Morgan Super 3: Zábava na troch kolesách

Motor je spojený s manuálnou päťstupňovou prevodovkou od automobilky Mazda.

Automobilka Morgan, ktorá už od roku 1909 píše zaujímavé kapitoly zo sveta motorizmu, predstavila novú trojkolku Super 3. Pod kapotou nájdete atmosférický trojvalec Ford Dragon v kombinácii s prevodovkou Mazda MX-5.

Britský špecialista na malosériovú výrobu športových automobilov prichádza na scénu s vozidlom s dvoma kolesami vpredu a jedným vzadu. Dvojmiestny športiak s prívlastkom najkonfigurovateľnejší model značky, nemá strechu a k dispozícii je klasický spaľovací agregát. V porovnaní s doterajšími variantmi trojkoliek prináša Morgan Super 3 niekoľko zásadných zmien, čo platí napríklad pre design.

Dizajnový jazyk nezaprie inšpiráciu v ére prúdových motorov, konkrétne teda v 50. rokoch minulého storočia, keď sa nielen v USA koketovalo s novými možnosťami civilnej prepravy. Design vozidla vznikal na čistom papieri a vizuálne sa odlišuje od doterajšej ponuky ostrovnej značky. Každý detail by pritom mal mať svoj technický význam. To platí napríklad pre čierne lakovaný odlievaný hliníkový rám v prednej časti, v ktorom je uchytený motor aj predné zavesenie.

Podvozok potom zaujme napríklad dlhými tyčami riadenia alebo brzdami posunutými čo najďalej od vozidla, čo by malo mať pozitívny vplyv na komfort a predovšetkým na ovládateľnosť. Predná časť si však uchováva jasné tvary, typické pre značku Morgan. To platí napríklad pre dvojicu svetlometov alebo lakované blatníky. V nich sú ukryté 20-palcové kolesá Morgan, ktorých dizajn je inšpirovaný pretekmi z minulého storočia na soľných pláňach.

Kolesá sú obuté do špeciálnych pneumatík Avon, ktoré majú retro design aj vzorku, jedná sa však o modernú pneumatiku. „Je to mechanické spojenie s vašim strojom a vystavenie sa vášmu okoliu. Pohľady, zvuky, vône a vibrácie. S každou jazdou sa vaše zmysly zostrujú, pretože ste nútení zostať prítomní a sústredení. To je motorizmus, to je Super 3,“ uvádza britská automobilka, ktorá nedávno obnovila trojkolesové modely po viac ako polstoročnej pauze. Morgan už tradične patrí k najúspešnejším značkám, ktoré takéto vozidlá vyrábajú.

Základom karosérie Morgan Super 3  je hliníkový modulárny monokok, ktorý by mal ponúknuť vysokú tuhosť, kompaktnú stavbu a nízku hmotnosť. Karoséria má jednoducho elegantné tvary, ktoré odpovedajú designovej inšpirácii z paťdesiatych rokov. Vpredu zaujmú decentné otvory, ktoré nasávajú vzduch k motoru. Na bokoch potom špeciálne zámočky, ktoré sú súčasťou unikátneho nosného systému.

Tento nosný systém umožní pripnúť na bok vozidla napríklad improvizovaný nosič batožiny, alebo špeciálne vyvinuté batohy, tašky a kufre. Systém tiež umožní pripnúť držiak GoPro kamery, držiak mobilného telefónu alebo ponúkne vôbec po prvý raz možnosť mať v Morgane držiak nápojov. Ide tak o Morgan, ktorý sa dá najviac upravovať a konfigurovať v histórii značky. Ďalší robustný držiak je potom na zadnej časti vozidla.

Otvorená kabína ponúkne jednoduchú, ale modernú koncepciu. Sedadlá môžu byť čalúnené sedlovou kožou, ktorá dobre odoláva vode aj UV žiareniu, nechýbajú USB konektory. Prvýkrát vôbec je vozidlo značky Morgan osadené digitálnymi budíkmi, lemovanými kovovými rámčekmi. Celý interiér má navyše IP certifikáciu, takže odolá daždi na cestách. Zaujímavosťou môže byť fakt, že sa v kabíne objavuje absolútne minimum plastov.

Britská automobilka vsadila predovšetkým na prémiové materiály, ktoré budú vyžarovať kvalitu. Zaujímavosťou je potom maličký displej špeciálnej navigácie za volantom, ktorý má byť ideálnym kompromisom medzi klasickou navigáciou a mapou. Ako sme už v perexe uviedli, Morgan Super 3 poháňa atmosférický 1,5-litrový trojvalec Ford Dragon, ktorý ponúkne najvyšší výkon 87 kW pri 6500 otáčkach a najvyšší krútiaci moment 150 Nm.

Motor je spojený s manuálnou päťstupňovou prevodovkou od automobilky Mazda. Údajne sa jedná o ľahko prepracovanú prevodovku z ikonického modelu Mx-5, cez ktorú putuje výkon na zadné koleso. Malú trojkolku, ktorá meria 3581 mm na dĺžku, 1840 mm na šírku, 1132 mm na výšku a suchá váži 635 kg, rozhýbe trojvalec z pokoja na stovku za cca 7 s, pričom maximálna rýchlosť je stanovená na 210 km/h.

Cena novej trojkolky, vrátane dane, by mala vo Veľkej Británii štartovať na čiastke od 41.995 libier (49.300 eur). Na zákazníkov ale čaká ešte obrovská ponuka príplatkovej výbavy, vrátane lakov, nálepiek, čalúnenia interiéru, dekorov a obloženia, štýlov volantu, LED svetiel a prídavných svetiel, rôznych nosičov a ďalšieho príslušenstva. Konečná cena sa tak môže výrazne odlišovať od základnej verzie.

-jj-, zdroj, foto a video: Morgan

1909Ford DragonMazdaMazda 13B-REWMorganMorgan Super 3prevodovka MazdatrojkolkaTrojkolka Laurin & Klement LW
Komentáre (0)
Pridať komentár