Začiatkom mája sme navštívili bavorskú metropolu Mníchov, aby sme si prvý raz na vlastnej koži vyskúšali horúcu novinku v portfóliu osobných vozidiel značky Mercedes-Benz, triedu T. Ide o rodinnú dodávku, ktorá vznikla ako komfortnejšia alternatíva k úžitkovému modelu Citan Tourer.
Zároveň je to tak trochu náhrada za vymierajúci segment MPV, hoci Mercedes má stále v ponuke aj triedu B, to je však podstatne menšie auto. V porovnaní s úžitkovým modelom Citan resp. Citan Tourer má trieda T v rámci exteriéru viacero luxusnejších doplnkov, ako napríklad lakované nárazníky, chrómové prvky či príplatkové 17-palcové disky kolies. V podste ide o rovnaký princíp ako Mercedes už roky využíva pri triede V a jeho úžitkovej alternatíve, modeli Vito.
Pre lepší pocit
V porovnaní s drsnejším úžitkovým Citanom je trieda T komfortnejšia aj v interiéri, kde výrobca použil väčšie množstvo mäkčených plastov, pridal možnosť zvoliť si kožené sedadlá a celkovo zapracoval na väčšom pocite pohodlia a luxusu, tak aby človek cítil, že šoféruje Mercedes. V aute tohto typu máte veľa miesta vo všetkých smeroch, je tu dostatok úložných priestorov a napríklad aj tri samostatné sedadlá v druhom rade. Mimochodom, neskôr príde aj verzia s predĺženým rázvorom osi náprav a siedmimi miestami na sedenie.
Bočné posuvné dvere sú mimoriadne praktické, poskytujú otvor so šírkou 614 mm a s výškou 1 059 mm. Na 3 samostatné zadné sedadlá sa zmestia 3 detské sedačky, všetky sedadlá sú vybavené systémom ISOFIX. Batožinový priestor má objem slušných 520 dm3 a nízku nakladaciu hranu. Odborníci z prostredia automobilky nám v rámci testovacieho dňa predviedli aj možnosti využitia viacerých typov extérneho príslušenstva, ako je napríklad držiak na dva bicykle či na mieru tvarovaný koterec pre psa. Samozrejmosťou je multimediálny systém MBUX, 7-palcová centrálna dotyková obrazovka a množstvo bezpečnostných a komfortných prvkov.
Benzín aj nafta
Aktuálne sú pre triedu T v ponuke 2 motory a 4 motorizácie. Benzínový štvorvalec s objemom 1,3 litra môžete mať s výkonom 75 alebo 96 kilowattov, naftový štvorvalec s objemom 1,5 litra zas s výkonom 70 alebo 85 kilowattov. K dispozícii je 6-stupňová manuálna prevodovka, alebo 7-stupňový dvojspojkový automat. My sme si v rámci prvej jazdy vyskúšali silnejší benzínový variant v kombinácii s automatom, čo bude zrejme aj najžiadanejšia voľba klientov.
Páčila sa nám najmä jemná a citlivá práca automatickej prevodovky. Škoda, že v ponuke nebude ešte silnejší motor. Čo však do ponuky určite v budúcnosti pribude, je elektrická verzia. V súčasnosti sa Mercedes-Benz triedy T začína na našom trhu predávať za sumu najmenej 22 772 eur. Keď si navyše uvedomíte, že koncern Stellantis (dočasne?) vyradil modely Berlingo, Combo a Rifter zo svojej ponuky, môže byť práve Mercedes-Benz triedy T mimoriadne zaujímavou voľbou.
Mercedes-Benz T alebo keď život vďaka autu naberá na veľkosti