Nikdy predtým nezašiel sériovo vyrábaný elektromobil na severnom okruhu Nürburgringu rýchlejšie kolo. Vývojový jazdec Lars Kern dosiahol s vozidlom Porsche Taycan Turbo S čas 7 minút a 33 s.
Športový sedan vybavili novým výkonovým kitom a systémom Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC). Okrem nutného ochranného rámu a pretekárskych sedadiel je v úplne sériovom stave a vážil ako štandardný Taycan Turbo S. Po notárskom overení rekordného času na 20,8 km dlhom okruhu v regióne Eifel a overení od TÜV Rheinland, že rekordní automobil je štandardným modelom z výroby, mohli nové maximu potvrdiť.
Výkonnostný set Tequipment obsahuje 21-palcové kolesá v designe RS-Spyder so športovými pneumatikami Pirelli P Zero Corsa s cestnou homologizáciou, ktoré sú teraz k dispozícii pre model Taycan. Ich zmes je podobná ako v prípade súťažných plášťov. Ďalším prvkom výkonnostného kitu je aktualizácia softvéru Porsche 4D Chassis Control tak, aby fungovala v súlade so športovými pneumatikami. Systém analyzuje a synchronizuje všetky podvozkové systémy Taycanu v reálnom čase.
„V minulosti sa do času 7:33 dostali len čistokrvné superšportové vozidlá,“ tvrdí Kern: „Vďaka novému výkonnostnému setu som bol schopný zatlačiť ešte tvrdšie a auto bolo ešte presnejšie a akčnejšie. Výkonnostný set je k dispozícii s programom Porsche Tequipment. V súčasnosti ho možno dostať len v Nemecku a výhradne pre športový sedan Taycan Turbo S modelového roku 2023. Výroba týchto vozidiel začala koncom júla 2022 pričom sa očakáva, že samotná výkonová rada bude k dispozícii od konca tohto roka.
Plán je taký, že upgrade bude prevedený v dielňach Porsche v Zuffenhausene, pričom cena sady Performance vrátane dopravy je 13.377 eur. Záruka výrobcu na model Taycan nie je setom ovplyvnená. Športové pneumatiky sú primárne určené pre jazdu po súťažnom okruhu. Klienti sa preto môžu kedykoľvek vrátiť ku štandardným cestným pneumatikám a nebude nutné kvôli tomu obnovovať pôvodný softvér podvozku.
„Sme nadšení, že rekord elektromobilov na Nürburgringu je späť v rukách Porsche,“ reagoval Kevin Giek, viceprezident modelového radu Taycan. „Tento čas na kolo ukazuje nielen to, aký veľký potenciál sa skrýva v našom výkonnostnom sete, ale znovu potvrdzuje športové gény Porsche Taycan.“ Kľúčovým faktorom úspechu bol tiež značný výkon modelu Turbo S, dosahujúci až 460 kW, ktorý je možné s aktívnym systémom Launch Control z kľudného stavu krátkodobo zvýšiť až na 560 kW.
-jj-, zdroj a foto: Porsche