Vonkajšie zmeny sú minimalistické. Prichádza nová mriežka chladiča, lemy hmlových svetiel a nový dizajn diskov spolu s farbami karosérie. Podobne je to aj s interiérom, avšak toto je hlavné nové. Väčšia 10,5-palcová obrazovka na stredovej konzole prináša aj vyššiu kvalitu skôr kritizovanej grafiky. Obrazovka je navyše antireflexná, čo má zlepšiť jej viditeľnosť pri plnom slnečnom svetle. Od verzie Comfort bude k dispozícii nový aj 12,3-palcový displej, ktorý je možné prispôsobiť preferenciám vodiča v štyroch rôznych režimoch. Nalejme si čistého vína, Toyota v tomto smere zatiaľ trochu zaostávala za konkurenciou. Každý zákazník získa 4 roky bezplatného prístupu k internetovému pripojeniu a systémom Toyota Smart Connect alebo Toyota Smart Connect Pro, vďaka čomu bude mať nepretržitý prístup k online navigácii, dopravným informáciám a ďalším údajom užitočným počas cestovania.
V novej Corolle nebude chýbať ani hlasový asistent a možnosť diaľkového ovládania niektorých funkcií auta, ako je zatváranie a otváranie okien, nastavenie klimatizácie alebo zapnutie výstražných svetiel.
Viac výkonu, lepšie jazdné vlastnosti
Hoci sa vzhľad auta vo všeobecnosti nemení, hybridná technológia sa mení. Nová Corolle dostala piatu generáciu hybridného pohonu s väčším výkonom z elektromotorov. A tak verzia 1,8 má mať 140 koní a verzia 2,0 – 196 koní. Autá budú navyše ľahšie vďaka zníženiu hmotnosti batérie o 18 kg. To všetko zatraktívni základnú verziu hybridného pohonu. Napríklad zrýchlenie na 100 km/h sa zlepšilo z 10,9 s na 9,2 s. Napriek tomu zostávajú emisie a spotreba paliva nezmenené. Silnejší hybrid sa stane ešte „športovejším“. Pohon takmer 200 koní umožní Corolle zrýchliť na 100 km/h za 7,5 sekundy a navyše bude o niečo úspornejší ako súčasná verzia s výkonom 184 koní.
Spolu s týmito zmenami sa zlepšili aj jazdné vlastnosti. Nielen čo sa týka pruženia, ale aj toho, ako sa vodič cíti pri akcelerácii. Stlačenie plynového pedálu má lepšie odrážať zámery vodiča a výkonnejšia elektrická časť pohonu znižuje zaťaženie spaľovacieho motora, takže v kabíne bude tichšie.
Nová generácia bezpečnostných systémov
Toyota Corolla 2023 je vybavená sadou aktívnych bezpečnostných systémov Toyota T-MATE, ktorá kombinuje existujúci balík Toyota Safety Sense s ďalšími asistenčnými systémami pre riadenie a parkovanie.
Systém včasného varovania pred kolíziou (PCS) bol vylepšený o systém potlačenia zrýchlenia, ktorý reaguje na prudké zošliapnutie plynového pedálu pri jazde nízkou rýchlosťou. Uvidíme, ako to bude fungovať, či to nebude nakoniec na škodu.
K dispozícii bude aj asistent odbočovania na križovatkách a asistent núdzového riadenia. Akoby toho nebolo málo, aktívne bezpečnostné systémy sa budú bezdrôtovo aktualizovať a rozširovať o nové funkcie počas celej životnosti vozidla. Ale ešte nie je koniec. Novinkou v Toyote je systém Safe Exit Assist, ktorý upozorňuje na vozidlá prichádzajúce zozadu, keď sa pokúsite otvoriť dvere. Druhým riešením (známym z ázijských konkurentov) je systém, ktorý vám pri odchode z auta pripomenie, aby ste skontrolovali, či ste niekoho nenechali na zadnom sedadle.