Modelový rok 2022 má nové prednosti. V podstate kopíruje hlavné zmeny skôr testovaného modelu CB500X. Zbehlejší vedia, že v Honde sa zamerali prevažne na drobnôstky. V konečnom dôsledku však práve tieto maličkosti motorku posunuli ďalej, vďaka nim je ešte o trochu viac komunikatívnejšia, zábavnejšia a čo je hlavné, tak aj bezpečnejšia.
Pre mladého aj babu…
Modelový ročník 2022 už pohľadom rozpoznáte predovšetkým vďaka novým hliníkovým diskom, ktoré majú ypsilonové lúče. Motorka má aj vyspelejšie brzdy, po novom sú vpredu dva kotúče, každý s priemerom 296 mm a každý pracuje so štvorpiestikovými radiálnymi strmeňmi Nissin. V Honde sa pohrali aj s ťažiskom, ktoré sa pokúsili posunúť čo najviac dopredu, aby zabezpečili lepšiu priľnavosť prednej pneumatiky. Mierne modifikovaný a hlavne o pár gramov ľahší je aj chladič motora. Reformou na tlmení je inverzná 41 mm vidlica Showa SFF-BP, ďalšou je ľahšie a zároveň tuhšie výkyvné rameno, ktoré sa stará o lepšiu a istejšiu ovládateľnosť v zákrutách. Nové rameno si vyžiadalo aj mierne prenastavenie zadného tlmiča.
Honda vie…
… že je to motorka prevažne pre začiatočníkov, ktorí budú postupne jazdiť rýchlejšie, ostrejšie a skúšať klopiť hlbšie a hlbšie. S pollitrom naozaj nie je problém posúvať svoje limity každý deň. Dodám, keď ju chcete na učenie, tak tento kompromis pred vstupom do sveta veľkých motoriek nikdy neoľutujete. Som veľmi prekvapený, ako v kombinácii s mäkším sedadlom môže byť aj tento streetfighter príjemný na dlhšie výlety. Popravde, čakal som väčšieho kostitrasa.
Hlavným benefitom celej motorky je jej nízka hmotnosť 189 kg. Naozaj sa netreba báť ani obyčajnej každodennej manipulácie, z ktorej má kvantum začiatočníkov trochu strach. Pohybuje sa s ňou aj vďaka dobrému ťažisku ako s pierkom. Boj s motorkou, či už pri parkovaní, pomalom posúvaní sa, šibrinkovaní medzi autami, či v zákrute tu zaručene nehrozí!
Vie čarovať
Malý motor doslova srší energiou. Mňa osobne práve od prvého okamihu zaujal tým, ako sa mu chce ísť aj s tým málom, čo dostal do vienka. V meste ho pokojne korunujem za malého kráľa svojej triedy. Naozaj sa chce predierať premávkou. Ochotne progresívne zrýchľuje a trhanie mu je úplne cudzie. Ide plynulo, až pokiaľ na displeji nezačne blikať indikátor preradenia. Výkonový deficit v meste, na kľukatých cestách či serpentínach jazdec začiatočník hľadá len márne. Novinkou je tiež antihoppingová spojka, ktorá pri podraďovaní eliminuje podkĺznutie zadného kolesa. Táto drobnosť dokáže krásne zachrániť situáciu, na ktorú nemusí byť nováčik vôbec pripravený.
Môj verdikt?
Honda CB500F ma enormne bavila od začiatku do konca. Táto motorka je jasným dôkazom toho, že aj malý motor v spolupráci s vynikajúcim ťažiskom a podvozkom môže dávať ochotne a ústretovo zábavu a pocity jedinečnej eufórie všetkým a všade. Doslova platí, že aj s malým gašparkom sa dá hrať veľké divadlo.
Čo treba uznať
- Extrémne ľahká manipulácia.
Čo nám chýbalo
- O piaď širšie riadidlá.
Čo nás prekvapilo
- Prítomný indikátor preradenia.
Honda CB500F
Cena (základ/test) 6 090/6 090 €
Záruka 2 roky bez obmedzenia km
Motor
- Kvapalinou chladený R2/8V, zdvihový objem valcov 471 cm3, max. výkon 35 kW (47,6 k) pri 8 600 ot.min-1, max. krútiaci moment 43 Nm pri 6 500 ot.min-1. Emisie CO2 80 g/km.
Jazdné výkony
- Pohotovostná hmotnosť 189 kg, vmax= 176 km/h, spotreba výrobca/test 3,5/3,4 l/100 km.
Výkrik: V Honde čarovali s číslami, najmä s hmotnosťou a ťažiskom!