MG prichádza na Slovensko. A môže nahradiť niektoré bestsellery

Po vyše dvadsiatich rokoch sa MG vracia na Slovensko a v ponuke sú racionálnejšie modely s potenciálom byť úspešné aj na našom trhu.

Dnes je značka MG súčasťou koncernu SAIC, o ktorom ste zrejme nepočuli, no ide o najväčšiu čínsku a v podstate aj štátom vlastnenú automobilku s ročnou produkciou okolo 5.37 milióna automobilov. To je dostatok na to, aby ste aj v celosvetovom rebríčku dosiahli na ôsmu priečku a predbehli aj Stellantis, či Hyundai Motor Corporation. Expanzia do Európy je tak ďalšou kapitolou a napríklad na anglickom trhu sa znovu oživená automobilka MG už ročne predáva viac ako 30 tisíc automobilov a predaje stále stúpajú. Najmä preto, že napriek športovej tradícii sa „nové“ MG sústredí na SUV s najmodernejšou technikou, to znamená, že okrem klasických pohonných jednotiek ponúkajú aj plug-in hybridné modely. Na štart sa bude ponúkať dva modely: menší model MG ZS a väčší plug-in hybridný model MG EHS.

Najlacnejšie SUV na trhu

Ak hľadáte jedno z najlacnejších SUV, nehľadajte ďalej. Už onedlho sa ním stane MG ZS, ktoré sa bude dovážať s dvoma motormi. A poteším vás. Základný motor bude atmosférický štvorvalec, čo poteší všetkých, čo nenávidia turbomotory. Obchodná politika MG je veľmi prijateľná. Základné modely ZS Essential a Emotion sa budú kombinovať výlučne s motorom 1.5 DVVT. Tne ponúka maximálny výkon 76 kW (106 k) a kombinuje sa výlučne s päťstupňovou manuálnou prevodovkou a poskytovať budú skutočne bohatú základnú výbavu. Ak si vyberiete základ, neurobíte zle. Dostanete 6 airbagov, predné Bi-LED svetlomety, zadné parkovacie snímače, digitálnu klimatizáciu, tempomat, 10,1“ multimediálny systém s konektivitou Apple Carplay, Android Auto, Bluetooth handsfree, 17-palcové zliatinové disky kolies. To všetko ponúkne MG ZS 1.5 DVVT Essential za 16 990 eur. Lacnejšie SUV v danej kategórii nekúpite.

Verzia Emotion pridáva k daným prvkom aj hmlovky, 360° kameru s vtáčou perspektívou, sedadlá čalúnené syntetickou kožou, vpredu s vyhrievaním, elektrické nastavovanie vodičovho sedadla, digitálny prístrojový panel, navigáciu a audiosystém s priestorovým zvukom. To všetko dostanete za 18 390 eur.

Stupne Elegance a Exclusive dostanete za 19 790 eur a v kombinácii s trojvalcovým motorom 1.0 TGI s maximálnym výkonom 82 kW (111 k). V tomto prípade dostanete panoramatické strešné okno, 6-stupňovú prevodovku, bezkľúčový ovládanie centrálneho zamykania a štartovanie motora tlačidlom START/STOP. Mimochodom, stále sa bavíme o najlacnejšom SUV na trhu. Áno, o toľko stúpli ceny áut za posledný rok a pol. Najvyššie vybavenie nesie označenie Exclusive a k vyššie vymenovaným si môžete prirátať aj 6 stupňovú automatickú prevodovku a elektrickú parkovaciu brzdu s funkciou Auto Hold, bezkľúčový prístup a štartovanie je samozrejmosťou. Mimochodom v cenníku nájdete cenu 21 190 eur to sa však bavíme o maximálnej výbave, viac si v podstate nemôžete ani priplatiť. Veľkostne sa model ZS zaraďuje medzi SEAT Aronu a Atecu aby ste si vedeli urobiť predstavu. V tomto zrkadle je cena ešte atraktívnejšia. Záruka je 7 rokov a 150 tisíc kilometrov, tá istá dĺžka záruky platí aj proti prehrdzaveniu karosérie.

Plug-in v akcii

Cenová atraktivita sa týka aj plug-in hybridného modelu s označením MG EHS. Ten ponúka kombináciu klasického spaľovacieho motora 1.5 T s maximálnym výkonom 119 kW (162 k) a 250 Nm maximálneho krútiaceho momentu s elektromotorom s maximálnym výkonom 90 kW (122 k) a 230 Nm. Systémový výkon oboch motorv je rovných 190 kW (258 k) a maximálny krútiaci moment je 370 Nm. To znamená, že z 0 na 100 km/h zrýchli toto auto za 6,9 sekundy, maximálna rýchlosť je obmedzená na 190 km/h.

Unikátnym technickým riešením je 10-stupňová automatická prevodovka, pričom 4 prevody sú určené pre elektromotor a 6 rýchlostí má k dispozícii spaľovací motor. Prevodovka je v podstate robotizovaná manuálna prevodovka, ktorá by omeškanie výkonu pri preradení mala vykrývať elektromotorom. To by malo prispieť k efektívnemu využívaniu elektrickej energie batérie. Tá ma kapacitu slušných 16,6 kWh, takže udávaný dojazd 52 kilometrov v režime WLTP je reálny. Dobitie batérie trvá 4,5 hodiny zo 400 Voltovej siete pri výkone 3,7 kW. Kombinovaná spotreba pri častom nabíjani mala predstavovať 1,8 l/100 kilometrov.

Veľkostne môžete EHS porovnať napríklad s Mazdou CX-5 a základná cena je vzhľadom na plug-in hybridnú technológiu prijateľná. Verzia Emotion sa bude predávať za 35 590 eur a v základnej výbave nájdete 6 airbagov, všetky asistenčné systémy, vrátane inteligentného obmedzovača rýchlosti, zadnej parkovacej kamery, vyhrievania predných sedadiel, elektrického ovládania vodičovho sedadla, automatickej dvojzónovej klimatizácie, adaptívny tempomat, 10,1“ multimediálny systém s konektivitou Apple Carplay, Android Auto a digitálny prístrojový panel s 12,3“ uhlopriečkou. Kolesá majú rozmer 18 palcov, paradoxne však tento model neponúka LED svetlomety v základnom prevedení, čo je dôkaz, že tento model sa začal vyrábať skôr.

Ak si však priplatíte za najvyššiu verziu vybavenia Exclusive, dostanete spomínané LED svetlomety, 360° kameru s vtáčou perspektívou, športové sedadlá čalúnené Alcantarou, panoramatické strešné okno, elektrické ovládanie predných sedadiel, elektrické ovládanie piatych dverí a v cenníku nájdete aj zmienku o športových predných pedáloch. To všetko za 39 190 eur s DPH, čo je stále ešte prijateľná cenovka vzhľadom na veľkosť a technológiu auta. Oba modely svedčia o tom, že automobilka MG má šancu uplatniť sa na Slovensku, naším favoritom je najmä model ZS, ktorý je vzhľadom na svoju základnú cenu a mimoriadne bohaté základné vybavenie jednoducho horúcim kandidátom.

importMGSlovenskoSUV
Komentáre (0)
Pridať komentár