Retro-športiak Pagani Huayra Codalunga je zrealizovaný projekt dvoch majetných zákazníkov a oddelenia Grandi Complicazioni. Cena predĺženého variantu obľúbeného modelu, z ktorého sa vyrobilo len päť kusov, je 7 miliónov eur.
Upokojte sa! Všetkých päť exemplárov vyrobených v talianskom Atelieri v mestečku San Cesario Sul Panar už má svojich majiteľov. Limitovaná edícia špeciálne upraveného a predĺženého modelu Huayra Codalunga čerpala inšpiráciu v 60. rokoch minulého storočia. Čisté línie, elegantné tvary a ladné krivky. To všetko je výsledkom spolupráce so spomínanou divíziou Grandi Complicazioni, ktorá sa špecializuje na jednorazové a limitované modely. Predĺžený model Pagani Huayra je hladší a jednoduchší než kupé.
Noví majitelia si môžu vybrať medzi matným a polomatným lakom. Práca na vývoji a výrobe trvala niekoľko rokov, samotná globálna homologizácia si vyžiadala 2 roky. „V roku 2018 požiadali dvaja nadšení zberatelia značky Pagani Horacia o výrobu dlho-chvostovej verzie modelu Pagani Huayra Coupé. Hlavnou myšlienkou bolo vytvoriť elegantné hyperauto s čistým a uhladeným designom. Teda model, ktorý by sa cítil ako doma na cestách, tak aj pri vystavovaní na medzinárodných akciách Concours,“ uvádza na svojom oficiálnom webovom portáli talianska automobilka.
Model Huayra Codalunga je dlhší o 36 cm oproti svojmu základu, ktorým je spomínaná verzia kupé. Pod kapotou sa však nezmenilo takmer nič. K dispozícii zostáva preplňovaný dvanásťvalec s výkonom 851 koní a krútiacim momentom 1100 Nm. Čerstvý retro-športiak však dostal nový predĺžený titánový výfuk s keramickým poťahom. Nielen elegantný difúzor, ale aj rovnaké poťahy starých pretekárskych vozidiel sú jasným odkazom staré časy. Výfukový systém váži len 4,4 kg a obecne je doménou auta ľahkosť, takže celkovo má hmotnosť iba 1280 kg.
Aj po stránke farieb a materiálov sa dizajnéri snažili vozidlo priblížiť k modelom zo 60. rokov minulého storočia. „Urobili sme Codalungu dlhšiu a hladšiu. Ako keby bola uhladená a vytvorená vetrom, ktorý navrhol linky ešte elegantnejšie, než má kupé. Nechali sme sa inšpirovať ‘dlhými chvostmi´ zo 60. rokov. Tieto modeli súťažili na vytrvalostných pretekoch 24 h v Le Mans a mali veľmi čisté línie,“ okomentoval dizajnový jazyk svojej novinky zakladateľ automobilky Horacio Pagani.
Okrem nového modelu Pagani Huayra Codalunga sa na nedávnom Festivale rýchlosti v anglickom Goodwoode, v grófstve West Sussex, predstavili aj ďalšie atraktívne novinky z ateliéru v San Cesario Sul Panar. Huayra BC Coupé je vybavená balíkom „Tempesta“, ktorý zahŕňa sériu vylepšení a riešení zameraných na uvoľnenie a potvrdenie čisto pretekárskeho DNA. Do tejto kategórie patrí aj predný splitter so samostatným prívodom vzduchu, zadný spojler s integrovanou stredovou lamelou, či šesť-rúrkový výfukový systém a systém odpruženia.
Modernizácia zahŕňa aj výrazné vylepšenia hnacieho ústrojenstva, ktoré ťaží z výrazného zvýšenia výkonu na dosiahnutie 827 HP (618 kW) a krútiaceho momentu 1 100 Nm. Sofistikovane pôsobia vylepšenia úrovne pohodlia pomocou inovatívneho režimu jazdy Soft a vzhľad s novými možnosťami vnútornej a vonkajšej konfigurácie. Na tradičnom Festivale rýchlosti v Goodwode pútali v stánku Pagani Automobili značnú pozornosť aj legendárny model Zonda Revolucion a úplne nová Zonda Revo Barchetta.
Jedinečný automobil, ktorý navrhol Horacio Pagani, aby vzrušil a prinútil ľudí snívať od chvíle, keď sa naň prvýkrát pozreli. Názov nám prezrádza, že za krásou a eleganciou inšpirovanou legálnym modelom Zonda HP Barchetta sa skrýva rebelský duch a sila výkonu, ktorá sa vyrovná Zonda Revolucion. Atmosférický motor V12 Mercedes-AMG poskytuje výkon až 789 k (588 kW) a krútiaci moment 750 Nm. Pri zvyšovaní otáčok vydáva titánový výfuk s keramickým povrchom vzrušujúce “brumendo”. Vlastne nie, je to brutálny hukot!
-jj-, zdroj, foto a video: Pagani