbalo jej pár potrebných milimetrov. Na rýchly nákup to však bohato stačí.

Pod plne digitálnym LCD displejom s dobrou prehľadnosťou s bielym písmom na čiernom podklade zobrazujúcom všetky dôležité údaje, ako sú vonkajšia teplota, priemerná rýchlosť či spotreba, sa po ľavej strane skrýva ešte jeden menší odkladací box s USB konektorom a priečinkom v podobe koľajničiek na mobil, ktoré držia mobil pevne. 6,5-palcový smartfón tam vkĺzne jednoducho, 6,8-palcový už bol relatívne na tesno, a spojiť ho cez USB konektor sa mi už nepodarilo. Nepozdávala sa mi však medzera pri pántoch, domnievam sa, že do tohto boxu bude cez dieru prúdiť prach a možno aj vlhkosť.

Čo  treba uznať

  • Veľmi dobrá ovládateľnosť.

Čo nám chýbalo

  • Trošku širší odkladací priestor, aby sa zmestila aj vyklápacia prilba.

Čo nás prekvapilo

  • Veľmi jednoduchá manipulácia.

Aprilia Tuono V4 – Oktánové orgie

Aprilia SR GT 125  

Cena (základ/test)                                          3 999/3 999 €

Záruka                                                           2 roky bez obmedzenia km

Motor

  • Kvapalinou chladený jednovalec/4V, zdvihový objem valcov 125 cm3, max. výkon 11 kW (15 k) pri 8 750 ot.min-1, max. krútiaci moment 12 Nm pri 6 500 ot.min-1. Emisie CO2 60 g/km.

Jazdné výkony

  • Pohotovostná hmotnosť 144 kg, vmax= 99 km/h, spotreba výrobca/test 2,0/2,8 l/100 km.
Aprilia SR GT 125fotorecenziaskútertest
Komentáre (0)
Pridať komentár