Jazdenka: Hyundai Elantra 1,6i GLS Style – Risk je zisk?

Hyundai Elantra piatej generácie zaujme dizajnom i cenou. No je kúpa staršieho kórejského auta rizikom?

Na test jazdeného auta sme si tentoraz vybrali sedan Hyundai Elantra z roku 2013 a s počtom najazdených kilometrov iba necelých 115-tisíc. Jednak preto, že sa tento model na našich cestách až tak často nevyskytuje a tiež preto, že ponúka zaujímavý pomer ceny k hodnote.

Elantra nás už na prvý pohľad zaujala svojím dizajnom, ktorý je príťažlivejší než u väčšiny dobových konkurentov. Hoci dnes sa klasickým štvordverovým sedanom v predaji až tak nedarí, stále majú svoju cieľovku. Pri pohľade na auto zvonku sme si všimli viaceré miesta so slabšou protikoróznou ochranou, najmä v oblasti prahov a blatníkov, kde často odskakujú kamienky. Zatiaľ nič, čo by sa nedalo rýchlo a lacno vyriešiť, no treba si na to dať pri kúpe pozor.

Veď tomu nič nechýba

V interiéri začneme priestrannosťou, ktorú ponúka auto s rázvorom osí kolies dlhým 2 700 mm. Vpredu je priestorová ponuka štedrá, vzadu môžu mať vyšší pasažieri pre kolmejší sklon strechy problém s miestom nad hlavou, ale na kolená je ho dostatok. Auto, ktoré sa u nás predávalo v jedinej výbave Style, ponúka množstvo komfortných a bezpečnostných prvkov vrátane ESP, tempomatu, automatickej klimatizácie či vyhrievania predných sedadiel.

Keďže Elantra už ako nová patrila do skupiny cenovo dostupných áut, na viacerých miestach cítiť, že sa šetrilo. Prejavuje sa to napríklad tvrdými plastmi náchylnými na známky opotrebovania, jednoduchým stredovým displejom, ktorý nezobrazuje názov rádia, alebo tým, že automatické sťahovanie okna má k dispozícii len vodič. Pomer ceny k výbave, aj keď bez špičkových technológií, je však príkladný.

Vyzerá dynamicky, jazdí skôr ležérne

Na ceste sa Elantra správa príjemne, má komfortný podvozok, ktorý však nie je stavaný na vysoké rýchlosti. V zákrutách cítiť  výraznejšie náklony a jednoduchá zadná náprava je od určitej hranice pomerne nervózna. Chválime použitie kotúčových bŕzd aj vzadu, ale trochu nám prekážali gumené reakcie volantu okolo stredovej polohy. Jediný motor v ponuke, 1,6-litrový atmosférický benzínový štvorvalec s variabilným manažmentom ventilov a priamym vstrekovaním paliva, patrí k tým rozvážnejším.

Ak od neho chcete dynamiku, treba ho vytáčať, dobrou správou je, že sa rád nechá. Motor má výbornú spotrebu, pokojne sa s ním dá jazdiť za šesť litrov. Kombinovaný môže byť s manuálom aj s automatom, používatelia zo skúseností odporúčajú manuál, automat zvykol byť často poruchový. Z hľadiska každodenného používania je chybou, že autu chýba vonkajšie tlačidlo na veku kufra a tiež, že pánty (ramená) výrazne zasahujú do priestoru. Čo sa týka najčastejších nedostatkov, tak pri Elantre si treba dať pozor na stav ložísk predných kolies, tesnenie zadného kľukového hriadeľa či vzpery tlmičov. Ako je to pri všetkých ojazdených autách, zachovaný kus bude rozhodne dobrou kúpou, keď za málo peňazí dostanete veľa muziky. Nami testované auto je takou voľbou. Nájsť a vyskúšať si ho môžete v autobazári Cambelová v Bratislave.

Náhradné dielce* (€ s DPH, približné ceny)
Predný brzdový kotúč 40
Zadný brzdový kotúč 30
Tlmič pérovania – predná náprava 115
Ložisko kolesa – opravná súprava 25 – 30
Spojková súprava 100 – 150
Zapaľovacia cievka 25
Čelné sklo 250
Predný nárazník 130

 

Hyundai Elantra 1.6i GLS Style   

Cena: nového vozidla / súčasná cena           15 990 / 7 499 €

Motor:

  • atmosférický zážihový R4/16 V, zdvihový objem valcov 1 597 cm3, max. výkon 97 kW (132 k) pri 6 300 ot.min-1, max. krútiaci moment 158 Nm pri 4 580 ot.min-1, emisie CO2: 150 g/km

Jazdné výkony a spotreba:

  • 0-100 km/h za 10,7 s, vmax=200 km/h, spotreba NEDC / test 6,4 / 6,3 l/100 km.

 

Ceny* (€)
2015 14 000
2018 10 000
2020 8 000
*ceny sú orientačné a závisia od výbavy a počtu najazdených km
fotoHyundai Elantra 1.6i GLS Stylerecenziaskusenostitest
Komentáre (0)
Pridať komentár