Teramont X je spoločným dielom Volkswagenu a čínskeho koncernu SAIC, ktorý v Európe ponúka autá MG. SAIC však najdynamickejšie pôsobí na domácom trhu, kde okrem iných vyrába predstavené SUV. Technicky je založený na výrazne zväčšenej platforme MQB a je dlhý až 4 917 mm a široký 1 989 mm a rázvor má pôsobivých 2 980 mm. Rozmery sa Volkswagen nesnažil skrývať štylistickými trikmi. Práve naopak – línie sú masívne a ťažké a zároveň naozaj celkom atraktívne. Neprehliadnuteľná je napr. masívna maska chladiča, ktorá plynulo spája LED svetlomety.
To najzaujímavejšie však nájdeme pod kapotou. Hovoríme o 2,5-litrovom motore VR6, ktorý generuje výkon 300 koní. Štandardne je spojený so 7-stupňovou prevodovkou DSG a pohonom všetkých štyroch kolies. Samozrejmosťou je aj alternatíva v podobe osvedčeného 2.0 TSI v dvoch výkonových variantoch: 190 k a 220 k.
Teramont X nie je nič iné ako čínske vydanie Atlasu a podobne ako on nebude dostupný v Európe.