Civic Type R, ktorý bude v Európe dostupný od začiatku roku 2023, už stanovuje nové referenčné hodnoty a nedávno na okruhu Suzuka v Japonsku prekonal rekord okruhu pre vozidlá s pohonom predných kolies. V rámci jeho vývoja inžinieri Hondy doladili každý aspekt nového modelu, vrátane konštrukčných vylepšení, ktoré zlepšujú aerodynamický výkon. Ľahké komponenty a prepracovanie hnacieho ústrojenstva vytvorili najcitlivejší a najvýkonnejší Type R vôbec.
Na zvýraznenie už aj tak elegantnej a športovej siluety je Type R nižší a širší, s blatníkmi, ktoré sa tiahnu nad ľahkými 19-palcovými matnými čiernymi zliatinovými kolesami obutými do špeciálnych pneumatík Michelin Pilot Sport 4S. Počas vývoja inžinieri Hondy pracovali na koncepte vytvárania „Ultimate Sports 2.0“: čo je dokonalé vyjadrenie vysokovýkonného automobilu s motorom vpredu a pohonom predných kolies. Dizajn exteriéru teraz sprostredkúva pocit jednoty s nádherne integrovanými dizajnovými prvkami, ako sú zadný panel a zadné dvere, ktoré boli vyvinuté výhradne pre Type R a prinášajú vylepšené aerodynamické benefity. Veľká spodná mriežka predného nárazníka maximalizuje prúdenie vzduchu k motoru a unisono spolupracuje s novou subtílnou kapotou, ktorá je teraz vybavená vetracím otvorom, čo opäť maximalizuje prúdenie vzduchu okolo prednej časti. Medzi ďalšie konštrukčné detaily, ktoré pomáhajú maximalizovať generovaný prítlak, patria spojlery bočných prahov za prednými kolesami a nový väčší zadný difúzor, ktorý je integrovaný priamo do podlahy – sám je tvarovaný tak, aby fungoval v súznení s karosériou nad ním. Dramatický nový dizajn „plávajúceho“ spojlera ďalej prispieva k vytváraniu prítlaku, bol naklonený dozadu, aby sa eliminoval odpor vzduchu. Zadné krídlo, podporené novými hliníkovými odlievanými držiakmi, je posadené nižšie, ale je širšie ako pri predchádzajúcom modeli, čo zvýrazňuje novú elegantnú líniu strechy a širší postoj.
V ponuke výberu povrchovej úpravy je historická biela Championship White, ktorú uctievajú nadšenci modelu Honda Type R, ďalej štandardne farby Rallye Red, Racing Blue Pearl, Crystal Black a Sonic Grey.
Interiér nového modelu je venovaný zvyšovaniu radosti z jazdy a zvyšovaniu úrovne koncentrácie. Zachováva si vysokú úroveň pohodlia, praktickosti a kultivovanosti, aké možno nájsť v úplne novom modeli Civic e:HEV, vylepšený je emotívnymi detailmi a prvkami zameranými na výkon, ako je napríklad ikonická klasická červená lišta Type R. Pohlcujúci kokpit je navrhnutý tak, aby podporoval intenzívne jazdné zážitky: vodič sedí nižšie ako predtým, s lepším výhľadom ponad prednú kapotu, sú minimalizované mŕtve uhly a zredukované zrkadliace prvky. Ľahké predné športové sedadlá s čalúnením so semišovým efektom ponúkajú výnimočnú oporu na držanie tela vodiča, čo zabezpečuje pohodlie a manévrovateľnosť na trati a počas dlhých jázd. Vodiči môžu plynule prepínať medzi šiestimi predvolenými nastaveniami výkonu, pričom si môžu vybrať rôzne režimy motora, riadenia, odpruženia a zvuku motora. Okrem režimov Comfort, Sport a +R bol zavedený nový režim „Individual Model“, ktorý umožňuje prispôsobenie zážitku z jazdy. Výkonný dátový záznamník Honda LogR sa vracia v značne aktualizovanom formáte pre túto generáciu Type R a teraz kombinuje údaje o výkone zhromaždené senzormi v aute s aplikáciou pre smartfóny, takže pomáha vodičom monitorovať a zaznamenávať rôzne metriky v reálnom čase. Medzi kľúčové funkcie patria stopky na zaznamenávanie časov okruhu, kruhový 3D pohyb trenia pneumatík, ktorý zobrazuje maximálnu silu pneumatiky, ktorú môže vozidlo dosiahnuť, inovatívna funkcia hodnotenia, ktorá pomáha vodičom zlepšovať svoje zručnosti na trati a oveľa viac interagovať s vodičmi a podporovať bezpečné, presné a čoraz rýchlejšie kolá na trati.
Technické vylepšenia zamerané na výkon
Civic Type R je známy svojimi výkonnými, veľmi citlivými a vysokootáčkovými motormi. Nový model stavia na oceňovanom základe svojho predchodcu – ešte ďalej rozvíja známy motor 17YM Type-R, aby poskytoval v histórii modelu najrýchlejšiu, maximálne návykovú, no zároveň bezpečnú a uspokojujúcu jazdu. Zmeny sú postupné a bolo prepracované turbodúchadlo, ktoré teraz obsahuje kompaktný kryt na zlepšenie celkovej účinnosti jednotky. Samotná turbína má optimalizovaný počet lopatiek aj tvar, čo zvyšuje výkon a zlepšuje prúdenie vzduchu cez turbo. Výsledkom je najsilnejší preplňovaný motor VTEC v modeli Type R.Prepracovaný, vysoko účinný výfukový systém pracuje v spojení s vyššie uvedenými prvkami s cieľom zlepšiť pomer výkonu a hmotnosti, krútiaci moment a maximálnu rýchlosť predchádzajúcej generácie Type R a urobiť z modelu 2023 Civic Type R jedno z najvýkonnejších áut na liter vo svojej triede. Optimalizovaná verzia šesťstupňovej manuálnej prevodovky, ktorá pomohla predchádzajúcej generácii nadchnúť fanúšikov na celom svete, pomáha vodičom cítiť prepojenie s autom. Prepracovaný systém prispôsobovania otáčok s automatickým medziplynom zaisťuje dokonale spárované prispôsobenie otáčok pri radení nižších prevodových stupňov, čo pomáha vyváženiu vozidlo pri nájazde do zákruty. Prevodovka s vysokou pevnosťou získala extrémne tuhý mechanizmus radenia a usporiadané radiace kulisy na bezpečné a veľmi presné radenie. Vylepšený brzdový systém Brembo zachováva dvojdielne kotúče z predchádzajúcej generácie pre lepší pocit a dlhú životnosť. Nové auto sa vyznačuje vylepšenou reguláciou teploty a vzduchovým chladením prostredníctvom modernizovaného chladiča, čo zaisťuje trvalý a optimálny výkon pri náročnom užívaní. Nový dizajn trojitého výfuku s vylepšenou moduláciou zvuku zlepšuje sluchový vnem a ešte viac posilňuje spojenie vodiča s autom.
Úplne nová Honda Civic Type R sa začne predávať budúci rok, pričom zákazníkom v Európe budú prvé kusy dodané začiatkom roka 2023.